{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.296 visninger | Oprettet:

Lise V
Lise V
Tilmeldt:
23. okt 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Må jeres hund være i sofaen? {{forumTopicSubject}}

Må jeres hund være i sofaen ?

Jeg har kæmpet i 3 uger med min hvalp - han må ikke være i sofaen "nej, Kenzo! Ned!!'

Her til aften har han så knækket koden, hop og Hej sofa!

Jeg har virkelig været vedholden, men for pokker, se ham lige. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeres hund være i sofaen?
  • #2   13. nov 2017 Nej
    Men han gør det alligevel


  • #4   13. nov 2017 Til de der har hund i sofaen:
    Er der klo-mærker efter hunden i sofaen? Og er sofaen af stof eller læder?
    Og kan hunden godt respektere hvis i er hjemme hos nogle, hvor den IKKE må være i sofaen?


  • Lise V
    Lise V Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #5   13. nov 2017 Jeg må indrømme, det er hyggeligt..

    Men han var heroppe i et par minutter og så smuttede han ned igen smiley


  • #6   13. nov 2017 Mine hunde må være overalt. Pensionshunde må også være både i sofa og seng.


  • #7   13. nov 2017 ja da de elsker sofaerne....

    profilbillede
  • #8   13. nov 2017 Vi har stof sofa, så der er ikke klomærker, men der er pletter, så har jeg lagt vattæpper på (svøbt om hynderne) men dem graver han væk, og slikker på sofaen = pletter
    Jeg hader at han går i sofaen
    Vi har ham sjældent med hos andre, men når han er går han ikke i møblerne, der er han jo ikke alene


  • #9   13. nov 2017 Ja, vores gamle hund måtte være alle steder, undtagen i køkkenet, og samme med vores kommende hvalp, bort set fra køkkenet - Det skal vi igennem for at komme i seng (vi er flyttet).

    Desuden, prøv at sig til en hund med dette blik, at hun ikke må ligge i sengen og passe på sin far... smiley


    profilbillede
  • #12   13. nov 2017 Sam må være i både sofa og seng, han trives aller bedst ved at være så tæt som overhovedet muligt på os smiley

    Vi har læder sofa og der er ingen mærker i, Sam sover dog oftest på en dyne i sofaen, for læderet er for koldt.


  • #13   13. nov 2017 Ja de må være i både seng og sofa smiley

  • #14   13. nov 2017 Enzo må være hvor jeg sidder og ligger, han trives bedst ved at tæt på mig selvom han har dyne og kurv vil han være hvor jeg er ... godnat herfra

    profilbillede
  • #15   13. nov 2017 Ja, her må hunden være i alle møbler (undtagen på spisebordsstole).

    Har stofsofa, som kun er lidt beskidt hvor han typisk ligger. Jeg er dårlig til at glemme at lægge noget når hunden er våd/beskidt, men prøver da at huske det.
    Tucker er ganske god til at finde ud af hos hvem man må være i møbler og hvilke og hvor man ikke må. Et nyt sted prøver han måske sofaen men han accepterer et nej.


  • #17   13. nov 2017 Det er mere fordi at jeg godt kunne se det hyggelige ved hund i sofaen smiley men jeg ved at mine forældre ville hade det - specielt ved tanken om evt mærker..

  • #18   13. nov 2017 Ved de hunde der er på besøg her, må de hvis de må hjemme hos dem selv smiley Det samme gælder sengen

  • #19   13. nov 2017 Sam går ikke i andres møbler, kun hvis han bliver inviteret op smiley

  • #20   13. nov 2017 Isabelle jeg tænkte faktisk om dit billede, at der ser superpænt ud, og da især når der bor 3 hunde smiley

  • #21   13. nov 2017 NEJ ..... mine må ikke være i møblerne ..... øhhh
    Men når man er over 12 år ... såååå .... smiley

    Han har endda fået en lille hop-op trappe ...


    profilbillede
  • #22   13. nov 2017 Selvfølgelig hygger vi i sofaen, det ville jeg ikke undvære...
    Er vi hos andre, så hopper de ikke i sofaen.


    profilbillede
  • #24   13. nov 2017 Ellie må være både i sofa og seng smiley

    Jeg har en sofa, hvor betrækkene kan tages af og vaskes - det synes jeg er smart, når man har hund i sofaen smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #25   13. nov 2017 rollo må være allesteder, også i sengen.
    Utroligt, så på trods af hans størrelse så fylder han minimalt i både sofa og seng. smiley


    profilbillede
  • #26   13. nov 2017 Mine må være over det hele smiley De har også deres egen sofa..

  • #27   13. nov 2017 Min hund ejer sofaen smiley og sengen.. og lænestolen.. og puffen... og den anden sofa... og spisestuestolene..



