{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

TM
TM
Tilmeldt:
8. mar 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Blod i afføring og opkast {{forumTopicSubject}}

Hej HG

I går aftes havde jeg min mor på besøg. Vi lavede mad sammen og hyggede. Da min mor så tog af sted, da ligger min hund inde i stuen på tæppet og slapper af som hun så tit gør.
Men ca. 10 min efter min mor var gået, da begynder Frida at pive. Hendes bagben ryster/laver spjæt.
Derfra går der ca. et kvarter, og så begynder hun højlydt at pive og hyle. Og pludseligt står det ud af hende med blod og meget tynd mave der nærmest er vand. Blodet bliver mere og mere tykt, hvorpå det så bliver rent blod der flyder ud af hende.

Jeg haster så til dyrlæge kl. 23.00 Og får hende set efter.
Dyrlægen siger ret hurtigt at han mener det må være en betændelsestilstand i kroppen hun har.
Han siger et er E-coli bakterien. Og hun får noget smertestillende, noget antibiotika og to andre ting sprøjtet ind.
Og så får jeg også nogle piller jeg skal give hende hverdag.

Har ikke sovet endnu. Er på min 17 kop kaffe, og aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Frida er stadig meget dårlig. Sveder vildt eftersom jeg har sat varme på over alt i huset, da dyrlægen sagde hun ikke måtte fryse. Hun ryster nemlig, så har pakket hende ind i et tæppe. Havde hende ude i haven og tisse, hvor hun så pludselig kaster blod op.

Men... syntes jo bare det hele virker mærkelig.. Hvorfor kunne hun fra af lege rundt, logre og være glad til pludseligt det fosser ud med blod af hende?!. Jeg ville jo tro, at det skyldes en rift i tarmen/maven, eller... tyktarms betændelse.. eller ja. Er jo ikke direkte dyrlæge, så skal selvfølgelig ikke gøre mig bedrevidende end den dyrlæge var.
Men.. jaa.

Har nogle af jer oplevede noget af dette her før?
For er urolig.. Er ikke tilfreds og usikker på, at det virkelig kan skyldes den e-coli bakterie.

På forhånd tak.

Tine marie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blod i afføring og opkast
  • #1   6. maj 2014 Jeg ville ta hende til en anden dr.læge Jeg syntes det lyder mærkeligt

  • #3   6. maj 2014 Jeg ved det ikke, men det kan være en blødene mavesår Ta til dr.læg e NU

  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #5   6. maj 2014 Trine, nej hun er ik tjekket for parvo..

    Ja, har også tænkt en anden dyrlæge. For er bestemt ikke tilfreds. Ikke når hun ikke har det bedre på nogen måde, og så kaster op.
    Og så lige det at jeg finder det hele mærkeligt, at det bare kommer sådan lige pludseligt fra det ene øjeblik til det andet.


  • #8   6. maj 2014 Ja held og lykke med det

  • #11   6. maj 2014 Afsted til en anden dyrlæge!
    Ring først, og hvis de så meget som tøver med, at du skal ind pronto, så find en tredje dyrlæge.

    For det der er bare ikke normalt.


  • Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #12   6. maj 2014 Kontakt omgående en anden dyrlæge, Dyrehospital hvor de har røntgen og scanningsudstyr samt laboratorie.

  • #14   6. maj 2014 Anden dyrlæge nu.

  • #17   6. maj 2014 Samme oplevelse som Isabella. Blod ud af begge ender pludseligt uden nogen former for advarsel. Rik lagt drop mod dehydrering, taget at hav af prøver inkl røntgen for at udelukke fremmedlegeme i tarmene.

    Bredsprektret penicilin, tvangsvanding, tid og ro tog det her. Vi fandt aldrig ud af hvad det var, udover "en infektion"...


  • #20   6. maj 2014 Puhh.. det lyder godt nok grimt.. smiley
    Jeg håber du giver en tilbagemelding, og forhåbentlig en af de gode!
    tog dyrlæge en prøve og derfra kunne se at der var tale om e-coli?



