{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Må jeres hund "svare igen"? {{forumTopicSubject}}

Og med svare igen mener jeg at gø tilbage, hvis en hund gør af dem..

Tænkte over dette forleden dag, da jeg gik med Berta og mødte to hunde, som begyndte at gø af hende og hun begyndte også at gø af dem - som jeg ser som en naturlig reaktion.
Jeg prøver at få Berta til ikke at gø af andre hunde på gåture (gør hun nogle gange, når hun gerne vil hilse), men jeg synes, det er naturligt at hun gør tilbage. Og her snakker vi selvfølgelig bare gø, hun snapper ikke og vil heller ikke bide. Forsøger selvfølgelig at få hende til at stoppe med at gø hurtigst muligt.

Må jeres hunde gø igen? Ser I det som naturligt? Eller er det noget "man" ideelt set også burde træne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeres hund "svare igen"?
  • #2   28. maj 2014 Nej, det må de ikke.

    Laika er dog efter hun blev overfaldet to gange på en uge (af to forskellige hunde), blevet lidt anspændt ved fremmede hunde, og kan nu godt finde på at gø igen...
    Så vi træner det, og det går da heldigvis meget fremad igen!


  • #3   28. maj 2014 Nej, det må hun ikke. Jeg har indlært en "forget about it" kommando, som egentlig bare betyder at hun skal ignorere det hun er igang med at reagere på og fokusere på mig.

  • #4   28. maj 2014 Tak for jeres indspark smiley Jeg tror også, jeg vil begynde at træne mere fokus på mig, når sådan noget sker. Når de lækre godbidder er med, er hun faktisk dygtig til at ignorere andre hunde, så det kan være, jeg bare skal fortsætte i den dur.

  • Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

    Svar: 26
    #7   28. maj 2014 Nej, det må han ikke.

    Han skal hverken starte eller svare igen (alt med måde, selvfølgelig).

    Jeg hader når folk bare lader deres møghunde stå og gø.

    Egentlig har jeg ikke noget imod en gøende hund, hvis jeg kan se, at ejeren arbejder målrettet med at stoppe den.


  • #9   28. maj 2014 jeg er da helst fri -og Gaia gør det heller ikke, mens Reiki har lidt svært ved at lade være... at skulle ignorere hunden er ok, når nu moar insisterer, men hvis den råber røv af ham, så råber han altså retur... men kan dog stoppes igen.

  • #10   28. maj 2014 Spændende at læse jeres indlæg og hvordan I forholder jer til "gøende hund"-situation smiley Suger dem i hvert fald til mig.

  • #11   28. maj 2014 Dana gør slet ikke af andre hunde... men hvis de gør af hende siger hun en mærkelig sjov lyd tilbage. sådan en *Hrawl* lyd smiley

    Hun stopper når hun får besked derpå smiley

    Hvis der kommer folk med hunde forbi os, bliver hun bedt om at gå på plads, og hun sætter sig fint tæt op af mit ben, men er sitrende ivrig, TÆNK hvis hun fik lov at hilse .... fjollede kræ altså smiley


  • #12   28. maj 2014 Mine hunde er ligeglade med andre hunde - også om de gøer af dem. Det er nok værre med deres ejer, hun kan godt blive lettere irriteret.

  • #13   28. maj 2014 Her trænes det også, at hunden er stille hvis en anden tér sig.
    Det er dog yderst sjældent vi kommer ud for det og de få gange han svarer igen, er det en underlig form for piven/brummen - en rigtig klagende lyd. Det er ufattelig sjældent han har reageret med et vuf.