  • #28   13. nov 2017 Albert er i sofaen. Han har også 2 hundekurve i stuen og en lænestol han gør brug af. Jeg har en seng i stuen og den har jeg valgt, at den er kun til mig og den er feset ind :). Synes også han har rigeligt at tilbud smiley

  • #29   13. nov 2017 De må gerne være i sofaen, men de er der ikke ret meget. Kun i sofaen ved vinduet, så de kan sidde og følge med i hvad der sker ude på gaden.

    De ligger mest på gulvet smiley

    Det er lædersofaer, og synes ikke det er galt med mærker eller ridser.

    Det er intet problem at holde dem fra sofaer når vi er andre steder. Hopper de op alligevel, får de bare besked på at hoppe ned igen smiley


  • #30   13. nov 2017 Chili må ligge, hvor hun vil. Grænsen er, at jeg under ingen omstændigheder vil have hundesnuder på bordet - køkken-, spise- eller sofabord. Så serveres der småkager smiley

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #32   13. nov 2017 Ja vores må være i sofaen, og elsker at ligge der. Hun nærmes bor der når hun er alene hjemme, da hun åbenbart både ligger godt, og har godt udsyn fra chaiselongen;) Hun er godt klar over hun ikke må være i sofaen hos andre, og hun ved også at når vi fylder det hele, vil vi ikke nødvendigvis have hende der også. Men så er det godt man er så Ninja agtig, man kan liste op, og ligge sig på så lidt plads op af/oven på mor, så ingen opdrager en smiley
    PS man opdager når 23 kg hund ligger på en;-)


  • #34   13. nov 2017 Ja, de må være både i senge, sofaer og stole. Ingen mærker efter kløer i sofaerne, der er af læder.
    Ghini har særstatus, hun må også ligge på bordet, hvis jeg sidder og syer eller laver andet kreativt, men kun når der ligger et stykke fleece, det kan hun sagtens finde ud af smiley


    profilbillede
  • #35   13. nov 2017 Nej ingen dyr i møblerne her.

  • #36   13. nov 2017 ja vores er i seng og sofa, kunne ikke sove uden dem! smiley
    de må være næsten alle steder undtagen på borde (køkkenbord inkluderet, Uffe er halv kat) smiley


  • #37   13. nov 2017 Mine må være overalt, pånær bordene, men det går de heller aldrig prøvet på smiley
    De er ikke i sengen om natten, fordi min kæreste så ikke kan sove, lang historie.
    De kommer op i sengen når han står op smiley

    Vi har en stof sofa, og der er ingen mærker eller pletter smiley
    Men okay jeg har små hunde, og de foretrækker at ligge på os eller på bløde puder eller tæpper på sofaen


  • #38   13. nov 2017 Det må de smiley

    profilbillede
  • #39   13. nov 2017 Mine hunde er i alle møbler, undtagen på borde, min sofa er i læder og kan tørres af med en klud.

    Til #4 ja de respekterer fint andre regler andre steder. Hos mine forældre må de kun være i sofaen hvis der ligger et tæppe. Det venter de så tålmodigt på at nogen tager sig sammen til få smidt på. Hos mine bedsteforældre må de slet ikke være i møblerne.


  • #40   13. nov 2017 Officielt nej smiley

    profilbillede
  • #42   13. nov 2017 Vores hunde må være i både sofa og seng smiley Vi har stofsofa, og den har hverken mærker eller pletter, vi valgte helt bevidst en sofa hvor betrækket kan tages af hynderne og vaskes, og har valgt en farve der ikke er for sart og samtidig skjuler hundeghårene, så jeg ikke skal rende og støvsuge sofaen dagligt, det gider jeg simpelthen ikke.

    Ozzy har overbrækket sofaen 2 gange, og det kan man overhovedet ikke se, betrækkene har bare været en tur i vaskemaskinen smiley


  • #44   14. nov 2017 Keesha fik altid lov til at være i sofaen, og hun havde 2'eren med sit eget tæppe. Sengen kom hun aldrig op i, og hun lærte hurtigt kommandoen "ned", som er praktisk, når der er gæster - og "op", hvis jeg ville have hende op et bestemt sted, fx oppe ved mig smiley

    profilbillede
  • #45   14. nov 2017 Jo, hun kunne sagtens forstå, hvad der var legalt i andres hjem. Så lagde hun sig bare på et tæppe på gulvet. smiley
    Mine lædersofaer har da fået lidt ridser og et enkelt hul, men det er ikke noget jeg kan græde snot over ... Det kan jeg til gengæld over, at jeg savner en vaps i sofaen noget så forfærdeligt smiley


    profilbillede
  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #46   14. nov 2017 Jaha! Det må han, for herhjemme er det nemlig Albus der laver reglerne. Han må dog ikke spise ulækre ting i sofaen. Og der debatterer vi vist stadigvæk om det nu kan have sin rigtighed.

    profilbillede
  • #48   14. nov 2017 Herhjemme må hunde gerne være i møblerne, selvom det bliver lidt trangt.

