958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Endnu et hunde/strand... Endnu et hunde/strand...

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/12622137?utm_source=eniro&utm_medium=eniroBoksTop&utm_campaign=eniro

har været lidt fraværende de sidste dage, så har det været oppe så undskyld på forhånd ....

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/12622137?utm_source=eniro&utm_medium=eniroBoksTop&utm_campaign=eniro

Jeg vil gerne vide om det KUn er badningen ved Blå Flag strande der er forbudt, eller må de slat ikke være med på stranden ??

Hvad er badning, er det defineret, mine sopper, de er aldrig ude på dybt vand .....

Og så var der i Tg´s tråd en kopi af noget Lasse Rimmer havde skrevet ....

Vil lige sige, hvad med alle andre bakterier fra mennesker, og bakterier flytter sig vel, så at de ikke må være på 3 % af DK´s kyststrækning, hvad hjælper det at de så besørger ved de sidste 97%, ja man skal samle op, men vi ved også at det ikke altid sker, så det er imo hysteri at vi fx ikke må tage ud og bade vores hunde om aftenen når de fleste andre er væk, selvom det er en blå flag strand

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu et hunde/strand...
  • #1   8. jun 2014 Hanne Det er hvor der er blå flag At hunde ikke må bade Og tror også det gælder sopning Men det du skriver om bakterier i vandet giver jeg dig fuldstendig ret i
    Jeg er en af dem som bliver ved med at bade soppe med mine hunde Næsten hele den jyske vestkyst er med blå flag smiley

• #2   8. jun 2014 Jeg tror det simpelhen er pga. at der altid vil være nogle som ikke samler op efter deres hunde, og selvom jeg er hundeejer så ville jeg godt nok også blive hys. hvis jeg gik på stranden og opdagede at jeg havde lagt mig på en kage der bare lige var skubbet lidt sand hen ober med en fod, fordi ejeren ikke gad samle op.

Jeg ville også blive mere end gal hvis jeg havde små børn som sad og byggede sandslotte også pludseligt var smurt ind i lort.

Derfor er man nødt til at gøre det forbudt for alle, lige som med alt andet, så er det de få dårlige elementer som ødelægger alt for andre. smiley
    Det er mega surt.

• #3   8. jun 2014 Hunde må ikke bade ved strande med blå flag ordning pga risiko for E-coli.
    Blå Flag strande strækker sig ikek særlig langt omkring flaget, så går man 200 m til den ene eller den anden side kan man godt bade med sin hund og på alle andre strande på man gerne bade.
    Det er kun hunde der er omfattet af forbudet, eks Benneweiz´elefanter må gerne bade smiley ... og man må også gerne opholde sig på stranden med hunde, hvis den er i snor, men den må ik ekkomme i vandet.

Fornuften i forbuddet kan være svær at få øje på synes jeg, for blebørn må bade og lystsejlere langs kysten forurener jo også med diverse - og ja hver anden badegæst tisser jo i vandet, det ved man.

Jeg synes der har været meget ståhej omkring det, det forstår jeg ikek helt, der er jo masser af kyststrækning man kan opholde sig på med sin hund og mange steder man kan bade med.

• #4   8. jun 2014 kennelmor. Vi er helt enige, men der er ingen der gider at hører vores mening...
    Af dem der har noget at skulle have sagt, mener jeg self. smiley

• #5   8. jun 2014 (link fjernet)

@ Anita, er enig med at man skal samle op ... Men når forbuddet "kun" går på badning modvirker det jo slet ikke det dilemma du beskriver, så må de jo gerne være på selve stranden og det med en lort dækket af sand undgår man jo så slet ikke med dette forbud, så det giver jo ingen mening .... Så skulle det jo være at hunde slet ikke måtte være med på de strande.

• #6   8. jun 2014 Det er kun pga E-colie i vandet, at vi har fået det forbud, det har ikke noget at gøre med hundelorte på stranden.
    De sagde i tv i går, at hunde gerne ,undtagelsesvis for Danmark, på opholde sig på strande med blå flag, hvis de er i snor, men de må ikek komme i vandet.

Det er ikke de danske formidlere af blå flag ordningen der har ønsket dette forbud, det er internationalt at reglen omkring hunde gælder.

• #7   8. jun 2014 Men i Sverige kan de åbenbart godt finde ud af at bestemme det anderledes, ligge det ud til de enkelte kommuner ....

• #8   8. jun 2014 Hanne jeg havde ikke fået læst hvad det blå flag betød da jeg skrev det. smiley smiley
    Men nej det har ingen indflydelse når hunden godt må være der på "andre forskellige måder" smiley .

jeg syntes det er noget værre rod, hvor imod ser det da ud som om at de i Sverige bedre kan hitte ud af at "flage" smiley

• #10   9. jun 2014 Pernille Anna. Det var også det jeg tænkte på. smiley

• #11   9. jun 2014 @ Pernille Anna, enig i mange ting, nu heller ikke fordi jeg skal ud og provokere :), ville bare gerne vide lidt mere om definitionen af reglerne .. osv ....

Jeg synes slet ikke hunde skal være på en overfyldt, varm strand midt på dagen, såmænd ikke af hensyn til menneskene, men af hensyn til hundene, mine vil i hvert fald hellere ligge hjemme i skyggen ..... men vi bruger til gengæld gerne de selvsamme strande om aftenen og der er reglerne jo de samme .... Og på en gråvejers dag uden en strand gæst i sigte osv ... og det synes jeg måske er lidt overdrevet ....

• #13   9. jun 2014 Jamen det er jo det jeg synes er lidt åndsvagt, at lige den regel/henstilling med at de ikke må bade, jo kun gælder badningen men ikke løser alle de andre problematikker i at hundene er imellem mange andre strandgæster, for det må de jo stadig ....

Så generelt skulle man bare lave et henstillings sæt med ting/hensyn der er gode at tage overfor hinanden på en strand, ikke at jeg mener dette burde være nødvendigt, vi burde jo alle kunne opføre med normal hensyntagen til hinanden, men det er der så nok nogen der ikke har kunnet siden nogen har fundet det nødvendigt at sætte på papir ....

Kommentér på:
Endnu et hunde/strand...

Annonce