28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.280
Hvad gør i andre med små hunde (foderpose str) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jaa hvad gør i andre med små hunde?
Jeg har Lucky som vejer 1700g, han er ret småtspisende og spiser vel 20-35g om dagen, det er ret minimalt. Dyrlægen siger han er som han skal være, så det er jo ikke fordi han ikke får hvad han skal have.
Han bliver ret hurtig træt af sit foder, så pt køre jeg med olivers, og næsten samtlige varianter, men blander både classic og grain free da han fungere bedst sådan.
Men da han jo netop ikke spiser særlig meget, og han skal have skiftet smag så tit som muligt, køre vi simpelthen med deres prøveposer, for at foderet altid er frisk og lækkert. Så åbner vi to forskellige poser af gangen, nogle gange tre, og så får han dem blandet sammen, hvis vi så kan se der er en af de 2 han foretrækker får han den igen når poserne er tomme, og så en ny variant og sådan køre det så bare.
Det fungere også fint, men jeg kan godt mærke at han ikke er så vild med sit foder som han har været, derfor kunne jeg godt tænke mig at få noget andet ind, evt bare en gang imellem (selvfølgelig skifter jeg ikke imellem ting han ikke er vant til fra den ene dag til den anden)
Men jeg synes det er svært at finde noget ordentligt foder, der kommer i meget små poser 0-2kg, taste of wild er 6kg og op på zooplus.
Jeg fandt foderexpressen, men jeg synes det er alt for dyrt med fragt osv, i forhold til hvor små mængder jeg skal have
Så hvordan gør i andre. kom også gerne med gode bud på steder jeg kan købe små poser, af godt foder.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.505
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
Om det er godt er måske diskutabelt, men han fungerer simpelthen perfekt på det, så vil ikke til at skifte.
Probiotic LIVE hedder det. Desværre kommer det kun i 3 varianter, så her skifter vi også lidt imellem.
Men har endnu ikke lige luret, hvordan jeg skal holde det helt friskt, de 2 måneder det tager Vaks at æde 1½ kilo.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.280
Aleaxandoria, det er også vores problem, for hvis vi siger han spiser 30g om dagen og der er 31 dage i en månd, får han ingengang 1 kg om måneden, så den eneste måde vi indtil nu har kunnet holde det frisk og lækkert er med prøveposer. Derfor vil jeg også maks op på 2kg af gangen, for ellers går der jo 117 år inden han kommer igennem det, specielt når han skal have forskellige varianter hele tiden.
Pt har vi 4forskellige. fisk, kylling, lam, (alle både classic og grain free) hvalpefoder for at holde hans vægt oppe.
hvis vi skulle have dem i 2 kgs sække til at stå ville vi jo have mad til 8,5 mdr, igen regnet udfra at han faktisk kommer op på 30g hver dag
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.043
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
Og ja, den med mikroovnen kunne godt virke, men min mor ville slå mig ihjel, hvis jeg gjorde det.
nov 2012
nov 2012
Jeg bor i jylland så det er måske lige langt nok at tage toget for, hehe.
Men synes også det lyder dyrt at det er letvægts?
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
nov 2012
på zooplus koster en orijen sæk med 2,27 kg næsten det dobbelt af hvis jeg købte samme mængde i olivers, og det er uden porto (som er gratis ved olivers)
Men hvis det er det der skal til betaler jeg selvfølgelig for det.
Tror dog ikke jeg ville blive populær hvis han begyndte at få mere fisk, det er i forvejen ikke ligefrem yndlings foderet haha
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 278
http://www.petfoodnord.dk/m135-essential-foods/
Ved ikke hvad portoen er, men det kan jo undersøges, og de har andre mærker.
nov 2012
sammenlignet med Olivers som vil være mellem 3 og 4 poser af 90g, det ville så koste maks 20 kr incl levering, for samme mængde..
Men det er ikke prisen det kommer an på, selvom jeg selvfølgelig er glad for den pris, da jeg er på kontanthjælp pt, og er hjemmeboende.