    Har en enkeltseng, der doublerer som sofa, og der er ikke meget plads. Især ikke når Krondyret aka ulvehunden er her, og jeg pludselig har over 100 kg hund i sengen...

    Men hverken Krondyret eller Ulven går i møblerne fremmede steder, medmindre det er blevet sagt god for det.
    Og hjemme ved mine forældre er det kun min, der må være i møblerne, mens ulvehunden er henvist til gulv og hundesenge. Det er der aldrig noget bøvl med, at få dem til at forstå ??


  • #50   14. nov 2017 Her er der ikke hunde i sofaen. Hvis de var det, havde vi andre ikke et sted at sidde. Og børnene skal kunne sidde i fred, uden at blive hoppet på.
    Engang i mellem, når børnene sover, inviterer vi dem op. Det kan de sagtens finde ud af.
    Vi sidder en del ved dem på gulvet eller på den pallesofa, vi har bygget til dem, og som også står i stuen. Det er hundenes.
    Jeg synes overhovedet ikke det var svært at lære dem at blive på gulvet. Det handler jo blot om at være konsekvent. Når vanen aldrig er startet, skal man ikke bøvle med at pille den af igen.


  • #51   14. nov 2017 Det ved jeg egentlig ikke smiley de store går aldrig i møblerne, de små gør af og til, men de ligger der ikke ret længe;) har egentlig aldrig rigtig taget stilling til om de må, de gør det bare ikke smiley

  • #52   14. nov 2017 Her hjemme er det hundenes møbler, og jeg får allernådigst også lov at bruge dem smiley

    Sofaen er købt efter at der skulle være plads til begge mine hunde, mig selv og eventuelt en gæstehund (eller en menneskegæst smiley ).

    Den er i stof, og bliver støvsuget ret grundigt når solen skinner (og man kan se hvor beskidt den egentlig er) smiley


  • #54   14. nov 2017 Vi sagde nej de første 5 måneder og indførte så at det er okay med invitation.hun har hoppet op i en fremmed sofa Lone Fabricius men hun har selv hund i sofaen så Ziva duftede og antog det var okay. Hun har en perfekt ned kommando og har intet imod at ligge på gulvet.

  • #55   14. nov 2017 Hunde, der ikke fælder, må være i sofaen og sengen smiley
    Hvis jeg passer en hund, der fælder, må den være på gulvet eller på en af de 3 andre sovepladser, der er til hunde. Jeg kan simpelthen ikke have hundehår i sofa og seng, synes, det er liiiiidt klamt smiley Aldrig hund i andre møbler end sofa og seng, der er allergikere i familien, og de skal også have et sted at sidde.

    Coco afventer invitation til at komme i møblerne, når vi er gæster (medmindre vi er hjemme hos "de sædvanlige" der er hun så meget hjemme, at hun bare hopper op smiley )


  • #56   14. nov 2017 Minion må være i sofa og seng herhjemme. I jylland hos min mor og (sted)far må han ikke være i sofaen. Det ved han godt og han kan sagtens skelne smiley

  • #58   14. nov 2017 Det kan anbefales at investere i en damper, hvis man har stofsofa.
    Vores stofsofa er nu 6-7 år gammel, og det kan man altså ikke se på den selvom jeg har 3 hunde + div. pensionshunde og gæster med egne hunde.


  • #60   14. nov 2017 Efter at jeg har set, hvordan en seng ser ud, når tre store hunde har lagt i den, hvoraf den ene var i løbetid, så skal jeg ikke nyde noget af hund i møblerne. Det var så pænt ulækkert.

    Nå ja og samme hund som var i løbetid, blev så bange over vores besøg, at den valgte at overtisse deres toer sofa. Tak men nej tak.

    Jeg har så rigeligt i at gøre rent efter kattene i sofaen.


  • #61   14. nov 2017 Atlas må også være i sofa og seng. Jeg synes, at det er rigtig hyggeligt, og oftest ligger han der ikke så længe, for han får det for varmt. Vi har også betræk, der kan pilles af og vaskes. Det er meget praktisk med en fældende Golden. Den eneste plet, som er i sofaen, stammer fra et stykke chokolade, som min kæreste tabte og satte sig på smiley min grænse går dog ved tyggeting, de må ikke være i sofaen. Det er dog ikke altid, at vi er enige om det, og nogle gange finder han på alternative måder at tygge på, så han kan gøre begge dele.

    profilbillede
  • #62   14. nov 2017 Ja de må være i sofa og seng - og bogle gange får de også lov til at sidde ved spisebordet. Elvis har for vane at hoppe op på borde - den vane forsøger vi at pille af ham smiley

    Vi har lige fået helt ny sofa og der kom desværre en plet på, formentlig fra hundene, den er ikke så synlig -
    Men nu har vi så bare lagt tæpper ud over sofaen, så alle kan være der smiley


    profilbillede
  • #63   14. nov 2017 Nej - hverken i sofa eller seng.
    Cody har dog lidt særstatus, så engang imellem kommer han op i sofaen og får lov til at ligge og få lidt hyggetid sammen med mig. Men det er ikke ret tit (hver 2-3. måned).


