{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

ryster?? {{forumTopicSubject}}

hejsa , jeg har en lille chihuahua på 10 måneder ,
mit problem er , til tider ryster han helt vildt , han kan ikke lide hurtige bevægelser , han er meget tryg , og vil gerne være tæt hele tiden , jeg har tænkt mig og vil til dyrlæge med ham , og få ham tjekket ,, hvad jeg har på fornemmelsen er , at han måske har fået nogle tæsk i sit tidl liv , for forstår ikke hvorfor han ryster så meget nogen gange , nogen der har erfaring med dette , og hva det kan skyldes ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ryster??
  • #1   9. maj 2014 Jeg tror han ryster fordi han er meget utryk
    Har du lige fået ham ? du skal lave meget rolige bevægelser, hele tiden så han kan beg at føle sig tryk ved dig Og finde ud ,af at du gør ham ikke noget Hvis det er fordi han ikke har haft det, smiley så godt der hvor han kommer fra


  • #2   9. maj 2014 hvorfor han ryster kommer an på hvornår han gør det, men det kan sagtens være pga utryghed. men det lægger jo til racen, lucky ryster også nogle gange når han bliver for ivrig/glad.

    men det kunne da godt lyde til at han er utryg, specielt ved hurtige bevægelser,

    lucky vil også gerne være tæt hele tiden, men det er fordi han synes det er hyggeligt


  • #3   9. maj 2014 jeg er meget rolig med ham , og han er meget tryk ved mig , og vil være ved mig hele tiden , det er ind i perioder at han ryster , og han ligger sig nærmest ned , som om han er vant til at få nogle slag eller skæld ud smiley

  • #4   9. maj 2014 Efter min mening Kan du ikke gøre andet ,end give ham al den trykhed og kærlighed Som du overhovedet kan Og så prøve at opmuntre ham, smiley hele tiden når han virker bange

  • #5   9. maj 2014 tak for svar smiley - han skal snart kastereres , så må jeg lige få ham tjekket

  • #6   9. maj 2014 mhs til at han er utryg og du vil have ham kastreret, ville jeg tænke mig om en ekstra gang.
    ved at kastrere kan gøre at han bliver endnu mere utryg, da han kommer til at mangle de mandlige hormoner, så ville foreslå en kemisk kastration først, som er ude af kroppen om 6 mdr, for at se hvordan han er adfærdsmæssigt, når han kastreret og reagere han normalt og hviler i sig selv, så kunne man lade ham operere.


  • #7   9. maj 2014 www.e-pages.dk/dchff/106/fullpdf/1.pdf

    læs fra side 4 i linket, hvis du vil vide mere om kastration og adfærd


  • #8   9. maj 2014 okay , tak for svar , han ryster når jeg kalder ham hen til mig , hvis jeg er i køkken , og han i sengen , så kommer han stille hen til mig , men ryster så meget der ..

  • #9   9. maj 2014 Dette der med at ryste ligger til mange af de små racer og Chierne gør det meget.

    Hvorfor vil du kastrere ham ? Hvis ikke det er på grund af sygdom synes jeg at det er en rigtig dårlig ide når nu han i forvejen er en utryg hund. Vad at kastrere kan du gøre det meget værre.
    Jeg er fuldstændig enig med Rottweiler tossen


  • #11   9. maj 2014 nej , han bliver ik løftet op , han hopper selv op på mig , og gør han tit ... grunden til kastration , var fordi der er nogen i familien /venner som har små tæver .. så self for han ikke hopper på dem ! smiley

  • #12   9. maj 2014 Det er da ikke en grund til at kastrere ham. Når familiens tæver er i løbetid, så lader man ikke hundene være sammen så let er det.
    Frem for at få din usikre han kastreret, så vil jeg anbefale at de tæver i din familie bliver steriliseret.

    Du får ikke nogen "gevinst" ved at kastrere din han, men familien får "gevinst" ved at sterilisere deres tæver.
    Det forebygger falsk drægtighed, livmoderbetændelse og kræft.


  • #13   9. maj 2014 egentlig spørger jeg tilråds om hva dette problem kan være ... og hvis min hund bliver mere usikker ved at blive kastereres skal han da ikke det ... jeg troede da bare det var det bedste og gøre .. vil self gøre det bedste for min hund , os derfor jeg spørger til råds , ang hans rysten.

  • #14   9. maj 2014 Jeg tror det bedste du kan gøre for ham, er at lære hvornår det er han er utryg så du kan støtte ham og berolige ham, ikke pyller så du forstærker ham i hans utryghed, men forstærker det trygge.
    Få evt. en rigtig god adfærdsbehandler ud, så de kan se hvordan han er, måske de har nogle gode råd. Jeg ved der er nogle herinde der kan komme med nogle rigtig gode nogle, men jeg kender desværre ingen.

    Hvis han selv vil op, så må du gerne bærer rundt på ham osv, bare sørg for at det ikke er når han er utryg. smiley Lucky bliver løftet mange gange i løbet af dagen, for han vil gerne op også gerne på armen, og det tager de ikke skade af.

    Der kan være sket rigtig mange ting der gør at han er nervøs/utryg, det kan også være noget så "simpelt" som at han simpelthen ikke er blevet socialiceret og ikke er vant til hurtige bevægelser, høje lyde osv osv.. Så start helt forfra og tag det i hans tempo.. Er han bange for hurtige bevægelser, så sørg så vidt muligt at du ikke laver disse.


Kommentér på:
ryster??

Annonce