{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

Jeg bliver så gal!! {{forumTopicSubject}}

Nu er der igen nogle familiemedlemmer der har anskaffet sig en hvalp. En sød rundkørsel, med mindst 3 brugshunderacer i. Nu har de givet den 3 mdr, fordi den laver ballade. Den æder møbler osv. Hvis den ikke retter sig inden 3 mdr, så skal de af med den igen. Jeg bliver bare så gal når folk ikke sætter sig ind i tingene. Når det ikke går med det ene dyr, så anskaffer man så bare et andet. Også selv om man har fuldtidsjob, fitnesstræning, 2 børn som skal til alt muligt sport og stævner konstant. De har dog fået hjælp af en adfærdsbehandler og nu skal hvalpen i bur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver så gal!!
  • #1   26. maj 2014 Stakkels hund smiley

  • #2   26. maj 2014 Nogle mennesker ejer bare ingen pli

  • #3   26. maj 2014 Jeg har så ondt af den hund. Og jeg bliver bare så gal på hundens vegne. Jeg kan jo ikke holde kæft når man vælger at ligge det op på facebook. Så nu er jeg sikkert uvenner med halvdelen af familien.

  • #4   26. maj 2014 Der er også en familie her ude, der lige har anskaffet sig en Rotte hvalp..
    Den stakkels hund bliver klasket over snuden, hevet i, råbt af, taget i ørene..Ja selv børnene får lov at irettesætte den lille hvalp, på den måde...

    Mødte dem idag, da jeg var ude og gå med Baby. Hvalpen løb uden snor, og jeg tror de trænede indkald... Der blev i hvertfald kaldt på hvalpen hele tiden, og hver gang, den ikke kom med det samme, så råbte han den ind i hovedet....
    - Så jeg gik en anden vej med Baby.

    Jeg kan slet ikke have sådan noget, men jeg har sq ikke nosser nok, til at sige fra... Stakkels hvalp..


  • #5   26. maj 2014 Hvad fanden er der galt med folk :S

    Kan godt forstå du ikke kunne holde mund smiley Det ville jeg heller ikke have kunnet...


  • #6   26. maj 2014 Den Danske Kæmpe: Hvis det var en fremmed, så havde jeg nok heller ikke nosser nok til at konfrontere dem med det, men på den anden side er det måske det der skal til for at få folk til at åbne øjnene.


  • #7   26. maj 2014 Einstein: Jeg fatter det heller ikke, men det kommer alligevel ikke bag på mig. Børnene fik en kanin i fødselsdagsgave. De var vilde med den og kaninen var sød og tam. Men en dag var kaninen ikke tam mere og derfor ikke sjov for børnene. De spurgte om vi ville have kaninen og samme dag vi hentede den, tog de ud og hentede hundehvalpen. Så gennemtænkt var det.


  • #8   26. maj 2014 Nogle mennesker burde bare ikke have dyr, hvis de ikke sætter sig ordenligt ind i hvad de har brug for, og gider at bruge tid på dem.

    Oplevede selv det med kaninen, hvor familien havde købt en af mine kaninunger og havde haft den i et par måneder. Hov.. Så blev kaninen aggressiv, og det var da sjovt, at den lige blev det, da de lige havde fået hund. Sjovt nok har den familie været kendt for dur ikke - VÆK indstillingen, eftersom de førhen har haft 2 andre hunde, men så fældede den ene for meget - væk med den.. Og så blev den anden aggressiv - væk med den.

    Dur ikke - VÆK indstillingen er rædsom. Den sætter mit pis i kog.


  • #9   26. maj 2014 Jeg havde stjålet den!!!! Ej undskyld:-( Men jeg bliver så forfærdelig ked af det på hundens vejene, at jeg næste ville være kriminel for den smiley

  • #10   26. maj 2014 Sheltien og Slaven: Jamen det er lige præcis sådan noget. Det er det ene dyr efter det andet, fordi nu synes børnene at det er sjovt. Og så mit pis koger ret tit, når den side af familien anskaffer sig dyr.

    i love my little dog: Ja det var nok bedre for hunden. Jeg har desværre rigeligt i de 2 jeg har, så det ville ikke være en mulighed at den kunne være her.