  • #64   14. nov 2017 JA ! Og i sengen smiley men kun derhjemme. Når vi besøger andre skal hun være på gulvet

  • #67   14. nov 2017 Mine må være i både seng og sofa. Perle ligger nærmest aldrig på gulvet og sover hele natten i sengen (uden dynen). Clinton ligger kun ganske kortvarigt i sofa og seng. Han vil helst ligge på sine vetbeds og i sin lille kurv. Begge mine har dog lært at hoppe ned på kommando. Ikke med 'NEJ NED'. Men ved at gøre det til en positiv øvelse med belønning for at hoppe ned. De må have deres bamser med i sofa og seng, men ingen tyggeting; det er for klamt. Mht om det er klamt eller ej, så får de selvfølgelig tørret eller skyllet poter inden de kommer ind i stuer og soveværelse. Jeg gider ikke have mudder osv i mine møbler. Fældning er ret minimalt da den ene er ruhåret og den anden korthåret. Men jo, der er da små sorte doberhår i møblerne, men det er superlet at støvsuge. Sofaen er af læder og skal bare tørres af med en gang sæbespånevand en gang imellem så er den pæn igen.

    profilbillede
  • #68   14. nov 2017 PS. Perle har lidt svært ved at forstå at hun ikke nødvendigvis må sidde i møblerne når vi er på besøg. De fleste steder vi kommer har hun så på mystisk vis lidt efter lidt fået lov til at ligge i sofaen. Også selvom familiens egne hunde ikke må smiley
    .... hun kan noget med et meget ynkeligt blik smiley


  • #69   14. nov 2017 Ja, mine må gerne være i sofaerne. Jeg har lædersofaer i øjeblikket, og enten er mine sofaer dårligere end jer andres, eller også er mine hunde mere uopdragne (ret sandsynligt), for her overlever sofaerne ikke så længe. smiley
    Og jeg ved godt hvorfor, for mine hunde nøjes ikke med at ligge pænt i sofaerne, så de ender med at lave først ridsemærker og så huller. Min løsning er genbrugssofaer, så det ikke er helt så dyrt, når jeg skal skifte.

    Sofaen, som Manilla ligger i på billedet, er min nuværende, og den står til udskiftning, for der er et stort hul i midten, hvor hundene lander og sætter af, når de leger. Det er lidt trist, for jeg har været så glad for den sofa, som er en drøm at flyde ud i, men det er trods alt bare en sofa.

    Sidst jeg købte nye sofaer, havde jeg en ide om, at hundene ikke måtte være i dem, så jeg lagde stole i, når jeg ikke brugte den. Det holdt kun indtil Havanna insisterede på at komme i stalden, når vi skulle i seng, for der stod den gamle sofa, som hun godt måtte ligge i. Så besluttede jeg, at Havanna var vigtigere end en sofa, og udstyrede dem med tæpper, og det var stofsofaer, så det fungerede fint. Desværre synes jeg ikke, jeg kan få det til at fungere med tæpper i lædersofaer, de glider alt for let.


    profilbillede
  • #70   14. nov 2017 Ja

  • #73   14. nov 2017 Iroh må gerne være i sofaen, når han bliver inviteret herop. Hvis han er våd vil vi ikke have ham i sofaen, og det fungerer fint smiley
    Sengen må han ikke være i... Han ville sikkert også få det for varmt smiley


    profilbillede
  • #74   14. nov 2017 Egentlig synes jeg , det er ret morsomt ..... Man køber en sofa .... en fiiin sofa , man synes er rigtig flot ... ( sort ... hvid ... grå ... rød ... ternet ... blomstret ... o.s.v. ) ... smiley

    Det er liiige den sofa man ønsker sig ... fordi man kan lide dens udseende. ...

    Så kommer man hjem med sofaen .... klistrer den til med alle mulige forskellige tæpper ... fordi hundene også skal være i den ... ( man skal jo passe på den Fiiine sofa ) ... smiley ..... OG HOVSA ...
    Hvor blev den Fiiiine sofa af ...... smiley ...... JOW ..... den er da nede under alle tæpperne .... smiley ...... Man kan bare ikke se den .... smiley


  • #75   14. nov 2017 Lene
    Du kan forsøge dig med et stort stræklagen (210x180). Start med at lægge to hjørner ind under sofaens bagerste ben og derefter træk op over ryglænet osv.