  • #14   28. maj 2014 Ha ha Ida Da jeg læste overskriften troede jeg Om de måtte svare igen ,over for os som ejer ,For det gør min den lille nemlig Hun er så ivrig ,når vi skal ud og smide pind ,at det ikke kan gå hurtigt nok, så springer hun og gør Da er det jeg siger, nej og ja så svar hun altså igen, ved at gø endnu højre Så nej ,hun må ikke svar mig igen,Men gør det alligevel Hvis hun svare igen ,over for andre hunde Så nej det må hun ikke smiley

  • #15   28. maj 2014 Det ved jeg ikke - de har aldrig reageret på gøende hunde.
    Men hvis de begyndte på det ville de blive stoppet - det tror jeg.
    Skal vidst opleves før man kan udtale sig smiley


  • #16   28. maj 2014 ha ha Inger - Berta kan også godt svare mig igen, når hun bliver rigtig ivrig smiley Så piver og danser hun på bagbenene smiley

    Apropos hvordan I selv reagerer på hunde, der gør af jeres. På den pågældende gåtur, som beskrevet i startoplæg, begyndte de to hunde at knurre og gø af Berta allerede inden hun opdagede dem. Hun begynder så at gø og jeg går forbi hurtigt og får Berta med mig, mens ejeren af hundene bare står og kigger, som om, det var min hund, der var noget galt med, mens hende egne stadig står og gør. Det synes jeg var lidt komisk på en eller anden måde.


  • #17   28. maj 2014 Som svar på det sidste spørgsmål, så går jeg så vidt muligt på den anden side af vejen. og ellers går jeg imellem, så min hund er længst væk fra den gøende hund. Han må ikke svare igen på hunde der gør af ham, hverken når vi møder dem, eller de andre står i en have og gør. Han svarer mig igne, når vi leger ved stranden og vandet, men det er ivrighed og er svært at stoppe. Men der må han nu godt sige lidt. Racen har ry for at være meget gøende, men ingen af mine JRT har været det. Det er trænet væk.

  • #18   28. maj 2014 Hehehe, vi mødte engang en fransk bulldog der stod midt ude på stien i sin flexline og gøede af os på laaaang afstand - med ejer stående helt passiv i den anden ende af linen.

    Vi går så forbi og trækker ud med Lia til højre for mig, så hun går længst væk fra hunden - og idet vi går forbi siger ejer lige så stille "Såååå, såååå Oscar." - i et beroligende tonefald (som Lia helt klart ville forveklse med ros), meget pædagogisk. smiley


  • #20   28. maj 2014 Jeg forsøger så vidt muligt at tysse Vaks ned, når det sker, og det er egentlig også blevet bedre. Han er blevet langt bedre til at ignorere fx. en schæfer og nogen gravhunde, som vi meget ofte går forbi. De er jo i deres haver, så naturligvis begynder de til tider at gø - Det ville Vaks også gøre.



  • #21   28. maj 2014 min er hun´den der starter med at gø..

  • #22   28. maj 2014 Ja mine må svare igen, men de skal så osse stoppe igen når jeg beder om det, nu er Berta ikke så sikker på fremmede hunde og får lov til at sige fra hvis de kommer helt op i hovedet på hende, men hun bider ikke kun knurren og et gø eller to og så er det slut og så er der ro igen...

  • #23   28. maj 2014 Nej, det "må"han ikke. Men har egentlig aldrig trænet det målrettet, han gør det bare ikke. Det ligger ikke rigtig til ham at gø af noget som helst.

    Dog advarer han lidt når der kommer fremmede, efter vi havde indbrud i december,


  • #24   28. maj 2014 Vi snakker med hunde hver dag på hundeprutten, så hun er meget vant til hunde kommunikation. Generelt går hun bare en bue uden om hvis det er gø hunde.

    Hvis vi løber, cykler eller andet "arbejdet" så kan du godt sende et "så hold dog kæft for helvede" "Vuf" afsted mens hun løber videre.

    Når vi går på tur forbi en hund der går "banjo" har jeg sat hende ned og distraheret hende. Og senere bare observeret indtil de er gået forbi.


  • #25   28. maj 2014 Nej, de skal bare ignorere. Vi går ofte forbi hunde der står ved hegnet og gør. Og jeg gider det ikke.