  • #11   26. maj 2014 Den indstilling var aldrig nogensinde gået herhjemme. Hvor er jeg glad for, at mine forældre i det mindste har opdraget mig korrekt.
    Man kan bare ikke have en dårlig indstilling, når det omhandler dyr. De er altså bare ikke et stykke legetøj, som man bare kan smide væk, når det ikke er spændende mere smiley


  • #12   26. maj 2014 Jeg er ret sikker på at en del af familien på min kærestes side, synes jeg er lidt skør når det omhandler dyr, men det betyder bare så meget for mig at dyrene har det godt. Det ligger så fjernt fra mig, at man bare skaffer sig af med et dyr, fordi nu er der noget andet der er mere spændende. Og man kan jo også godt regne ud hvad børnene lære af det.

  • #13   26. maj 2014 Alt jeg kan sige er godt det ikke er min familie!
    Jeg havde ikke kunne holde min kæft, hvis det var mig. Kunne heller ikke holde min kæft med den familie, som købte kanin af mig. Så er jeg sådan set ligeglad med hvad de tænker om mig - har ingen respekt for sådan nogle mennesker.

    Og kan jeg så lige tilføje, at de også er skyld i, at "deres" kanin, som jeg fik tilbage, nu er blevet aflivet fordi den var skør i hovedet efter at have boet hjemme hos dem?


  • #14   27. maj 2014 Nej det er heller ikke altid nemt med den svigerfamilie smiley
    Det jeg ikke fatter er at en hundepsykolog anbefaler at sætte en teenager hund i bur, frem for at træne den i at være alene hjemme.


  • #15   27. maj 2014 Ja det giver godt nok heller ikke nogen mening for mig.
    Nu er min hund godt nok i et forholdsvis stort bur sommetider, når han skal være alene hjemme og slappe af, men det er da kun fordi, at han stresser af at have et alt for stort område at gå på i længere tid, og egentlig hellere vil være i buret og få sovet.
    Men en teenager hund ville jeg aldrig sætte i bur før der er prøvet ALT træning.
    Den hundepsykolog ved tydeligvis ingenting!


  • #16   27. maj 2014 Stella Forstår godt at du bliver gal Igen som en anden skriver, er der bare folk som ikke skulle ha dyr Og ok at de syntes du er sær ang. hunde Men hva så, det er jeg også og jeg er fuldkommen ligeglad, med hvad folk tænker for der står jeg fast
    Håber du er stærk nok, til at fortælle dem hvad du mener


  • #17   27. maj 2014 Århh. jeg bliver dårlig af at læse om sådan nogle mennesker. Og desv. er denne tråd ikke den eneste som omhandler dette problem pt.

    Kunne det dog bare blive gjort forbudt at "hr og fru hvem som helst" bare kan komme ind fra gaden og købe dyr, så ville vi nå langt. Men det er desv. den rene otopi at bare håbe på. smiley


  • #19   27. maj 2014 ja hold da op en overraskelse, at en hvalp bider i ting *ruller med øjnene*

  • #20   27. maj 2014 Ja Helt Enig -T-

    Det er da en OVERRASKENDE ting at hvalpe bider i noget som helst, de fødes da færdig opdrættede eller ? .


  • #21   27. maj 2014 Både min mand og mig er ud af dyre glade familier, som ved hvordan man behandler dyr.
    VI er så dem der kammer helt over smiley masser af dyr, altid dyrene først osv.

    Der er kun et "sort får" i familien, min mands søster. Hendes måde at opdrage hund på kan få mit pis i kog. Men heldigvis har de en mentalt stærk hund, som har fundet smut huller smiley
    Bla gør han meget, og når de så har råbt af ham i 10 min og han stadig ikke stopper, ja så får han noget at tygge i smiley smaaaaaaaart hund gør altid til der giver god bid smiley

    Men at være i familie med ovennævnte og i anden tråd nævnte mennesker ville gøre mig syg. Så var jeg nok også raget uklar med det meste af familien.
    DYR FØRST!!!

