{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver så træt.
  • #2   14. jun 2017 endnu en hund der forsøger at overtage verdensherredømmet ... det er da utroligt så "farlige" de er ... smiley

  • #3   14. jun 2017 Ulla, ja for det gør morhunden jo smiley

    Suk med suk på...


  • #4   14. jun 2017 Hera er her de sidste par dage blevet voldsomt dominerende. Hun gennemhumper os, så snart vi sidder i sofaen. smiley

    At hun humper fordi hun er højløbsk siger vi ikke til nogen.... smiley


  • #5   14. jun 2017 Husk når I har alfarullet den, at tisse på den.

    Jeg har skrevet at det er noget forbandet vrøvl og at den hundetræner skal lette r**** og komme ind i kampen. Vi skriver 2017 ikke 1987.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #6   14. jun 2017 Min den ene dutter mig i siden når hun vil ha' opmærksomhed - jeg føler mig totalt domineret!

    Det er sjovt det der med dominans, og hvem der bestemmer etc. har så meget, "fyld plads" i tankegangen om hunde?
    - Jeg mener, honestly, hvornår har hundene lige forsøgt sidst at overtage verdensherredømmet? Jeg er sgu mere nervøs for hvide mus.


  • #7   14. jun 2017 Jeg tænker også til tider hvorfor det er folk får en hund, når de er så overbeviste om at de er ude på at overtage hele verden. Hvor er fornøjelsen så i at have en hund?

  • #8   14. jun 2017 Ja, man undres virkelig hvor folk får de ideer fra, men efter at have siddet og skrevet bachelor om det se sidste par måneder, er jeg nok ved at blive en smule immun.

    Separationsangst udspringer forresten også af dominans. Hunden er ikke vandt til ikke at få sin vilje, og derfor skaber den sig når den er alene smiley

    Men det er da også nemmere at være hundetræner på den måde. Er der problemer med din hund, så skyldes det at du ikke er en god nok leder. Så du skal bare blive en bedre leder, så fikser alt sig smiley


  • #9   14. jun 2017 Skal vi ikke bare sige at jeg er ikke den mest populære person i den labradorgruppe i øjeblikket (hvis nogensinde)...... smiley smiley

  • #10   14. jun 2017 #8:

    Ja og den tisser på gulvet for at straffe dig!!!


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #11   14. jun 2017 Mon den kloge hundetræner har et bud på, hvad det betyder, når Basso skubber mig ud af sengen for at stjæle min dyne og hovedpude? smiley

    Bør jeg være bekymret?


  • #12   14. jun 2017 #10, selvfølgelig gør den da det! Jeg ved da også godt, at Atlas bare ligger hele dagen og lægger skumle planer om at overtage styringen herhjemme smiley

    Hvor må det var stressende at tro det seriøst om sin hund!


  • #13   14. jun 2017 Da Cujo var en 11-12 uger mødte vi nogle i hundeskoven og de spurgte noget "smart":
    "Kan I lægge den om på ryggen?!"

    Mit svar: Ja, men det har jeg absolut ingen grund til at gøre.

    ...Og se nu hvad der er sket. Denne fyr har overtaget herredømmet - i hvert fald herhjemme! smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #14   14. jun 2017 Sif har vidst også taget magten herhjemme. Hun lægger sig oven på os hvis vi sidder eller ligger på gulvet. Og bider i næsen selvom opdrætter sagde at hun ikke gjorde. Jeg tror det er en tabt kamp smiley

  • #15   14. jun 2017 Man må altså virkelig gå glip af mange glæder og gode stunder, når man hele tiden skal opretholde den der rangorden, hvor nærmest alt hunden foretager sig er et forsøg på at dominere os og "tage vores plads." Det må være så anstrengende at skulle spekulere i sådan noget hele tiden i stedet for bare at nyde sin hund.

    Jeg er sikker på, at omtalte hundetræner ville korse sig, hvis han kom hjem til mig og så hvordan Bobo opfører sig. Jeg er sikker på han gør rigtig mange ting, som sådan en træner kan få en hel masse ud af, men hold kæft, hvor vi hygger os. Og så kan resten være ret lige meget!