    Samtidig får jeg en "YES"følelse når der står hunde og hyler og skriger for at komme ud og æde mine og tøserne får kommandoen "ignorer" og bare lader som ingenting imens de gøende hundes ejer(e) står og bliver blå i ansigtet af at råbe på deres hund(e)........*GGGG*


  • #26   28. maj 2014 Jeg bliver skide irriteret når folk bare lader deres hunde gø af andre uden forsøg på at stoppe dem, det er da noget underligt noget.

    Så nej mine må ikke gø af andre, og det gør de heller ikke - de er ligeglade, kan da godt kigge, men det er det..


  • #27   28. maj 2014 Dejligt med alle jeres indlæg, læser stadig ivrigt med smiley Jeg synes, der er stor forskel på når hunde gør og hvordan ejeren reagerer. Altså, hvis man kan se, at ejeren gør noget aktivt for at aflede eller noget lignende, så er det fint. Men når de bare galper løs i laaang tid, kan det være lidt anstrengende. Jeg synes også, det er irriterende at høre Berta gø, så det er derfor jeg også forsøger at stoppe hende - det kræver bare de lækre godbidder smiley

    He he, Mette. Den følelse kender jeg godt, og den succesoplevelse vil jeg gerne have smiley Så må bare øve videre med grislingen.


  • #28   28. maj 2014 Vores nabos hund er tit lukket ud på terrassen, den må ikke komme i haven, det laver pletter på græsset når den tisser smiley men ihverfald gør den hver gang der går nogen forbi, også selvom det er folk uden hund. Og det gør der tit da der går en sti lige uden for deres have.
    Den står op af stakittet, og gør og gør og gør.. For fanden jeg bliver irriteret.

    Deres have vender over mod vores stue og soveværelse... Arghh at folk ikke selv kan høre det. Den kan gø 50 gange i løbet af en dag..


  • #29   28. maj 2014 Ih, jeg ville blive sindssyg af sådan en galpen dagen lang. Forstår slet ikke at folk giver deres hund lov - men måske har de bare opgivet alt form for træning og så bare lade den gø i stedet... smiley

    Jeg bor i lejlighed i byen, så oplever ikke så tit det med hunde i haver, der bare gør, men når jeg er hjemme hos min mor, der bor i villakvartersområde, oplever jeg det tit på vores gåture. Kan være helt fascineret over hvor lang tid, der kan gå inden (hvis!) der kommer en ejer.


  • #31   28. maj 2014 Sidste sommer da den var hvalp var det vildt ked af at blive lukket ud alene, og når de lukkede den ud om aftenen gøede den indtil den kom ind. Selvom det kun var 10 min, var det nok til at vække hele nabolaget når det var kl 23 eller senere.

    Vores dejlige naboer, til den anden side, tog en snak med dem og det hjalp da også lidt - nu gør den ikke sent om aftenen mere..

    Jeg får ondt af hunde, tror ikke den bliver stimuleret på nogen måde og det meste motion foregår på en cykeltur trods hundens unge alder.

    Det er svært for de er søde og rare ælder mennesker, men det med hunde fatter de bare ikke.



  • #32   28. maj 2014 Jeg synes så også at det er forståeligt at hunde gør når de i deres egen have. Det er vel helt naturligt. Og jeg tvivler på at man helt kan få sin hun til ikke at reagere hvis de i forvejen har tendens til at "snakke".

    Sally brummer og gør altid når der kommer lyde ude fra den anden side af døren. Og selvom jeg står lige ved siden af siger hun Vov, kigger op på mig, som om "nåårh nej jeg må ikke gø". Men lige så snart der kommer en ny lyd kommer der nærmest fuldstændig instinktivt VOV igen.


  • #33   28. maj 2014 Vores gør skam også når de er inde, hvis det banker på døren vel og mærke.
    Selvfølgelig kan de også finde på at gø når de er i haven, men i så fald er det under leg, og de bliver stoppet ret hurtigt.
    De gør ikke fordi der går nogen forbi, heller ikke selvom det er med hund.

    At en hund gør lidt generer vel ingen, men når den gør 50 gange om dagen og nogen gange i 10 min af gangen synes jeg sgu det er belastende.