  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #22   6. maj 2014 Hej alle sammen!

    Ringede til en anden dyrlæge, og sagde at jeg sidder i bilen nu, og var på vej. Forklarede dem situationen, og de var heldigvis mere end villige til at få hende ind med det samme.

    Vi fik taget et røntgen af hende, og hun kastede også frisk blod op derinde.
    Er kommet hjem igen nu, dog uden min lille frida. De beholdte hende, da hun skal i drop for voldsom dehydrering. Billedet viser hendes mavesæk er noget forstørret, og så er der en ret så stor mørk skygge derinde. Sikkert frisk blod.
    De mener det er et hul i mave/tarm delen. Ved at hun skal i narkose her snart, og så skulle de åbne hende smiley

    Her virker så tomt lige nu. Kan slet ikke forstå det. Er også vildt udmattet nu. Har ikke sovet i over 24 timer nu. Men tør ikke en gang sove, for de lovede at ringe.. Også hvis.. det skulle gå galt. Dyrlægen var i hvert fald slem bekymret for hendes tilstand. Hun kunne ikke en gang stå op eller noget, og hun hyler hele tiden pga. smerte.

    Men tak for jeres svar, og jeres søde ord.


  • #24   6. maj 2014 Puha...mkrydser fingre for at det hele ender godt!

  • #27   6. maj 2014 Bare rigtig godt du kom afsted Med din lille hund
    Krydser alt for at det skal gå godt
    Føler med dig smiley


  • #28   6. maj 2014 Jeg krydser fingre for at alt går godt med din hund og godt at du kom afsted til en anden dyrlæge!!
    XXX


  • #29   6. maj 2014 God bedring med hende.
    Og hvor var det godt du tog afsted til en anden dyrlæge.

    Krydser fingre og håber det bedste.
    Kram


  • #31   6. maj 2014 Man skulle tro, at nogle dyrlæger har trukket deres certifikat i en automat smiley

    Krydser fingre og tæer for, at vuffedyret klarer den.


  • #33   6. maj 2014 Hvor frygteligt at læse....håber det bedste for dig og din hund smiley

  • #34   6. maj 2014 Hvor forfærdeligt ... håber alt det bedste for jer ...

    Men få sovet, du kan sagtens høre telefonen, du får rug for kræfterne når du forhåbentlig snart får hende hjem igen ....


  • #36   6. maj 2014 Håber det bedste for din hund. Krydser alt og sender gode tanker.

  • #37   6. maj 2014 sørme godt du fik fat i en anden.. håber så inderligt, at hun kommer sig smiley

    Mange tanker herfra


  • #39   6. maj 2014 Årh nej da smiley lille ven, virtuel krammer herfra smiley

  • #40   6. maj 2014 Håber alt går som det skal!

  • #41   6. maj 2014 Oh nej. Håber din lille pige bliver rask og frisk igen. Krydsede poter og fingre herfra.
    Knus


  • #42   6. maj 2014 Er der nogen update endnu? ):

  • #43   6. maj 2014 åh nej da. Stakkels vuf og stakkels dig.
    Håber alt er gået godt tro alt.


  • #44   6. maj 2014 mon ikke Ts får spist og sovet .... hun er i hvert fald ikke online

  • #45   6. maj 2014 Lad os håbe. hun har fået godt nyt og er faldet i søvn

  • #46   7. maj 2014 Er der ikke snart noget nyt? smiley

  • #47   7. maj 2014 Jeg tænker også hvad der mon er sket? smiley

  • #49   7. maj 2014 åååh... Håber der kommer en update inden for nærmeste fremtid ):

  • #50   7. maj 2014 Det begynder at blive nervepirrende smiley

  • #51   10. maj 2014 Noget nyt????

