{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Foderskift til hvalp (TOTW) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har købt nogle foderprøver fra Essential og Taste of the Wild. Min hvalp på 12 uger er helt vild med begge dele. Jeg tror, at det ender med, at jeg skifter til Taste of the wild (billigere i kg./pris).

Jeg har dog to spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på.

1) Taste go the wild's fodermængde anvisning synes jeg er en smule forvirrende.... den svinger bl.a. mellem 80-250 gr. pr. dag. (Se link) http://dyrelageret.dk/images/Diverse/laks_til_hvalpe.jpg

Han er en japansk spids, og veje nu mellem 4-5 kg. Han kommer maks til at veje omkring de 10 kg.

Hvad er jeres erfaring med denne form for fodermængde? Hvor meget ville I give ham pr. dag?

2) Lige nu får han foder fra Royal Canin, som han fik med fra opdrætter, men dette er simpelthen for dyrt for mig i længden - derfor fandt jeg frem til dette - gode - kornfrie - alternativ (taste of the wild/essential).

Mit andet spørgsmål; er det "ok" at jeg allerede nu begynder at vende ham til noget nyt foder? Planen er selvfølgelig at gøre det forsigtigt - meget lidt af gangen, blandet med det han får nu.

Glæder mig til at høre fra jer smiley

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderskift til hvalp (TOTW)
  • #4   7. maj 2014 Nåå ja, på den måde... Tror jeg blev forvirret over den store variation imellem - altså der er alligevel en del gram fra 80 til 250, men forstår godt den måde du stiller det op på.

Jeg havde selv tænkt omkring de 130 gr. fordi han ikke vejer så meget endnu, og han har et fint aktivitetsniveau.

Med Royal canin får han 90 gr. pr. dag. Det trives han helt fint med. Han får så også en del godbidder i løbet af dagen (træning/leg), og et okseben fra slagteren i ny og næ smiley Men selvfølgelig vokser han - og med tiden skal han have mere i mad.

• #6   7. maj 2014 Nu skrev jeg jo ikke noget om, at han skulle have dette foder resten af hans liv... smiley
    Vi skal vel starte et sted - og det vil jeg gøre ved at skifte til et andet slags foder. Han smager også på forskellige ting fra køkkenet i ny og næ (som godbidder). Som sagt får han også lidt råt kød, som sidder på han okseben fra slagteren.

• #8   7. maj 2014 Okay. Det er ikke helt det min tråd handler om.... Men tror jeg har fået svar på det jeg skulle. Tak. smiley

• #10   7. maj 2014 Ja, om det er ok at vende ham til nyt foder allerede nu - fordi han kun er 12 uger gammel smiley

• #13   7. maj 2014 du kan roligt vænne ham til nyt foder nu. når jeg har hvalpe bliver de præsenteret for et bredt udvalg af kvalitets foder foder og jeg har aldrig haft en hvalp med dårlig mave eller en kræsen hund.

• #14   7. maj 2014 Jeg har aldrig brugt det med gradvis foderskifte. Her sker det blot ved at jeg bruger det gamle op og så giver det nye fodringen efter. Aldrig haft en dårlig mave af den grund.

Jeg fik Lobsa som 9-ugers. Allerede 1-2 dage senere blandede jeg hans Royal Canin fra opdrætteren med det øvrige hvalpefoder jeg havde stående. Det var blot det nemmeste at fylde bøtten op fra starten og ikke for at vænne ham til nyt foder.

• #15   7. maj 2014 Mange tak skal I have! smiley
    Jeg vil gå på jagt efter TOTW på nettet smiley

Kommentér på:
Foderskift til hvalp (TOTW)

Annonce