    Og han lystrer for øvrigt fint smiley


  • #16   14. jun 2017 Så snart Lotus er i svømmehallen, bliver hun dominerende (siger maj-Britt i alle tilfælde smiley ). Hun gør nøjagtig som det passer hende og hører overhovedet ikke hvad jeg siger smiley

  • #17   14. jun 2017 Så smides denne:

    http://www.hundeleksikon.dk/dominans.html

    Jeg har kommenteret at det er noget forbandet sludder og der er ingen forfatter...


  • #18   14. jun 2017 Smid denne tilbage til dem smiley

    http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=163


  • #20   15. jun 2017 "Ja og den tisser på gulvet for at straffe dig!!"

    Men hvis du bare (3 timer efter) slæber den i halsbåndet, hele vejen gennem huset, og stikker dens snude ned i pølen, så kan den lære, at det ikke er den der bestemmer!


  • #21   15. jun 2017 Nemlig CTS!!....... Det er så FEDT at have hund ........ Eller nowet smiley

  • #22   15. jun 2017 Det er ihvertfald ikke fedt, når man nu har gennemskuet, at de bruger hele deres liv på at forsøge at dominere deres mennesker...

  • #24   15. jun 2017 Lidt pinligt, at Fie har bedre styr på din mand end du har, Isabelle....... smiley

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #26   15. jun 2017 Jeg er glad for at jeg ikke er medlem af de grupper.
    Det var jeg for nogen år siden, men det blev for negativt.

    Det er det så endnu kan jeg se smiley


  • #27   15. jun 2017 Hun udnytter dine svagheder, Isabelle. Et stensikkert tegn på dominans! smiley

  • #28   15. jun 2017 Jeg må sige, at mit liv er blevet meget lettere efter jeg fik hund!

    Det er SÅ rart at kunne lægge ansvaret for alting fra sig, velvidende at mine hunde nok skal klare det hele.

    Alle burde få sig mindst EN dominerende hund.


  • #30   15. jun 2017 Jeg er fortabt. Balder styrer det hele herhjemme. Han både ligger poter på os, bider, sætter sig på os osv. Den er hel gal. smiley

  • #31   15. jun 2017 Baby stikker os gerne en flad, hvis han ikke syntes vi er færdige med at nusse, eller hvis han lige syntes det er tid til en ansigtsrens med alt godt fra hundens mund...

    Kan man melde ham for vold? Eller er han en kamphund??


  • #32   15. jun 2017 Jeg bliver tit udsat for haletæsk af min venindes hund..

    Det er somom hun slet ikke ænser jeg er der, medmindre jeg lokker med godbider, gå ture og stjæler hende med hjem..

    Når vi leger udenfor tvinger hun mig til at grynte som en gris for at hun rigtig kan demonstrere hvor farlig hun er..

    Har vi et voldigt forhold fordi hun er ved at overtage verdensherredømmet?


  • #33   15. jun 2017 #23 Isabelle - Det må være noget de er født med, de der hunde, for det samme gør sig gældende herhjemme. smiley

  • #36   15. jun 2017 Er glad for at der endelig kommer fokus på problemet - jeg får også regelmæssigt tæsk af mine hunde herhjemme, de slår mig med både hale og poter!
    Bliver fuldstændig domineret! smiley smiley :D

    Ej, men det er tragisk at der stadig løber såkaldte "trænere" rundt, og bilder uerfaren hundeejere sådan noget ind.
    Mange af de nye hundeejere ved jo nok ikke bedre, hvis den eneste hunde træner de har mødt, er en nar, der bilder dem sådan noget ind smiley


  • #37   15. jun 2017 Morgen magtkamp... smiley



    profilbillede
  • #38   15. jun 2017 Kan vi ikke bare tage konsekvensen af det og få hundene interesseret i politik?
    Så kan de dominerende hunde være aktiveret i byrådet og regeringen og ejerne kan få lidt ro, når hunden kommer træt og glad hjem efter en 12-timers dag.
    Er sikker på, at disruption-rådet godt kunne rumme en hund eller ti i gruppen, uden skade for resultatet.


