{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Kan ikke være 'normal' sammen med andre hunde? {{forumTopicSubject}}

Min ellers søde og dejlige Chihuahua Viktor frustrerer mig virkelig, når han er sammen med andre hunde. Når han vil hen til dem, er det hverken fordi han vil lege med dem eller gø af dem, han vil for at sige det ligeud bare slikke på deres ædlere dele.
Det er især slemt med hunde han kender godt og derfor ikke er bange for. Han er helt besat af at komme til at slikke på dem og det virker nærmere som at samværet stresser ham frem for at gavne ham.
Når vi går tur slikker han på rigtig meget hundetis, ikke bare lidt, men virkelig meget. Går vi tur med de hunde han kender, går han lige i numsen af dem og vil slikke deres tis op, når de har tisset.

Hvad kan jeg gøre? Skal vi bare stoppe med at være sammen med andre hunde? Det er jo ikke fordi han ikke kan lide andre hunde, det er bare måden han omgås dem på, der i følge mig er noget galt med. Jeg stopper ham, når han gør det.

Håber på nogle råd
Hilsen Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke være 'normal' sammen med andre hunde?
  • #1   5. maj 2014 Du må få ham på bedre tanker! Ikke anderledes end at stoppe en hvalp i at tygge i møblementet.
    sige et roligt NEJ, aflede og rose for det, igen og igen.. Han lærer det jo ikke fordi han bliver holdt væk fra andre hunde.
    træning er vejen frem smiley


  • #2   5. maj 2014 Jeg har haft samme problem med Lobo.
    Han slikkede alle steder der var blevet tisset udenfor og ville gerne slikke på Cody hele tiden.
    Herhjemme når han ville slikke på Cody har han fået et nej og så har jeg kastet noget legetøj og så leget med ham lidt som afledning og så rost ham for at lade være med at slikke på Cody når han har snusset til ham og det har virkelig hjulpet!

    På gåture har jeg ladet ham snuse og mens han kun snuser roser jeg ham stille og roligt og i det sekund han begyndte at slikke fik han et nej og så gik jeg videre.
    Det har gjort at han nu kun sjældent slikker på tispletter rundt omkring og han går ikke helt i selvsving over det mere. smiley
    Han ved at han må snuse alt det han vil og smaske og savle over tævetis men hvis han slikker så går man videre.


  • #3   5. maj 2014 Tak for svar. Jeg vil rigtig gerne aflede, men han reagerer slet ikke på noget når han først er i gang. Det enrste der hjælper er at trække i snoren på tur, fjerne hans hoved med hpnden eller at hunden han slikker på selv fjerner sig.

    Vil godt indrømme jeg ikke altid har handlet som jeg burde, men det frustrerer virkelig at han bliver ved og ved.


  • #4   5. maj 2014 Når Lobo ikke reagerede så fjernede jeg ham fra enten Cody eller tissepletten.
    Bare et nej og så gå videre på turen.

    Når han slikkede på Cody og ikke reagerede ved afledning så fik han et nej og så fjernede jeg ham fra Cody. Det har jeg så kun behøvet at gøre ganske få gange.
    Hvis din han er så slem som han lyder så ville jeg nok have snor på ham sammen med andre hunde sådan så du kan sige nej og så trække ham væk når han begynder at slikke. smiley


  • #6   5. maj 2014 Elisabeth - jeg kører også med 'nej', jeg hiver lidt i ham, så har han muligheden for selv at gå væk, efter dette slikker han enten igen eller tisser. Hvis han slikker, så bliver han hevet helt væk.. Og det med at trække ham væk er også det jeg har gjort, men det hjælper slet ikke, han er helt besat.

    Maiken - Ja, det er det han gør. Ved godt det er helt normalt for hunde lige at smage for at få informationer, men vil ikke mene dette bare er for at få informationer, netop fordi det er konstant og ikke bare lige når de mødes.

    Har eksempelvis være med min veninde i stalden hos hendes part i dag, havde hendes Chi (som er Viktors 'gode ven') og min Viktor med. Viktor kan normalt rende løs der, han er meget opmærksom på mig, følger med osv. Men i dag var det kun 'hans ven' han fokuserede på. Han stresser helt op og har tungen ude af munden (som når hunden sveder), hvilket han normalt ikke har. Kan han ikke komme hen til 'sin ven', jamen så piver han. Endte med at gå hjem med ham...

    Han har ikke en sexificeret adfærd ellers, overhovedet. Han humper ikke (har sjældent gjort det, og det har nok været i situationer, hvor han har været for stresset). Han gør det heller ikke på mennesker normalt, keder han sig kan han dog godt finde på at følge en person og lave humpe bevægelser ud i luften, men dette er ret sjældent. Han reagerer heller ikke på tæver i løbetid, har aldrig oplevet ham hyle efter tæver.


  • #7   5. maj 2014 Hmm.. På Lobs virkede det efter en måneds tid. Nu får han lov til at slikke når han gør det fordi han ikke er besat af det mere.
    Lobo stressede også helt op før i tiden og der var ingen kontakt.

    Jeg ved ikke rigtig hvad man så ellers kan gøre da jeg kun har oplevet det med Lobs og det er den metode der har virket på Lobsen sammen med en masse kontaktøvelser og øvelser i selvkontrol.

    Håber du finder metoden der virker for jer så han ikke stresser sådan op. smiley


Kommentér på:
Kan ikke være 'normal' sammen med andre hunde?

Annonce