1.579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund i bil + vand? hund i bil + vand?

Hvad gør i andre med vand på lange køretur hvor hunden er med i bilen?

Overvejer at slæbe Reiki med, når jeg skal med den gamle til Tyskland og hente en hestevogn, så står min mor nemlig ikke alene tilbage med 4 hunde, hvor 2 skal holdes adskilt fordi deres hanhund ikke bryder sig om Reiki. Det er omkring 800km, så en temmeligt lang tur.
Jeg har mine hunde med de fleste steder, så en køretur er ikke noget nyt, men selvom der self vil være lidt stop undervejs, hvor der kan tisses, gives vand osv, så overvejer jeg om han skal have vand i buret under kørslen... men så risikerer jeg jo væltet vandskål = vådt underlag i buret...

Hvad gør i andre? Har sådan en skål med "skvulpe-sikker kant" -men den kan jo stadig væltes

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund i bil + vand?
  • #1   12. maj 2014 mine får ikke vand under selve køreturen..... de tilbydes vand når vi stoppe og har tisse pauser

• #2   12. maj 2014 ine har altid vand - du kan få sådan nogle anti-skvulpskåle. Sådan nogle har mine i bilen og det fungerer super godt også på meget lange kørerturer smiley Jeg skal se om jeg kan finde et link

• #3   12. maj 2014 jeg bruger dem i hvid plast og her fungere de godt
    http://www.alttilhundogkat.dk/antispilde_skle

• #5   12. maj 2014 Som skrevet: sådan en har jeg allerede CMP smiley

Men sådan en kan jo osse vælte tænker jeg? Den jeg har fulgte med da jeg fik Reiki. Har aldrig brugt den

• #6   12. maj 2014 mine er aldrig væltet og har fundet godt. Jeg har også nogle som kan sætte fast. De vælter ikke men jeg synes de spilder noget mere - vandet skvulper ud. Så her fungere antispildskålen klart bedst.

• #8   13. maj 2014 Jeg satser på Reiki osse beslutter at sove (håber da at kræet ikke agter at være aktiv samtlige 800 km smiley )

Det kan godt være det bare er mig der er lidt pylret -normalt har de ikke vand under kørslen, men vores ture er jo normalt osse knapt så lange.

• #10   13. maj 2014 Jeg ville klikke en dertil indrettet skål på, inde i buret, som hænger frit og ikke kan vælte. Hvis man ikke overfylder den har hunden vand, uden at den kan skvulpe og uden at den optager plads i bunden af buret :o)

• #12   13. maj 2014 Du kan også købe sådan en flaske der hænges lodret på hovedet, med tud, beregnet til kaniner, og hvis du spænder den fast med en lille skål under, løber der lidt vand ud i skålen, men stadig ikke så det hele vælter eller bliver oversvømmet. Svært at forklare, men lidt "hævert-system"

• #13   13. maj 2014 Søren - jeg tror såmænd du har ret. Og han overlevede da osse turen til Sverige uden vand i buret.
    Men ideen med at kombinere is-spisning med vand til vovse lyder fremragende smiley

Bugsy -takker for tilbudet, men vil tro vi kører sent aften/nat, så mon ikke du helst er fri for besøg smiley

• #14   13. maj 2014 Hunden behøves ikke vand i buret nej smiley

• #15   13. maj 2014 Mine har vandspande der kan hænge i burene når vi kører ((link fjernet) I min bil har vi monteret en lille krog i hvert bur, som spanden kan hænge på og så fylder jeg kun spanden 1/3 del op, så er der ikke noget der skvulper ud selvom det bumber lidt. I min mands bil er det et variocage bur de ligger i. Her hænger vi blot spandene på tremmerne i lågen og det fungere lige så godt. Jeg synes det er rart at de kan drikke lidt også mellem pauserne på længere ture - og de benytter sig ofte af det hvis det er varmt.

• #16   13. maj 2014 Lanka er i transportkasse, når vi kører, fordi hun er mest tryg ved det - og der har hun ikke vand til rådighed. Hun får det tilbudt ved pauser, men drikker stort set aldrig "undervejs"
    Aqui har bagagerummet, og han har altid en anti-skvulp-skål stående, som aldrig er væltet.

• #17   13. maj 2014 Hvis man tager hunden ud regelmæssigt (for os maks hver 3. time), så behøver hunden i min optik ingenting i buret smiley

Vi har haft et andet problem - specielt Coffey drikker kun vand, når han har været afsindig aktiv og hvis vi så har været afsted fra morgen til aften en dag og alt han har oplevet er noget, hvor han ikke har gasset helt ud, så har han stort set ikke drukket...

Løsningen kom en træningskammerat med for nyligt. Og sikke en tanketorsk for det er jo så enkelt.
    Et skud lakseolie i vandet. Så drikkes der smiley

Den løsning kan man jo bruge, hvis man er utryg ved at hunden ikke har vand tilgængeligt hele tiden...

• #18   13. maj 2014 Jeg har købt sådan nogle her på ebay, de er geniale!
    http://www.petcarerx.com/marchioro-no-spill-bowl-for-clippers/15313?

• #21   13. maj 2014 Pause bliver der naturligvis holdt undervejs -selv hvis ikke det var for hunden, så skal der jo trods alt tankes før eller siden, på sådan en tur smiley

Tror vi dropper at have vand i buret, og så må han få tilbudt når vi holder pauser -og så fik jeg da lige lokket den gamle til at tilbringe en dag i byen, så udover at jeg får genset min fødeby, som jeg ikke har været i i omkring 12 år, så får Reiki sig da osse lige en på opleveren -det er et område med et fantastisk landskab og så er hunde jo dernede velkomne de fleste steder, s mon ikke vovsen osse får nydt at komme med, selvom det jo egentligt mest er af praktiske årsager han kommer det smiley

• #23   14. maj 2014 Hehe ja... Is kan man vel altid finde en undskyldning for at spise smiley

Kommentér på:
hund i bil + vand?

Annonce