  • #76   14. nov 2017 Ja, det må vores godt. Hvilket de i øvrigt gør konstant. Så en af os i sofaen, er der en hund tæt op en i løbet af få sekunder.

    De er begge to typer af hunde, som ikke bliver irriteret over at man bevæger sig.

    Ja, det slider helt vildt på sofaen, så den holder ikke så mange år og kræver mere rengøring.

    Ja, vi har måtte købe en meget stor sofa.

    VI er to voksne, 5 unger og to store hunderacer. smiley

    Seng er der i mod forbudt! smiley


  • #77   14. nov 2017 Jo da...

    smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #78   14. nov 2017 @69: Ja, lige præcis det der med leg er så forbudt i vores sofa smiley Det ville slide temmelig meget på den. Så de må leve med at leg foregår på gulvet smiley

  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #79   14. nov 2017 Nej. Vores hund skal hverken være i sofaen eller sengen.
    Jeg hader hundehår i møblerne, så det må han affinde sig med.



  • #80   14. nov 2017 Hos min søster måtte Tucker ikke være i sofaen.. Alligevel modtog jeg engang til nytår hvor hun passede ham dette billede - og flere fulgte i løbet af aftenen. Man kan jo altid skifte mening smiley
    Men okay, det er da også nemmere når hunden ikke fælder.


    profilbillede
  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #81   14. nov 2017 Min hund går i løbegård om natten, samt når jeg ikke er hjemme.
    Så, når han er inde, så er han sammen med mig - også i sofaen ,-)

    Sengen har han aldrig gidet være i.


    profilbillede
  • #82   14. nov 2017
    Vicky var med overalt sofaer seng (borde stole) der hvor vi var....brændestabler høet-halmen i laden ja simpelthen overalt.
    Men nu har vi ingen hunde i sengen, ja hele soveværelset er hundefrit område.
    Ellers må de være overalt.


    profilbillede
  • #83   14. nov 2017 Mine hunde er i sofaen, og sofaen som er en look a like læder er temmelig ridset, men hundene give kattene skylden og kattene giver hundene skylden smiley smiley . Nu er sofaen så også i forvejen slidt, og ikke kun pga dyrene smiley

  • #84   14. nov 2017 Er det her svar nok smiley

    profilbillede
  • #85   14. nov 2017 tjaah, det minder om mine her...de elsker deres sofa....

    profilbillede
  • #86   14. nov 2017 Ja selvf. må de det... Hvem skulle jeg ellers putte med, når vi ser film om aftenen smiley

  • Lise V
    Lise V Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #87   14. nov 2017 Jeg har altid været imod hund i sofaen, men Kenzo er en kæmpe tryghedsnarkoman, så 2,5 minut ved mig sofaen og så er han klar til at sove på gulvet.
    Det er super hyggeligt nu hvor han vejer 9 kg, men han bliver en basse på 45-50 kg smiley


  • #88   14. nov 2017 I der ikke vil have hund i sofaen, hvordan forhindre i det, når i ikke er hjemme.

    Har hunden så ikke adgang til stuen eller stoler i på, at hunden holder sig væk smiley


  • #89   14. nov 2017 Hvis hunden ikke er vant til at måtte i sofaen, så ligger den heller ikke i sofaen. Desuden går vores i køkkenet, når vi ikke er hjemme. Kattene skal have lov til at få bare en smule fred for ham indimellem.

  • #90   14. nov 2017 Vi spiser ofte i sofaen og så er det nemt forbud område. Vi siger bare nej og så ligger hun sig i kurven og venter.

  • #91   14. nov 2017 Øh, vores Luna måtte ikke være i sofaen, men hun lå der ofte, når vi ikke var hjemme. Så den holder ikke altid, Susanne smiley

    Helle - Vores må normalt gerne være i sofaen, men de går kun i gangen, når de er alene smiley


  • #92   14. nov 2017 Tja hunde er forskellige, og Balder gør det ikke.

  • #93   14. nov 2017 Næh - ingen af mine ligger i hverken sofa eller seng, når vi ikke er hjemme. Og de har adgang til hele lejligheden undtagen badeværelse og bonus' værelse.

  • #94   14. nov 2017 Vores går i sofaen når vi ikke er hjemme, men jeg er super irriteret over det

  • #95   14. nov 2017 Vores gamle lab måtte ikke være på bordet men den gjorde det alene hjemme

    Ziva må ikke være på badeværelset men somme tider er der alligevel wcpapir i hundekurven. Nogle gange gør de noget de godt ved de ikke må når de er alene smiley


  • #96   14. nov 2017 Han går forøvrigt også på bordene når han er alene smiley

  • #97   14. nov 2017 Max gik i sofaen, når vi ikke var hjemme, men han blev ofte taget på fersk gerning. Det er fordelen ved en sofa ved vinduerne. smiley

    Han gik så også på køkkenbordet, når vi ikke var der. Det var pænt træls.