Jeg er sådan set også rigtig glad for olivers, for han fungere super godt på det og det er billigt, men han skal jo helst også interessere sig for sin mad.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 37
De har sådan nogle pakker hvor du kan få de små poser med forskellig og stadig spare nogle penge. Jeg køber deres 4 kgs sække da jeg også har en lille hund der hurtigt bliver træt af det samme.
http://www.healthfood24.com/de/Wolfsblut-Vorteilspakete/Vorteilspakete-Trockenfutter-fuer-Hunde
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
nov 2012
jeg kan ikke tysk, så ved du hvad portoen ca. er?
nov 2012
Men lucky får i forvejen engang imellem, primært af det kød vi selv skal have til aftensmad, inden vi begynder at tilberede, men jeg vil ikke have ham over at leve på det.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Jeg synes Orijen holder så længe med de små hunde at det ikke føles dyrt. De har også andre varianter end fisk.
nov 2012
Dåsemad har jeg tænkt på, men synes det er svært at finde noget, og ved ikke hvor meget han så skal have og hvad.. Det kan jo heller ikke holde sig når det først er åbnet. til jul fik han en lille dåse, der var vel 300g i, og det var ikke væk på de 2 dage det kunne holde sig, han fik dog heller ikke lov til bare at æde, da han jo ikke var vant til det.
nov 2012
Lotte ja han er billig i drift, hehe
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
Og kan de ikke alliere dig med nogle af de storhundeejere, du kender og købe et kg af deres foder, lige når de åbner det. Så kan du putte det i fryseren og tage lidt ud af gangen, så holder det sig frisk.
Der er garanteret nogle af dem, det bruger godt foder....
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
nov 2012
det bliver selvfølgelig dyrere hvis vi tæller de ikke planlagte ture til dyrlægen med, men dem skulle sygeforsikringen jo helst tage en god del af, hvis det skulle ske, men den opsparing køre lidt for sig selv, for det er ikke det samme beløb der kommer ind hver måned.
Men man kan godt have lille hund billigt hehe.. at jeg så nok brugte en del flere penge på ting og sager til ham hvis kæresten gav lov er så noget helt andet.
I den beregning er der heller ikke dækner og sådan med, men de ting man normalt skal bruge til en hund..
men det er klart også en af de ting der gjorde at jeg fik en lille hund, udover at jeg ville have en chihuahua, men jeg kan have råd til at have 2 af den størrelse, hvorimod det ville knibe med en gd, selvom jeg lagde 500 kr pr hund, altså ca. 200 kr mere end jeg bruger, ville det jo stadig ikke komme op på bare foderet hehe
nov 2012
For at være ærlig, så nej der er ingen af de få hunde jeg kender (godt) som får ordentligt foder, det er det billigste der fåes i supermarkedet og ellers rester..
Jeg kender meget meget få hunde og deres ejere.
Har selvfølgelig hilst på folk, men lucky har desværre ingen faste legekammerater eller lign. og de han havde som hvalp, fik royal canin og det skal lucky ikke have
men indtil jeg finder på noget bedre, får lucky sin olivers og så lidt af hvad vi skal have til aftensmad, hvis vi får noget han kan tåle.
I dag fik han kogt ris med tun. i forgårs fik han rå hakket oksekød med revet gulerod og dagen inden det hakket svine/kalvekød med kartofler og grønsager
det fungere såmænd også fint, han elsker det, men jeg ved også at vi nok ikke får en ligeså stor variation når først vi flytter, mig og min kæreste lever af en del anderledes mad end det min mor laver.
Men så kunne man jo overveje at købe dåsemad som aftensmad og så fodre olivers ved siden af.
nov 2012
så giver en hundejer med en hund på maks 40 kg 310 kr for bayvantic (Set på den hjemmeside jeg køber på)
hvor jeg kun giver 230 kr
det er dog heller ikke med i min månedsplan, da jeg køber når der er behov, eller når der er et godt tilbud.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.315
nov 2012
Lucky har to k9 seler, egentligt var grunden at han nogle gange rammer den når han tisser, så den stinker og derfor skal vaskes, men det er pt ligeså meget fordi jeg gerne vil skifte imellem farverne.
