{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Foder og opkast? {{forumTopicSubject}}

Jeg har her nok for en uge siden, skiftet tidspunkt fra hvornår hun fik foder. Fra aften til om morgen.

Vi har længe trænet gå pænt, hvor det var vigtigt at hun var sulten, så derfor valgte vi kun at fodre om aften.

Det havde så på det sidste virket som om hun var sulten konstant, så vi begyndte at fodre om morgen istedet, så hun havde energi nok til hele dagen. (Vi var færdige med træningen, med succes)

Det er bare sådan at hun har nok kastet op hver anden nat nu, bare sådan noget mavesyre. Kan det virkelig være fordi hendes mave er tom at hun kaster op?

Hun er vildt sulten om morgen, men min plan er nu at fodre halvt om morgen og halvt om aften?

Et sidespørgsmål - En hun får tilpas mængde foder, når hunden hverken er for tyk eller tynd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og opkast?
  • #1   19. maj 2014 De fleste hunde har bedst af at få mad 2 gange pr døgn, så morgen og aften vil nok stoppe hendes opkastninger.

Ang fodermængden, så er den nok passende hvis din hund har den "tykkelse" som er passende for dens race.
    Du skal kunne mærke den ribben men de skal ikke kunne ses, med mindre at du har en mynde el.lign. smiley smiley

• #2   19. maj 2014 Okay tak Anita, troede faktisk det var mest optimalt med kun én gang smiley

• #3   19. maj 2014 Jeg ville sige du skal fodre mindst 2 gange om dagen Her har mine altid tilgang til deres tørfoder Det at din hund kaster galde op, er fordi den ingen mad har i maven smiley

• #4   19. maj 2014 Det mest optimale er to gange om dagen så tarmsystemet ikke går i stå; det er ikke sundt for nogen at have tom mave (mavesyren går da igang med tarmvæggen/mavesækken og dette kan i slemme tilfælde give mavesår og andet grimt). Mine hunde får også mad to gange om dagen; hvis ikke finder min gravhund på at æde mystiske ting som eksempelvis stearinlys (hvilket næppe er sundt for maven).
    Men ja, mad to gange dagligt vil stoppe den eventuelle irritation af maven som kan føre til opkastninger. smiley Så prøv i første omgang det!
    - og tillykke med vellykket træning smiley

• #5   19. maj 2014 Puha mavesår smiley
    Men havde hende på vægten hvor hun vejede et halvt kilo for meget, (pga. alle trænings godbidderne), så hun har ikke fået alle de snacks hun er vandt til i løbet af dagen, men ja prøver at dele maden op smiley

• #6   19. maj 2014 Hvis du skal træne igen, er det måske en idé at købe rent kød til træning, og så trække lidt fra det normale foder...

Jeg tørrer selv kylling, som jeg bruger til godbidder/træningsgodbidder. Hundene elsker det, og det er fedtfattigt og sundt.

• #7   20. maj 2014 God ide Tina, det vil jeg huske (Y) smiley

• #8   20. maj 2014 Mine egne har også altid haft Deres stående 24/7 og jeg har også opdaget "for mange år siden" at de foretrækker at æde den største portion" ved 4tiden om natten, og DER står jeg altså ikke op for at fodre. Hihihi.

I løbet af dagen går de ud og snupper et par bidder når jeg f.eks går ud og laver min morgenkaffe og frokost o.l.det er som om de bare hyggespiser når jeg er i køkkenet også æder sig mætte om natten/morgenen afhængigt hvad man mener kl 04.00 er. smiley

• #9   20. maj 2014 Anita

Det ville være noget nemmere, men min gravhund ville æde de andres mad + sin egen det øjeblik det blev hældt op smiley Derfor umuligt, for det ville resultere i verdens fedeste gravhund og to andre sultne hunde smiley

• #10   20. maj 2014 Ja det tænkte jeg nok var grunden til at den ellers kun fik det ene måltid smiley

Gravhunde er lidt som labradore ang.mad.. Alt der er spiseligt skal ædes med det samme. Hihihi..

jeg kan love dig for at det er SÅ skønt at ha hunde som kan lade tørkosten stå smiley

Den går self.ikke hvis jeg smider våd foder eller andet "godt" i skålene, så spiser de det øjeblikkeligt og så går de på skift rundt til hinandes skåle for at se om en af de andre har levnet en krumme. smiley smiley

HOVSA..Undskyld jeg troede at det var TS jeg svarede pga.gravhunden, smiley smiley

• #11   20. maj 2014 Anita

Du glemmer at de også spiser alt der ikke nødvendigvis er spiseligt smiley Min gravhund har haft poterne i en masse skørt og farligt; har engang trukket et stykke plastik ud af måsen på hende (ved stadig ikke hvor fanden hun har fået fat i det), hun har kastet en leverpostejsemballage op (hun havde været klog nok til at spise en masse hundehår fra min kærestes samojede/golden blanding, så det var helt pakket ind i pels, så ingen skarpe spidser), hun har spist en masse forskellige stearinlys (helst duftlys), p-piller, forsøgt at bryde ind i en pakke med d-vitamin, mel, havregryn, brudt ind i en dåse majs, en ansigtsmaske, tyggegummi, halspastiller... Og det er til trods for at jeg er MEGET opmærksom på, at hun ikke kan få fat i noget... Det er når andre folk lader deres tasker stå, eller vi har fået en pakke der endnu ikke er åbnet med noget "spændende" i, eller at vi bare overhovedet ikke forestiller os at hun kunne finde på at spise det...
    Det er et helvede; men da jeg var i praktik ved min dyrlæge var der en labrador der spiste sten, så på det punkt er jeg jo heldig smiley

Så hun får mad morgen og aften, og sådan bliver det nok ved xD

• #12   21. maj 2014 Indrømmet Ja. jeg havde glemt den del smiley men det er fordi jeg har aldrig selv har haft hunde som åd alt hvad de kunne komme i nærheden af. Jeg har altid kunne efterlade mad på komfuret "hvis jeg har glemt det og det så står natten over" slik, medicin bliver liggende på sofabordet. Dog har jeg haft en Schæfer som ikke "stjal" men han hoppede op og slikkede på frokost madderne, man kunne se at pynten var skubbet til side og bl.a. leverpostejen havde en underlig "glat" overflade som ikke var der når jeg smurte maden med min kniv smiley
    Men jeg har åbenbart bare været heldig, self. har mange af dem prøvet at æde grill madrester o.l. når vi var ude, men det har mest kun været i hvalpetiden/teenage alderen. Men nu er det ikke sådan, at jeg efterlader noget alle mulige steder i hjemmet, for der er jo ingen grund til at friste dem unødigt. smiley

• #13   21. maj 2014 Anita

Det er også kun min gravhund der nyder at lave ballade i forbindelse med mad; de andre to er ret ligeglade (medmindre der står en flæskesteg i øjenhøjde), men gravhunden kan simpelthen ikke styre sig.. Og det er svært at korrigere, når det kun sker mens jeg ikke er der - hun kunne ALDRIG finde på at gøre det foran mig... Hvilket nok er meget smart smiley

Kommentér på:
Foder og opkast?

Annonce