    Han var vant til at måtte i sofaen hos opdrætter, og han havde lært at hoppe op på trimmebordet, så hun ikke skulle løfte ham. Dårlige vaner glemmes ikke.


  • #98   14. nov 2017 Ja, hvorfor ik` smiley
    Har dog fortrudt en smule, da sådan en læder sofa tager meget skade af poterne smiley


    profilbillede
  • #99   14. nov 2017 Dyr ER hårde ved ens møbler. Derfor er her heller ingen hund i sofaen. Også fordi at jeg gerne vil have en plads i sofaen, når jeg har brug for det. Det er rigeligt, at jeg skal kæmpe med en stak katte, en hund er ikke lige så let at flytte. smiley

  • #100   14. nov 2017 Men det er nu hyggeligt, at have en hund i smørhullet om aftenen smiley
    Her er et dugfrisk billede 2 min. gammelt. Det er jo smart man kan holde øje med vejen eller noget smiley


    profilbillede
  • #103   14. nov 2017 Der er en kæmpe forskel på, om der ligger 4 kilo eller om der ligger 25 kilo på ens ben. Sorry.

  • #104   14. nov 2017 Jeg forstår ikke helt det med at undgå pels...jeg har fundet hår på mit service...som er i et lukket skab.... hvor kræ virkelig ikke må være smiley :D



  • #106   14. nov 2017 Det er jo det, jeg siger. Jeg har rigeligt af at have kat i sofaen. Jeg behøver ikke flere til at slide eller gøre den beskidt. Det sørger de for til fulde. smiley

    Og jo, Balder han tror seriøst, at han er en skødehund, så fik han adgang til sofaen, så ville han med fuld garanti ligge på mig, indtil han fik det for varmt. Sætter vi os ned på gulvet, har vi ham på skødet lige med det samme. smiley


  • #107   14. nov 2017 Minion: Haha, det finder også tit hundehår på diverse ting i køkkenskabe, og der må mine hunde altså heller ikke komme smiley Har man hund der fælder, så er min erfaring altså at deres hår forvilder sig alle mulige og umulige steder hen.

  • #108   14. nov 2017 Søren, jeg har prøvet med store stræklagner, fordi jeg så det virke hos en af mine veninder i hendes store lædersofa. Det fungerede bare ikke ret godt hos mig, og jeg kom frem til, at forskellen er, at mine armlæn er højere, så når man sætter sig i sofaen, eller når hundene lægger sig der, så ryger det af armlænene og samles på midten. smiley

    Men jeg vil da forsøge den måde, du beskriver. Det er for sent at redde den nuværende sofa, men i løbet af de næste par uger får jeg en anden brugt lædersofa. Det er rart at have venner og familie, der skifter deres sofa ind i mellem.


  • #109   14. nov 2017 Selvfølgelig må man da beslutte, at ens katte må være steder, hvor hundene ikke har adgang. Og de fleste katte har et større behov for at komme op, end hunde har. Der er da også steder i mit hjem, hvor katten må være men hundene ikke må.

  • #110   14. nov 2017 NITTIB : Jeg gider ikke have tæpper mm i min sofa, syntes ikke det er pænt, og så kunne jeg ligeså godt have valgt en grim sofa smiley Jeg vælger ganske enkelt at enten købe en brugt sofa, eller bare lade være med at købe en dyr sofa. Den sofa vi har nu gav vi 3500 for, den er snart 3 år gammel, og er stadig nærmest som ny at kigge på, og vores hunde møver rundt i den flere gange dagligt, de kradser også ( hvilket de bliver bedt om at stoppe med), og hopper rundt. Lige nu sidder jeg nærmest i spænd mellem Ozzy på den ene side, og Mailo under min dyne på den anden side smiley

    Vi valgte farve og stoftyppe netop udfra at hundene må væe i sofaen, og derfor var det også vigtigt med betræk der kan tages af og vaskes smiley


  • #114   14. nov 2017 Handler jo ikke om hvad de acceptere eller ikke acceptere.
    Jeg har bestemt at de må være overalt.


  • #117   14. nov 2017 Og mine acceptere og respektere mig, trods det at de må være i seng og sofa.

  • #118   14. nov 2017 Hvis ikke hunde accepterede at vi mennesker bestemmer over dem, kunne vi vel næppe kalde dem domisticerede...

  • #119   14. nov 2017 Det handler da ikke om hunden acceptere man vil bestemme hvor de må være eller ikke være. Vores hunde må f.eks heller ikke være på spisebordsstolene eller på bordene, det har vi jo lært dem de ikke må, ergo gør de det ikke. Hvorimod vi har lært dem at det er okay at putte i sofa eller seng hvis de ønsker det.

