937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

til jer der foder med BARF til jer der foder med BARF

nu har jeg snart læst alt om Barf og er godt forvirret så her er lige et par spørgsmål

Giver man kun råt kød og hvor meget skal de have har en lille DS hund

har læst at de skal have alt fra dyret ben og det hele men er der ikke nogle ben de ikke må få tænker fra kylling kan de ikke splinter og ødelægge deres mave ( har altid lært at en hund ikke må få fugle ben/knogler)

er der en slags kød der er beder en andre til allergihund og hund men let til dårlig mave

håber der er en der vel komme med gode råd
og på forhånd tak for hjælpen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til jer der foder med BARF
  • #1   4. jun 2014 Hunde må få alle slags ben, bare ikke tilberedt smiley

• #2   4. jun 2014 mine spiser kylling med et hele ... der er vist noget med nogle ben rørknogler ... men kylling er ikke noget problem når bare det er råt ...

Der er fingerpeg mht. hvor meget hunden skal have, det er afhængig af alder og vægt ...

en udvokset hund siges som fingerpeg at skulle have 2% af sin kropsvægt i døgnet, nogle noget mere andre lidt mindre fx afhængig af aktivitets niveau ...

Mine vejer fx 8.5 kg, så de får ca 160 gr i døgnet hver ... nogle dage er det et naturligt større måltid, andre dage mindre ... men vænner sig hurtigt til at vurdere hunden ...

• #3   4. jun 2014 Alle rå ben må de få. Dog kan gris give meget hård mave, så der skal man prøve sig forsigtigt frem. Hvis din hund er voksen, skal den som udgangspunkt have 2% af sin vægt om dagen. Derefter kigger man på sin hund om den taber sig eller tager op og justere mængden. Det er vigtigt at hunden får alle dele af dyret for at få dækket sit behov. Altså kød, fedt, ben og indmad, som nyre og lever.

• #4   4. jun 2014 kan de få proteinforgiftning af det en af mine venner siger jeg skal passe på den ikke får det

• #5   4. jun 2014 Nej for så meget protein er der heller ikke i kød. 18-20 % kun. Har du nogensinde hørt om at ulve eller andre rovdyr i naturen dør af proteinforgiftning? Det ville være en meget dårlig tilpasning for rovdyrene smiley

• #6   4. jun 2014 det tænkte jeg også men man bliver jo helt i tvivl når der er en der siger man skal passe på

• #7   4. jun 2014 Ja selvfølgelig. Det kan jeg godt forstå. Der er jo heller ingen dumme spørgsmål her. Man skal jo starte et sted. Faktisk er der som regel mere protein i tørkost i forhold til kød.

• #8   4. jun 2014 okay
    er nu meget spændt på om han vel spise råt kød syntes det virker som meget lidt han skal have 185g
    men er det med ben og det hele er er de 2 % kun ren kød ??

• #9   4. jun 2014 Det er dagligt uanset om det er ben eller rent kød. Husk at det meget gerne må være kødfulde ben. Hvor gammel er din hund?

• #10   4. jun 2014 han er 9 år

Kommentér på:
til jer der foder med BARF

Annonce