Foderskift til hvalp (TOTW) {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg har købt nogle foderprøver fra Essential og Taste of the Wild. Min hvalp på 12 uger er helt vild med begge dele. Jeg tror, at det ender med, at jeg skifter til Taste of the wild (billigere i kg./pris).
Jeg har dog to spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på.
1) Taste go the wild's fodermængde anvisning synes jeg er en smule forvirrende.... den svinger bl.a. mellem 80-250 gr. pr. dag. (Se link) http://dyrelageret.dk/images/Diverse/laks_til_hvalpe.jpg
Han er en japansk spids, og veje nu mellem 4-5 kg. Han kommer maks til at veje omkring de 10 kg.
Hvad er jeres erfaring med denne form for fodermængde? Hvor meget ville I give ham pr. dag?
2) Lige nu får han foder fra Royal Canin, som han fik med fra opdrætter, men dette er simpelthen for dyrt for mig i længden - derfor fandt jeg frem til dette - gode - kornfrie - alternativ (taste of the wild/essential).
Mit andet spørgsmål; er det "ok" at jeg allerede nu begynder at vende ham til noget nyt foder? Planen er selvfølgelig at gøre det forsigtigt - meget lidt af gangen, blandet med det han får nu.
Glæder mig til at høre fra jer
Pft.
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
Jeg havde selv tænkt omkring de 130 gr. fordi han ikke vejer så meget endnu, og han har et fint aktivitetsniveau.
Med Royal canin får han 90 gr. pr. dag. Det trives han helt fint med. Han får så også en del godbidder i løbet af dagen (træning/leg), og et okseben fra slagteren i ny og næ
mar 2013
Vi skal vel starte et sted - og det vil jeg gøre ved at skifte til et andet slags foder. Han smager også på forskellige ting fra køkkenet i ny og næ (som godbidder). Som sagt får han også lidt råt kød, som sidder på han okseben fra slagteren.
mar 2013
mar 2013
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 360
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Jeg fik Lobsa som 9-ugers. Allerede 1-2 dage senere blandede jeg hans Royal Canin fra opdrætteren med det øvrige hvalpefoder jeg havde stående. Det var blot det nemmeste at fylde bøtten op fra starten og ikke for at vænne ham til nyt foder.
mar 2013
Jeg vil gå på jagt efter TOTW på nettet
Foderskift til hvalp (TOTW)