  • #39   15. jun 2017 Malene, min moster har faktisk en kammerat, der snakker politik med Baby smiley

    Han mener, at Baby er den eneste der forståe ham smiley
    Det er sq lidt sjovt smiley


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #40   15. jun 2017 Åh åh - slaget et tabt her i huset!

    Bamse er chef og styrer med hård pote


    profilbillede
  • #41   15. jun 2017 Hmmm det står slemt til, når hunden planter alle fire poter i brystet på en for at få nus...


    profilbillede
  • #43   15. jun 2017 Jeg kan vist også lige så godt give op og acceptere min plads nederst på ranglisten. Jeg har en hund, der både smider sig oven på mig, fylder i min seng så jeg næsten ikke selv kan være der OG bestemmer hvor vi skal gå hen, når vi går tur.

    Sikke en tyran, jeg har fået mig! Kan man mon godt levere ham tilbage efter 5 år?


  • #46   15. jun 2017 @Isabelle.
    Personligt smiler jeg bare af den slags. Det er da sjovt, hvis folk synes at deres hund vil dominere dem.

    Jeg dog at emnet er svært, da der findes dominante hunde efter min opfattelse. En tur i hundeskoven, og så kan man opleve det. Det har så i min optik intet med mennesker at gøre men mere hund og hund i mellem.

    Nu har jeg en hund der aldrig vil dominere andre hunde. Det gør han bare ikke, han underkaster sig alle andre hunde. Men humper de ham, så bliver de sat på plads. Han er typisk den største, så han behøver bare at knurre på den der (det gider jeg ikke måde) så stopper det.

    Så jeg tror, at nogen mennesker blander det der hund og hund ageren sammen med menneske og hund. Det tror jeg er meget fejlopfattet.

    Min hund lægger tit poten på mig, og det betyder at han gerne vil nusses.

    Nogen gange gør jeg det, og andre gange siger jeg nej og han går. Mere er der altså ikke i det efter min mening. For jeg er menneske og han er en hund.

    Hvis man ser på mit billede, så søger han også øjenkontakt, men det er kun fordi jeg vitterligt har trænet det med ham. I starten undgik han enhver form for øjenkontakt, og det er bare irreterende når jeg gerne vil træne med ham. Så jeg elsker at han søger øjenkontakt.

    Nogen ser jo også det som dominerende. Det sjove er, at det kan det jo også være. Hvis en hund er for dominerende over for ham, så vender han jo rundt, retter sig op, mens han stirrer meget udfordrende den anden hund i øjnene.

    Så også der, kan det at se i øjnene være forskellige signaler. Jeg kan godt følge de der ikke lige får skilt tingene ad.

    Dit spørgsmål har jeg ingen ide om. smiley


  • #47   15. jun 2017 Isabelle, jeg synes, at den familie gør deres hund klogere end den egentlig er smiley jeg tror ikke på, at hunde har hjernekapacitet til at tænke, at "hvis jeg tisser her, så ved de, at jeg ikke vil være alene, og så kan de bare lære det!"
    Jeg ved ikke hvorfor den gør det. Tænker det er noget usikkerhed?

    Martin, det er jeg enig med dig i. Hunde indgår i nogle helt andre forhold med andre hunde end de gør med os mennesker. Vi mennesker har bare en tendens til at læse for meget eller helt forkerte ting ind i hundenes adfærd. Atlas mødte en anden hanhund, som han slet ikke kunne med. De sad helt anspændt og stirrede på hinanden. Der kom så en anden mand forbi og spurgte om de to hunde var forelsket i hinanden smiley


  • #48   15. jun 2017 Altså.... Efter at have fundet ud af, at det er mega besværligt og jeg har drukket nær 5-6 liter vand dagligt for at kunne producere urin nok, til at tisse ovenpå hver af de steder mine hunde tisser - Altså for at markere ovenpå, at det er MIG der er lederen - Så har jeg ligesom opgivet.

    Det gik helt galt da vi fik 8 hvalpe.... Jøsses et svineri altså, det var mega besværligt!!!