  • #34   28. maj 2014 Selvfølgelig er der en grænse mellem naturlig vagt/territorier gø'ning og så overdrevet kontinuerligt gøen smiley
    Pointen var bare at jeg har forståelse for folks hunde der gør når man går forbi med sin egen hund smiley


  • #35   28. maj 2014 Ja, der er bestemt forskel på, hvordan og hvornår en hund gør smiley Der, hvor min grænse går, er når hunden simpelthen er gået i selvsving og gør i adskillige minutter efter en person er gået forbi.

    Som sagt bor jeg i lejlighed og der kan være støj ude på trapper osv. Det får Berta ikke lov til at gø af, for ellers får vi da klager. Til gengæld får hun lov til at give et vuf, når der kommer en ind af døren - det er ok, at hun "forsvarer" territoriet og hun må også gerne gø lidt i leg (Okay, der er ikke meget gø over hende :p), men der må bestemt være grænser.


  • #36   28. maj 2014 Ja det er garanteret naturlig adfærd, men denne her gør desværre nok af kedsomhed.. I bund og grund har jeg ondt af hunden, den kigger langt efter vores når de leger smiley

    Men det var jo slet ikke det ts´ spørgsmål lød på smiley


  • #37   28. maj 2014 Jeg ser helst, at min hund kan ignorere andre hunde, der skaber sig... Men i det her tilfælde, er det mig der har møgkræet der skaber sig smiley
    Så vi træner, træner, træner og så træner vi lidt mere smiley

    Jeg håber, at vi på et tidspunkt, når der til, hvor han kan ignorere andre hunde. For jeg syntes selv, at hunde der gøer og skaber sig tosset, er p*sse irriterende smiley


  • #38   28. maj 2014 Tråden må gerne udvikle sig lidt, Tine - det er helt okay smiley Det handler stadig om hunde, der gør smiley

    Men det er nu lidt synd for den lille vuf. Det kunne bestemt godt være et tegn på opmærksomhed.


  • #39   28. maj 2014 Den Danske Kæmpe: Jeg har også altid sagt, at jeg ikke vil have en af de der små tæppetissere, der gør af andre hunde - og ja, hvad skete der så?? Ej, jeg ved det er fordi, hun gerne vil hilse, men det ved de andre hundeejere jo ikke altid, så derfor er vi gået i skarp træning og det bedste er, at jeg kan se en udvikling smiley

  • #40   28. maj 2014 Ja! Jeg syntes det er en hård kamp, men jeg syntes simpelthen det er SÅ pinligt, at min hund skaber sig helt åndssvagt... Men når man ser fremskridt, og selv kan mærke, at det hjælper, så er det arbejdet værd!

  • #41   28. maj 2014 En ung lab der tilbringer meget af livet på en terrasse, ja tror desværre også den søger opmærksomhed..

    Haha, selvom det stadig handler om gøende hunde stopper jeg nu alligevel her smiley


  • #42   28. maj 2014 @Kæmpe - Jeg forestiller mig også at det kan være virkelig svært at afvænne - nogen sværere end andre smiley

  • #43   28. maj 2014 Årh, stakkels lille labbe. Ham/hende tager jeg gerne herhjem smiley (eller.. ville gerne. Pladsen, tiden og alt det der er vist ikke lige til det smiley )

    Den Danske: Ja, det er virkelig en kedelig følelse, når folk kigger på ens hund og så bagefter på en. Ih, altså. Men det er utroligt hvad lækre guffere kan gøre smiley


  • #44   28. maj 2014 Baby er heldigvis ikke så gammel, så tror det er noget nemmere, at afvænne ham, end en gammel schæfer, der har skabt sig i 4 år smiley

  • #45   28. maj 2014 Ja det er synd, bare til info har den nu gøet non stop i 5 min smiley

    Tror desværre ikke parret har sat sig ind i hvad racen egentlig kræver. Sidst de havde hund, eller hunde, boede de på landet med masser af plads til hunden.

    Den lider såmænd ingen nød, den keder sig bare - big time..


Kommentér på:
Må jeres hund "svare igen"?

Annonce