    Det er jo ikke sådan at alle os der har hunde i sofa og /eller seng, bare har det fordi hunden bestemmer at det må den godt, det er jo et valg vi som ejere har taget smiley


  • #121   14. nov 2017 #104
    Vi fandt også altid pels i køkkenet, hvor vores hund ikke havde nogen adgang, og ligeledes på vores spisebords stole, som hun heller ikke brugte. Med en kareler er der hundehår over ALT. Sådan er det bare smiley
    Selv efter vi er flyttet, har vi fundet flere totter underuld, og hun har kun været med hernede én gang udenfor fældeperiode, og stod det meste af tiden udenfor, da døren stod åben.


  • #122   14. nov 2017 Mine hunde er i sofaen når de er våde og beskidte. De leger, løber og hopper i sofaen. De gemmer og spiser tyggeting (mest den lille) i sofaen. Når sofaen dør, køber jeg en ny uden at være træt af det.

    Jeg er bare glad for at jeg af og til må være der også smiley


  • #124   14. nov 2017 jamen Lens dog....var det her han var kom han altså med...... smiley

  • #126   14. nov 2017 Min hund accepterer da også at jeg ikke vil have ham i køkkenet når jeg laver mad....han accepterer også at man på ingen måde må være i møblerne hos andre...

    ...og han accepterer at andre godt må være i hans sofaer smiley smiley


  • #127   15. nov 2017 Jeg ved skisme ikke om hundene accepterer at de ikke må være på badeværelset eller i lænestolene - de har lært det fra små og jeg har faktisk aldrig spurgt dem om det er ok med dem smiley

  • #129   15. nov 2017 Der hvor jeg synes et problem kan opstå, det er når hunden IKKE accepterer at dele.

    Min den lille begyndte på et tidspunkt at blive sur og knurre når jeg gik i seng og bad ham om at rykke sig så der var plads til mig. Det fandt han så hurtigt ud af at jeg ikke fandt mig i.

    Hvis det var et tilbagevendende problem, så var det slut med at dele og jeg må finde et andet sted at være smiley smiley smiley


  • #133   15. nov 2017 Minion hvis du ikke opfører dig ordenligt så kommer du ned til John! smiley
    (så kan han også se hvordan det rent faktisk er at have bulldog)

    Ej pjat...vi har jo alle hunde af forskellige grunde -og basalt set, behov. Jeg synes personligt slet ikke det er det samme at have hund hvis vi ikke også kan nyde at putte sammen... andre er ikke til putning...og det er fair nok smiley


  • #134   15. nov 2017 Man kan sagtens sidde og putte på gulvet - no problemo. smiley

  • #136   15. nov 2017 Susanne det er muligt, men jeg gider ærligt talt ikke komme hjem fra job eller en lang tur og "smide mig på gulvet"....jeg har en sofa fordi jeg synes det er mest behageligt at sidde der...og min hund er enig -det er i hvert fald der han foretrækker at ligge...også når jeg ikke er hjemme.

    John...jeg gider så til gengæld ikke sidde tæt med en kæreste i længere tid.. finder det omklamrende og irriterende i længden smiley


  • #137   15. nov 2017 Jeg gør alt for Balder. smiley

  • #138   15. nov 2017 ... smiley bortset fra at lade ham ligge på dine ben i sofaen smiley smiley

    Minion derimod må sgu nøjes med at få lov til at sove i sofaen...for hans mor er sgu for magelig til at komme hjem og slappe af ...på gulvet smiley :P smiley


  • #139   15. nov 2017 Her i huset er rollerne mht ophold i møblerne reelt byttet om. Jeg sidder altid på gulvet (som 95% af tiden). Så vil Chili kløes bag øret, må hun ned på gulvet.
    Måske man skulle tjekke stamtræet for japansk blod smiley


  • #140   15. nov 2017 Ja, det er ikke så sjovt at skulle tisse, og man så ikke kan mærke sine ben. Det prøver jeg desværre næsten dagligt. Altså ikke at kunne mærke mine ben. Det er vildt grimt.

  • #141   15. nov 2017 Obster: ahahahahahaha. Har det på helt samme måde, ELSKER at putte med hundene, manden gider jeg sgu ikke putte med særlig lang tid af gangen, men har han det heldigvis på samme måde smiley For det første er en han varmeovn, og for det andet er vi bare slet ikke til alt det der klisterhalløj, vi har brug for luft og plads begge to, men hundene putter vi begge ret så meget med. Lige nu putter Ozzy faktisk imellem os, og Mailo putter ved mandens fødder, måske han er slået omkuld, hvem ved smiley

  • #142   15. nov 2017 Nu sidder jeg også på sofaen hele dagen, så lidt afveksling fryder. Og hvad gør man ikke alt for hunden. Den skal også mærke, at det er jul. smiley