  • #52   10. maj 2014 Ja nu vil vi bare gerne ha et tegn

  • #55   10. maj 2014 Brigitta De mente at der var hul i maven på den Så det vil sige blødene mavesår

  • #57   10. maj 2014 Ja Brigitta men hun skriver at opkast var rent blod og hun skriver at der var hul i mave /tarm delen

  • #60   10. maj 2014 Hos nogen er der næsten ingen symptomer før hunden falder sammen smiley

    Er din hund sløv, taber sig, hoster (behøver ikke være meget) mister appetitten, har eksem, har vrøvl med mave og tarm med jævne mellemrum eller virker deprimeret.
    Noget af det eller det hele. Altså bare generelt virker skidt i længere tid (ikke nødvendighed ud i en køre) så få din hund undersøgt. Både med afførings prøve og blodprøve. Afføringsprøven er desvære langt fra sikker altid at være positiv, hvis hunden er ramt. Det er blodprøven men den virker desvære kun over for den ene af delene. Jeg kan ikke lige huske om det er hjerte ormen den kan påvise.


  • #62   10. maj 2014 Ja det ville jeg nok gøre. Eller først en afføring og viser den intet en blodprøve. Sådan bare for at være helt sikker. Men nu er jeg altså også nød til at gå med livrem og seler, da Calle ville have mindre overlevelses chancer end normalt ved et angreb. Især hvis det ikke bliver opdaget hurtigt.

  • #65   10. maj 2014 Fordi han har haft Hjerte orm Nadia, og han var meget meget syg i meget lang tid. Selve behandlingen tog næsten 3 måneder før han kunne erklæres rask. Får han det igen er chancen for han dør af det ganske overvældende stor

    Tak Isabelle. Mente jeg nok.


  • #70   10. maj 2014 Det var også kun 2 gange det skete for Calle. Måneder før han blev syg af det. Da han blev syg var der ingen opkast/hoste/bræklyde. Derfor mente dyrlægen ikke det var hjerte/lungeorm.

    Men bortset fra alt det her, tror jeg faktisk ikke det er hjerte lungeorm der er TMs hunds problem.

    TM Jeg håber, du snart får tid og overskud til at give en tilbagemelding. Og jeg håber for både din og din hunds skyld, at dine nyheder er positive


  • arddun a
    arddun a Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 8
    #74   11. maj 2014 hej igen, jeg har lige været samme tur igennem med min Cognac.Vi var lige i sidste sekund hos nr 2 dyrlægebesøg, han mistede bevistheden i dyrlægens arme. Så han røg på intensiv med drop og overvågning. Han kom heldigvis hurtig til sig selv med det tog 1 mdr før han var oppe på sin normal vægt

  • #75   11. maj 2014 Øv hver gang der er notifikation på denne tråd, håber jeg på opdate fra TM

    Gud hvor ville jeg gerne vide hvordan det går. Helst godt naturligvis.


  • #78   16. maj 2014 Hej TM, kan se du er online og har oprettet et nyt emne smiley
    Må vi ikke få svar på, hvad der skete ved dyrlægen? smiley


  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #79   16. maj 2014 Hej Alle sammen!

    Hold da op. Det varmer meget at se at så mange har været inde og skrive. Og er ked af, at jeg ikke har været inde og følge op, men skal ærligt sige at der har været en masse på det sidste. En dødelig syg hund, syg datter som ligger med forkølelse og så arbejdet som ligger op til fyringer. Så ja, tankerne har kørt i højt gear, og alt er bare suset derud af med 130 km i timen.

    Frida er på rette vej igen!.
    Det gik rigtig godt med operationen. Der viser, at hun havde fået fat i en pind, som hun ikke havde spist, men nærmest synket. Det havde lavet hul, som derfor også gav blod i opkasten til sidst.

    Hun er på helt sikker på vej i den rigtige retning. Hendes kredsløb er godt igen, og hun kan holde vand samt mad i sig. Men hun måtte indlægges over tre gange, selv efter operationen fordi hun kastede alt op. De var nød til at få hende i drop et par gange, da det lille pus ikke kunne få væske i sig.

    Er så lykkelig for, at jeg kom til en anden dyrlæge, og ikke bare "fandt mig" i, hvad den første havde sagt og ment det var Frida fejlede.