  • #49   15. jun 2017 Åh, den labradorgruppe er jeg vist også medlem af. Bliver ofte ret træt når jeg kigger derind smiley

  • #53   15. jun 2017 @Linda.

    Det er nok et faktum, at du er i fare!

    En hund som du beskriver kan ikke nøjes med verdens herre dømmet. Den er nødt til at slå ihjel også!

    Jeg er ked af det på dine vegne. smiley

    Eller noget. smiley


  • #55   15. jun 2017 Jeg tænker, at hunde og teenagere er rimelig ens. (Ja, jeg sammenligner min hund med mine børn! ) Man siger jo heller ikke, at en teenager prøver at dominere. De prøver at finde ud af verden omkring sig - hvad de kan og må ift. hvad de har lyst til. Og får de lov til det, med fornuftig guidance, grænser og konsekvenser, så er de rolige og balancerede.

    Man kunne køre dominansteorien videre og se, hvordan det ville udspille sig, hvis man reagerede på samme måde overfor teenageren eller en kollega. Og se, hvor langt man kommer med at kue folk og "vise hvem der bestemmer".

    Alfarul i kantinen!


  • #58   15. jun 2017 Linda: Jeps pas på, jeg har haft en krigsskade fra Mailo der kradsede mig i ansigtet, og for nylig kom Ozzy sprngende som en vild løve op i sofaen og lige i fjæset på mig, så jeg fik en lang og faktisk ret dyb flænge i ansigtet, så pas du hellere på!!!!

    Vores hunde styre også hele hjemmet, de både dutter, prikker til os med poterne, sidder og ligger ovenpå os , og Mailo tisser ind imellem på gulvet på badeværelset om natten. Utroligt vi tør blive boende og ikke flygter smiley


  • #60   15. jun 2017 Gad vide hvordan man kommer frem til at det er dominansadfærd at lægge poten på sin ejers arm. Det er slet og ret 'omdirrigeret' hvalpeadfærd, der stammer fra at hvalpene massere deres mors patter for at få mælk. Man kan da snarere kalde det er en 'tiggeadfærd'.
    Jeg tror simpelthen ikke at det at lægge poten på sin ejers arm er den samme adfærd, som man kan se på fx to voksne hunde, der er lidt i konflikt og den ene så lægger poten eller hagen på den anden.
    Jeg er gennem årene stødt på helt enormt mange meget sort/hvide forklaringer på hundeadfærd som stort set alle kommer fra mennesker der grundlæggende mangler forståelse for hvor utrolig kompleks skabning en hund egentlig er, hvor meget hunde egentlig forstår, hvor utrolige de er til at kommunikere med en anden art (os!) og hvor helt ufatteligt tilpasningsdygtige de er.
    Jeg forstår simpelthen ikke behovet for alt det dominansbavl. Hvorfor pokker nyder folk ikke bare samværet med deres hunde. De giver så ufatteligt meget igen, hvis man lader dem gøre det. Bryder man sig ikke om at hunden lægger poten på ens arm når man kæler den så bed den lade være. Men lad da for pokker være med at lave sådan en overfortolkning som at det er fordi den vil dominere sine mennesker. Gu' vil den ej. Magt er ikke et begreb der indgår i hundes verdensbillede og de har intet højere ønske end at leve i fred og fordragelighed med deres mennesker. Og jo, de er faktisk godt klar over at vi ikke er samme art smiley
    Hele mit liv har jeg levet fredeligt sammen med mine hunde. De har altid sovet i sengen, ligget hos mig i sofaen, blæst først ud af døren, tigget ved bordet osv osv. Mine hunde har altid været temmelig 'lydige' og nemme at have med at gøre. Jeg har aldrig været hoppet med på dominansvognen, men istedet sat pris på mine hunde og vist dem det. Jeg har aldrig haft en problemhund. Men istedet lutter velafbalancerede hunde, som har været dejlige træningskammerater til både LP, AG og nu DcH programmet. Hemligheden er ikke at gøre det mere kompliceret end det er at have en hund og at opdrage dem med massere af kærlighed smiley


  • #61   15. jun 2017 Isabelle: Haha, jeg lignede en der havde fået en på lampen, her da Ozzy gav mig den sidste skade, og det var selvfølgelig lige dagen før jeg skulle til læge , hun kiggede meget underligt på mig smiley

  • #62   15. jun 2017 Forresten har vi ikke problemer med dominans herhjemme. Atlas ved godt at han er nederst i hierarkier, ellers havde han ikke lagt sig under min stol.