  • #143   15. nov 2017 Rikke jeg har tit tænkt at hvis Minion var en mand ville han være en yderst krævende, egoistisk og totalt klistreklam type smiley smiley

    Men det er han heldigvis ikke.... For så var jeg drevet til vanvid for længst...jeg magter ikke det der sidden skødet af hinanden ...og jeg får fnus af at skulle indånde andres genbrugsluft... så det der med at ligge og kigge hinanden i øjnene...det er udelukket smiley Minion...han ligger sig nogle gange med inderkinden klistret op af min og nærmest overlappende min næse...det er hygge!! smiley smiley


  • #144   15. nov 2017 Obster. Haha har det på HELT samme måde, igen er min mand heldigvis enig smiley Jeg kan hverken have klistren eller sådan noget pladderromantik, det er simpelthen bare slet slet ikke mig.

    Mailo er forresten stadig i live, da jeg begyndte at kysse Ozzy på hovedet, og han så rykkede hen ovenpå mig, så vågnede Mailo pludselig MEGET hurtigt op , " heyyyy I glemte mig, se miiiiig, moaaaaar, piiiiiiv piiiiiv, se nu miiiiig" smiley


  • #145   15. nov 2017 #142 det er nok også der forskellen ligger...

    Jeg går ofte over 10 km på en dag...enten med hunden eller i kombi med hunden og på job...eller nogle gange bare job alene. Og det er et halvkrævende job også for hovedet...

    Når jeg kommer hjem vil jeg når hundens aktivitetsbehov er opfyldt sgu gerne bare smelte i et med bløde hynder og have benene vandret smiley


  • #146   15. nov 2017 Det med at have benene vandret på sofaen dyrker jeg det meste af dagen, og det bliver lidt halvkedeligt i længden, så er det dejligt at komme ned på gulvet og blive mulet godt igennem af en unghund, der er værre end ti sæk lopper. Men som også er begyndt at finde ud af, at det kan være fint nok bare at mysse og blive nusset. Men sidde stille ret længe af gangen, det er endnu en by i Rusland. smiley

  • #147   15. nov 2017 Jeg forstår slet ikke at der rejses spørgsmål til folk preferencer? Det kommer jo helt an på folks personlige behov, og om hunden accepterer det eller ikke er jo ligegyldigt, så længe den ikke lider under valget, hvilket den næppe skulle.

    Jeg elskede at putte med Fifi, og selvom jeg lå totalt radbrækket, fordi at jeg tillod hende at få den bedste plads, så var det dét værd. Men at folk ikke vil have to store schæfere, en hund med dobbelt pels der fælder som ind i ..... eller blot en hund der gerne får meget beskidte poter, det forstår jeg så også godt. Vores fældede voldsomt i sæson, og jeg har ikke tal på alle de gange jeg har lagt mig til at sove/vågnet op med hår i mund og næse - både i sofa og seng. Men mit behov er at have min hund i sofaen, og derfor får vores næste hvalp også lov at putte med os. Så længe hun lystrer når hun skal gå ned er det ikke et problem for mig.


  • #151   16. nov 2017 Hund i sengen er altså også træls, hvis man er et par som også kan lide voksenleg en gang i mellem. smiley

    Jeg kan lige forestille mig, hvor træls det må være med nysgerrige hundesnuder uønskeder steder.

    Plus ikke at tale om en hver mands vildeste mareridt. Haps, afkortning af stoltheden.... smiley

    Næ, det område er er hunde frit område... smiley


  • #152   16. nov 2017 Man kunne evt bede hunden gå ned smiley

  • #153   16. nov 2017 Gad vide om det er derfor jeg ikke får noget? smiley

  • #155   16. nov 2017 Så er jeg mere rolig smiley

  • #156   16. nov 2017 Jeg så et program i går, hvor kvinder fortalte, hvordan man fik fat i de rigeste mænd i verden. 1. prioritet var, at kvinden skulle tale manden efter munden, og tie når hun ikke var enig...

    Såååå...Zenta - du skal nok gå efter en ludfattig smiley smiley


  • #157   16. nov 2017 Hvad er det du prøver at sige? smiley

  • #158   16. nov 2017 Jeg er bare hjælpsom, så du ikke spilder tiden smiley

  • #159   16. nov 2017 Nåååh! Troede nemlig lige at du mente at jeg ikke kunne tie stille og sådan smiley

  • #160   16. nov 2017 Narj da smiley

  • #161   16. nov 2017 smiley smiley

  • #162   16. nov 2017 Altså vores hund blev sendt ind i stuen når det var dén tid. Bare dét at føle hundens øjne på en, er da dybt distraherende, for ikke at tale om frygten for at hun hoppede op i sengen. Næh nej, det foregik for lukkede døre, og det har aldrig været et problem, selvom hun altid sov i soveværelset. smiley

Kommentér på:
Må jeres hund være i sofaen?

Annonce