    De skulle måske kigge lidt på den nye "er du klar til hund" kampagne.............


  • #22   27. maj 2014 Jamen det er frygteligt at folk ikke kan sætte sig mere ind i tingene. Det er jo heller ikke første gang de har hund, så de burde da vide at hvalpe laver ballade og bider i ting. Det er godt at se at jeg ikke er den eneste der er lidt tosset når det gælder hunde og andre dyr, men det hedder jo heller ikke hundegalleri for ingenting smiley

  • #23   27. maj 2014 smiley NOP Stella det gør det nemlig ikke smiley Vi er rent ud sagt "ski*e" ligeglade med mennesker så længe de bare behandler dyr ordenligt smiley smiley
    Eller noget i den stil smiley smiley smiley


  • #24   28. maj 2014 Og nu kan jeg så bare sidde og læse på facebook, hvordan den ene efter den anden, synes at den hund bare skal sættes i bur. Sidst her er der en der mener at alle hunde skal være i bur fra hvalp til de er 1½ til 2 år, for det er jo bare en fase der går over ;(

  • #25   29. maj 2014 Måske skulle du, selv om det er langt, tage en udskrift af dette link og lægge i deres postkasse.

    http://www.dkk.dk/xdoc/120/Pasningsvejledning_-_Kategori_1_Blandingshunde.pdf

    Fra linket:

    "Hunden må ikke – f.eks. når familien er på arbejde – lukkes inde i et transportbur eller lignende lille bur. Sådanne bure er kun beregnet til netop
    transport eller kortvarig adskillelse f.eks. i forbindelse med fodring, hvis man har to hunde"

    Der står for øvrigt også en del om træning med POSITIV forstærkning og om hunde og børn.


  • #26   29. maj 2014
    Sidste gang der var en klaphat i min familie der lavede det nummer, der talte jeg med store bogstaver i ca 15 måneder og så endte jeg pludselig med at få en hund mere smiley

    Efter vovse havde lært at æde sofaer, døre, alverdens andre ulykker og øvet sig i at planke 2 meter højt hegn smiley

    Så pas nu på med hvad du roder dig ud i smiley


  • #27   29. maj 2014 Du får også lige dette fra linket:

    <b>Grundlæggende om opdragelse og træning af hunde</b>

    For at få hvalpen indsluset i familien så gnidningsfrit som muligt, så skal man forstå den helt grundlæggende pointe i al hundetræning:

    <i>Ønsket adfærd skal belønnes, uønsket adfærd skal ignoreres!</i>
    Det lyder enkelt, men for mange er det i virkeligheden svært, fordi de er mere vant til at skælde ud, når hvalpen gør noget, man ikke ønsker af den.

    Dansk Kennel Klub har sammen med Dyrenes Beskyttelse udarbejdet en række små hæfter, som du kan downloade som pdf.fil fra foreningernes hjemmesider.
    Et af hæfterne hedder: ”Den første tid med hunden”, og kan printes ud, så hele familien er med på, hvordan det skal foregå.

    Læs også gerne ”10 tips til en god start med hvalpen” på www.dkk.dk


  • #28   29. maj 2014 TurboVovserne : Det bliver nok ikke en mulighed. Synes heller ikke at jeg vil redde deres røv igen. Det gør det bare for nemt for dem.

    *Natravnen* .: Tak for alle links. Jeg overvejer om jeg gider at fortsætte. Det er synd for hunden, men jeg føler lidt den er tabt på forhånd, da jeg er den eneste der mener det er synd at sætte hunden i bur. Alle andre synes åbenbart at det er synd for deres nye møbler smiley


Kommentér på:
Jeg bliver så gal!!

Annonce