{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Kan det være demens eller angst? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg søger nogle kloge hundehoveder som kan give en smule hjælp.

Min hund Rex er 8 år og har ændret adfærd. Min familie påstår at de syntes det ændrede sig da min mor fik en blodprop og var "pludselig" væk i 4 uger. Han begyndte at hoppe op af dørene så der kom mærker, for så at gå på 1. sal hvor han godt ved det er strengt forbudt. Vi troede først det kunne være angst.

Min mor er længe kommet hjem nu, men adfærden har ikke ændret sig. Jeg føler slet ikke at han er sig selv og han gisper hele tiden efter vejret, eller sidder med tungen ude og trækker vejret som om at han har været ude at løbe. Han hopper stadig op af dørene, men nu kan han finde ud af at komme ud af havedøren. Igår stak han af hele 3 gange. Han er ikke særlig lydig længere og da jeg i mandags gik tur med ham havde han travlt med at komme hjem. Selv da jeg slap ham fri på marken var han ved at styrte hjem og hver gang jeg kaldte ham tilbage stod han der i få sekunder og prøvede så at løbe videre.

Han spiser ikke sin mad færdig længere og viser ikke den helt store interesse med at hoppe op og skynde på os, end det som før.

Han er en smule desionriteret, men det er kun et lille tegn.
Har læst på nettet at demens kan starte i 8-års alderen. Men ikke alle eller "helt vigtige" symptomer har ramt rigtigt, kun få stykker.

Jeg er så forvirret og ked af at min hund ikke er som før. Og det er hårdt at realisere at han er ved at blive gammel. Har i nogle gode råd eller forslag til hvad det kan være?

- Jeg ønsker ikke rådet om en dyrlæge da det er et klart krav på listen, men det er ikke det jeg søger at få at vide i et forum hvor jeg faktisk søger gratis hjælp og råd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være demens eller angst?
Kommentér på:
Kan det være demens eller angst?

Annonce