    Glem alt om skygge og at være tæt på sit menneske smiley næh, det er underkastelse!


    profilbillede
  • #63   15. jun 2017 Må jeg lægge et screenshot op hvis jeg slører navn og foto?

  • #64   15. jun 2017 Fuck mand.. alva kravler op i sofaen og skubber mig i brystet til jeg ligger mig ned med hende ovenpå , hvis hun ikke har fået det nus. Hun mener en labradore har krav på jvf. Gældende hundelov... hun har nok overtaget så

  • #66   15. jun 2017 Cujo, det tror jeg godt? Så længe man på ingen måde kan gætte hvem der står bag.

    Haha Linda, der er da helt tydeligt hvem der bestemmer!


  • #67   15. jun 2017 Dette er fra i eftermiddag.. smiley

    Fra en hundegruppe på fb - om nogle meget små hunde, som også er repræsenteret tidligere i denne tråd.

    Jeg har helt ondt i maven.



    profilbillede
  • #68   15. jun 2017 i guder kan slet ikke forstå man kan tænke sådan ... sikke noget ævl, nogle mennesker skulle ikke have hund ... eller udtale sig om andres

  • #69   15. jun 2017 Stakkels hund smiley utroligt at det giver mening for nogen mennesker det der..

  • #70   15. jun 2017 Og der var skisme en i kommentaren under, der gav hende ret...

    Jeg har så meget lyst til at hente den lille bøf.


  • #71   15. jun 2017 opdragelse og ville bestemme er i min verden slet ikke det samme

  • #72   15. jun 2017 Gælder det også for gnavere? I så fald har jeg to dræbermaskiner, som jeg vidst skal ha vendt om på ryggen og strintet på.. smiley

  • #73   15. jun 2017 Helt sikkert And! Mine marsvin er langt mere dominerende end Atlas. Hold kæft hvor kan de skrige og være krævende smiley

  • #74   15. jun 2017 Amalie - Jeeeep! Jeg bliver ind i mellem vækket klokken lort om natten, af at de 2 pelsklumper giver sig til at skrige efter mad.. Og de holder ikke mund, før der er faldet et eller andet ned i buret til dem.. smiley

  • #75   16. jun 2017 Et spritnyt billede af tyranen Bobo, som forsøger at bestemme om jeg skal skrive eller ej smiley

    profilbillede
  • #76   16. jun 2017 @67: SUK smiley

  • #77   16. jun 2017 Jeg har også en, denne er om en 14 uger gammel hvalp.. Ser desværre ofte disse råd i en chihuahua gruppe smiley

    Forstår simpelthen ikke at folk vælger at lytte til sådan noget bavl smiley


    profilbillede
  • #78   16. jun 2017 Neeeeeeej smiley det gør ondt at læse sådan noget vrøvl. Det er da ødelægge hvalpens tillid til os, tage den i nakken? Nejnejnej smiley smiley

  • #79   16. jun 2017 Det er ret ubehageligt at tænke på, at det stadig er så udbredt en tankegang. Og så at man tror, at en 14 uger gammel hvalp er dominerende - det er da helt vildt langt ude.

    Stakkels hunde, altså smiley

    Godt at nogle af os er bedre oplyst og kan trække lidt i den anden retning.


  • #81   16. jun 2017 #77, stakkels hvalp, selv hvis hunde var dominante overfor mennesker, så ville så lille en hvalp da ikke være begyndt på sådan noget...

    And, haha ja, det er nogle bestemte små sataner smiley smiley så slemme er mine ikke, tilgengæld kan jeg ikke gå forbi deres bur for tiden, uden at de skrige efter græs smiley


Kommentér på:
Jeg bliver så træt.

Annonce