1.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

For lavt stofskifte - fremtidsudsigter? For lavt stofskifte - fremtidsudsigter?

Hej smiley

Min pomser på 3 år, har måske for lavt stofskifte. Vi har i en periode observeret pelstab på ryggen og pelsen inde ved huden blev sort. Dog passer det med, det er lige der hvor selen sider (vi har en Hurrta). Vi var så til dyrlæge med kræet, og hun sagde vi skulle prøve at skifte sele først, men hun troede godt det måske kunne være for lavt stofskife, noget med pelstabet er lige der hvor nyrerne sidder. Hun ville dog ikke begynde på at at tage prøver allerede nu, men vi prøver med en ny sele og ser om det ikke hjælper.

Men men, som den bekymrende hundemor jeg nu er, har jeg læst lidt på nettet hvis nu vuffen har for lavt stofskifte. Kan læse mig frem til det 'bare' er en pille hunden skal have? Den kommer ikke til at have et trælst liv? Så jeg vil bare høre, om der er nogen som har haft/har en hund med for lavt stofskifte og hvordan det er at leve med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lavt stofskifte - fremtidsudsigter?
  • #1   13. jun 2014 jeg er ret sikker på, at hvis den har for lavt stofskifte, er "opskriften" den samme som med mennesker.
    Eltroxin hedder det som jeg får (har også for lavt stofskifte), om det er samme præparat hundene får ved jeg ikke, men noget der ligner ihvertfald.
    Jeg har nu ikke et træls liv pga. stofskiftet og medicinen, jeg skal bare huske den.

For lavt stofskifte kan være symptom på andre ting også, så få hunden udredt ordentligt hvis der er mistanke om sådan noget.

At huden er sort under pelstabet er vist ikke så unormalt, er det et sted der er udsat for solen, kan det også forklare det.
    Det kunne tænkes at det var selen der lavede det.
    mine to små Cairner bliver meget mørke i pigmentet især på maven om sommeren.

Hvorfor er der mistanke om for lavt stofskifte? udelukkende på grund af pelstabet?

• #2   13. jun 2014 Det er på ryggen. Dyrlægen siger at det er ved nyrerne han har tabt pelsen, men det kan ligeså vel være pga selen igen. Og han er blevet mere træt på det sidste, men det er han hver sommer, så det er også svært at sige.

Dejligt at høre, at det sagtens kan kontrolleres med 'bare' en pille smiley

Hvis det er, det ikke bliver bedre med den nye sele, så ringer vi selvfølgelig til dyrlægen igen og får taget blodprøver o.l.

• #3   13. jun 2014 Jeg har haft en hund med for lavt stofskifte, hun fik en eltroxin pille hver dag. Og hun fik det rigtig godt igen, blev helt sig selv og havde ingen bivirkninger ved det. Så det kan du tage roligt, behandlingen er nem og smertefri

• #4   13. jun 2014 Så er det samme medicin smiley

• #5   14. jun 2014 En blodprøve skal der til for at diagnosticere. Men derefter er behandlingen ligetil, som de øvrige i tråden skriver.

Og fremtiden ser fin ud så længe behandl. følges.

Der vil nok skulle tages kontrolblodprøver indimellem for at tjekke at stofskiftet er som det skal være ...

Men ellers no problem :o)

Kommentér på:
For lavt stofskifte - fremtidsudsigter?

Annonce