    Håber jeg kan forhindre sådan noget her i af ske igen. Desværre er det et stort problem at Frida gerne vil spise alt udenfor, nærmest uanset hvad det er.
    Haar også lige fået oprettet en ny tråd netop angående det problem at hun forsøger at spise alt hun kommer i kontakt med udenfor.

    Endnu en gang tak for jeres søde svar og forståelse.
    Det er dejligt folk gider tænke på en når man står i en svær situation som denne.


  • #80   16. maj 2014 Rigtig dejligt med en opdatering
    Og dejligt at høre at din hund blev redet Ja det med at spise pinde Det gør mine også en gang imellem de tykker dem Men hver gang jeg ser at de beg. at gnaske en pind ,siger jeg nej og tar pinden fra dem Ja så er jeg måske heldig ,men så lader de være med at gnaske pinde et stk. tid Men det er noget man skal holde øje med Træls, smiley


  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #82   16. maj 2014 De mener også at hun sikkert har spist den her pind for længere tid tilbage. Jeg troede nemlig at det var noget som var sket lige pludseligt, sådan virkede det på mig og hvad jeg så.

    Men skal ikke gøre mig klog. Jeg gjorde bare hvad de sagde og hvad de fortalte efter operationen og hvad der skete fra det begyndte af.
    For der kom jo både frisk blod, og så var noget af hendes afføring også sort/grøn ... og de fortalt at det var "gammelt" blod..
    Ikke fordi jeg har aldrig set sådan noget før.


  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #83   16. maj 2014 Har faktisk altid sagt nej når jeg så det. Men så fik jeg skældud af en der boede herude som mente aat det, at hunde gnasker pinde var normal hunde adfærd og at det kun var godt til hende og hendes tænder. smiley

    Så ja, har ikke gjort så meget ved når jeg har set hun lå og hyggede med en pind i haven. Men kan godt sige aat hun overhovedet ikke fremover må hygge med så meget som en kvist! Nej!.
    Vil ikke igennem dette igen. Var tæt på at miste hende. Selv dyrlægerne troede ikke hun ville overleve. Mest pga. hendes kredsløb var så påvirket og slimhinderne udtørret.
    Og det stakkels kræ drak og drak, men hver gang der kom noget ned i maven kom det op igen.


  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #84   16. maj 2014 Puha..

    Efter at have læst hele tråden igennem må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke havde selv troet det var noget hun havde spist?!. Ville nok også tro på hjerteorm.

    Men igen, så var det jo at den kontrastvæske de sprøjtede ned ikke passerede. Hvilket jo viste og fortalte, at der var noget som blokerede nede i mave/tarmene.


  • #85   16. maj 2014 Puha... smiley
    krydser fingre for at hun kommer sig helt!
    tak for update!


  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #86   16. maj 2014 Britta L.

    Men hensyn til hjerteorm. Ville hunden også så begynde sådan lige pludseligt at hyle/skrige højt og blive ved i flere timer?
    Bare så jeg ved til en anden gang "gud forbyde det sker". At det måske også ville kunne være hjerteorm og ikke bare tro det noget hun har spist?

    For hun skreg seriøst. Og hun sad/lå på en sjov måde mens blodet og afføring stod ud af hende bagtil. For der vaar ingen tvivl om at hun der havde meget meget ondt.


  • #87   16. maj 2014 Dejligt, at hun kom sig oven på det barske forløb.

    Jeg ville så bare kontakte den første dyrlæge og fortælle, hvad der viste sig at være galt med hende. Det hjælper ikke DIN hund, men måske andre hunde, han får ind.

    Hun ville højst sandsynligt være død, hvis hun ikke var kommet til en anden dyrlæge.


  • #89   16. maj 2014 smiley

  • arddun a
    arddun a Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 8
    #90   17. maj 2014 dejligt at høre nyt. Var også engang ved at miste en hvalp som spiste alt. Hun kom på operationsbordet og der blev taget skarpe sten ud af mavesækken. Håber du kommer godt gennem den turbulens du er i nu.

Kommentér på:
Blod i afføring og opkast

Annonce