Jeg har en drøm om at få en blå, grøn og måske en militær til ham, bare fordi jeg kan.. men kæresten siger nej
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
nov 2012
måske jeg bare skulle holde ham på olivers, som jo fungere fint, og så bare blive ved med at give lidt af det kød og sådan vi får til aftensmad, evt vådfoder, når vi ikke skal have noget lucky kan få af. mon ikke jeg kunne finde plads til et par dåser, evt fryse det ned i potioner, så jeg kan tage det op og tø op når jeg ved han ikke får noget af vores aftensmad
Hvordan lyder det? er det en måde man kan gøre det på?
Tusind tak for alle de brugbare svar, og det er derfor jeg elsker hundegalleri, for man får altid så meget hjælp. Håber i andre der havde lidt de samme problemer har fået nogle gode ideer, og i må selvfølgelig gerne blive ved med at komme med ideer og fortælle om hvordan igør osv.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 89
nov 2012
Hvis lucky får lakseolie på hans foder røre han det ikke, for det vil han ikke have. han er lidt skør
Men dåsemad tror jeg klart jeg vil kigge på og så begynde at supplere med det, det lyder som en god løsning.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 89
nov 2012
Når han får aftensmad, som jeg har nævnt længere oppe, som han har fået i en lille uge næsten hver dag, står han og hopper og springer og piver af ren glæde over at skulle have noget. så hvis jeg kunne få hans foder gjort så spændende hver dag ville det da være fedt.
måske begynde at blande det med hans tørfoder, så han få det samtidig.. nu har han det stående 24 timer i døgnet for at han spiser, men hvis man kunne få det ned til at give ham lidt om morgenen, så han havde det i løbet af dagen og så give ham resten i aftensmaden om aftenen
Det ville også være dejligt, for det er jo ikke sikkert hund nr 2, når den tid kommer, kan finde ud af at have mad hele tiden
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Ellers så prøv vådmad, det spiser de fleste hunde også gladeligt
nov 2012
Vi stopper ikke med tørfoderet da det fungere godt.
Men kan man bruge noget af det her til katte, eller skal det være til hund?
bare fordi så kan jeg bestille det sammen med når jeg alligevel bestiller foder, men hvis det ikke er optimalt, køber jeg selvfølgelig noget andet
http://www.olivers.dk/kat?cat_type=25
vil dog skrive til dem og høre, om de ikke vil overveje at lave det til hunde. uanset.
Men planen er jo så at det/aftensmaden skal være det primære måltid, og tørfoder primært er om morgenen.
mar 2008
Men hvad med at prøve f.eks. denne http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/lukullus/lukullus_proevetilbud/274264
eller
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/applaws/dogpate/356099
Dem er vores hunde meget glade for (køber dog i de store dåser ;-))
Der er også andre mærker vådfoder derinde i små dåser, f.eks, Schesir, Grau etc. virker som gode mærker, der har en god sammensætning af kød og grønt - uden korn og mærkelige tilsætningsstoffer.
nov 2012
men hvis jeg nogensinde får brug for andet tørfoder, tror jeg at jeg vil kigge på orijen og wolfsblut, det er vidst de 2 jeg har hørt en del godt om efterhånden
nov 2012
mar 2008
Men de har jo mange ting hos Zooplus, to-tre forskellige typer vådfoder (6 stk. i hver) og lidt naturlige tyggeting, så er du over 150 kr.
Og ellers har Zooplus mærket Premiere/Best meat, også et fornuftigt sammensat vådfoder uden konserveringsmidler, farver, kunstige aromaer etc.
nov 2012
nov 2012
skal han så have samme mængde eller mindre når det er katte vådfoder (i forhold til protein indholdet) ??
Hvad gør i andre med små hunde (foderpose str)