21.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hunderacer på ca 15kg? Hunderacer på ca 15kg?

Hejsa hg'er
Ja man kan jo ikke bare lige finde en liste over hunde racer delt op efter vægt og højde(jeg kunne i hvert fald ikke smiley ) så hvorfor ikke spørge jer?
Hvilke racer kender i til der cirka vejer 15 kilo(eller mellem 12 og 17-ish) og størrelses mæssigt er mellem 40-50cm?
Og hvilket temperament er jeres erfaring den race har?

Jeg spørger fordi den ene af mine hunde har en størrelse der passer godt til mig men hun er abnorm af sin race (sheltie 43cm og 13-14kg) så det er ikke sikkert at man lige finder en som hende igen plus hun er meget nervøs, det kunne jeg måske godt undvære..(ud over det er hun verdens dejligste hund;-) )

(Jeg står ikke og skal have en hund mere nu, det er ren nysgerrighed og så kan jeg godt lide at sætte mig ind i racerne i god tid inden det overhovedet er aktuelt) så giv et bud på en race smiley

Play video
Guide til hunderacer
Her kan du finde information om alle de forskellige hunderacer.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunderacer på ca 15kg?
  • #1   16. jun 2014 Corgi. Vægtmæssigt i det leje, højdemæssigt lidt mindre (30 cm) og absolut ikke nervøs anlagt. Hyrdehund ligesom sheltien.

• #2   16. jun 2014 Jeg har to
    Cocker spaniel og fransk bulldog
    Men temperamentsmæssigt og motionsmæssigt ligger de jo meget forskelligt

• #3   16. jun 2014 En lille model border collie smiley

• #4   16. jun 2014 Engelsk cocker spaniel og en field spaniel. Den engelske kræver dog en del pelsarbejde. Field spaniel bruges fortrinsvist til jagt, men er en super hund. Den ligner en engelsk cocker en del, er dog lidt tungere i krop.

• #6   16. jun 2014 Evt. en collietæve af små linier smiley

• #10   16. jun 2014 Finsk Lapphund - Vejer fra 14 kg og op til omkring 23 - 24 stykker... Hannerne er noget større end tæverne. Vi har fire tæver der er meget forskellige i størrelse, bygning og vægt.. Den mindste er 41 cm i højden og den højeste er 45-46 cm..

Temperamentsmæssigt er de også meget forskellige.. Her er min opfattelse af vores fire, der meget godt beskriver forskellene i racen..
    Den ældste(6 år) styrer flokken og er flokkens fornuftige og intelligente fører; hun elsker at træne men gør det ikke fordi hendes menneske skal være glad - hun gør det fordi hun selv synes det er sjovt.. Hun er ikke en kramme-kæle hund, men kommer selv når hun synes hun har brug for opmærksomheden.. Hun kræver en konsekvent træning(ikke voldelig eller hård på dén måde) hvor tingene ikke ændrer sig for meget, for så laver hun bare sin egen fest uden at tænke på hundeføreren.
    Den næstældste (5år) er meget "blød" og hun er en rigtig krammebamse.. Hun er ikke den skarpeste kniv i skuffen, men hun vil gøre alt for at hendes menneske skal være tilfreds og glad for hende.. Hende kan man ikke bruge nogen form for hårde ord overfor, for så går hun sin vej og så skal man bygge tilliden langsomt op igen..
    Den næstyngste(2år) er en pleaser af format! Hun elsker at træne og gør det både fordi hun selv synes det er sjovt, men også for at gøre sit menneske glad.. Hun er en nussehund der aldrig kan få nok og er man først gået i gang med at nusse, så må man ikke stoppe igen..
    Den yngste (11 mnd) er lidt en blanding af de tre andre.. Hun elsker at træne, men man skal heller ikke være hård overfor hende, for så bliver hun frustreret og kan slet ikke finde ud af det i sit lille hoved.. Hun er en krammehund, men ikke en puttehund der ligger i sofaen heletiden.. Hun er selvstændig, men samtidig meget blød.. Hun er den, der er bedst til at møde andre hunde, fordi hun har så venligt et sprog..

profilbillede
  • #11   16. jun 2014 Welsh springer spaniels må ligge inden for dine mål, her er et billede af min den yngste tæve, hun er 46,5 høj og vejer 17-18 kg.

profilbillede
  • #12   16. jun 2014 En Puddel smiley
    En glad, livlig og lærenem hund. Pudler er super gode til at tilpasse sig, så om man vil gå agility, rally, eller bare hyggetræne der hjemme, er ligemeget for pudlen.
    Den kræver dog, en del mentalt stimulering, da det er en meget klog hund smiley

profilbillede
  • #15   16. jun 2014 Finsk lapphund er for dejlig. Sådan en ville jeg snuppe! smiley Er finsk hyrdehund ikke også ca. i den størrelse?
    Hvad med kelpie? De er også ret små.

• #16   16. jun 2014 Tak for de mange gode svar, især melanie og din dejlige beskrivelse af dine hunde smiley den race er en af dem der er højest oppe på min liste..
    Og Birgitta tak for linket smiley og du har helt ret i at temperamentet er vigtigst, men det er også en af grundene til at jeg gerne vil have så mange ideer som muligt til racer, så jeg kan læse om dem og finde en der temperaments mæssigt passer til os.. sheltien er for nervøs og verbal til os, især min kæreste vil gerne have en hund med mere rygrad, men med en mere selvstændig hund vil jeg ikke have dem større end ca denne str. Så det er med at finde en mellemting, udseende tror jeg ligger op ad den finske, eller noget der kunne ligne en golden..

• #17   16. jun 2014 Mellem snauzer.
    Lækker race smiley

• #18   16. jun 2014 Den norske buhund passer også med størrelsen og vægten.
    Vores hunde er meget aktive udenfor og elsker at træne alt hvad vi finder på. Så længe vi planlægger træningen på en måde, hvor de hurtigt får succes, så lærer de lynhurtigt. Til gengæld gider de ikke lave de samme øvelser 10 gange i træk. Allerede 4. eller 5. gang man beder dem om det samme, så laver de noget andet selvom de godt ved hvad man mener og egentlig også gerne vil have belønningen. Indenfor er de stille og rolige, men de holder vagt og der er temmelig meget lyd i dem. Specielt hvis de er understimulerede.......

• #19   17. jun 2014 Schapendoes! En hollandsk hyrdehund der elsker at arbejde og som har masser af humor. Vi plejer at kalde dem for "fjolledåserne" smiley Kunne skrive en masse om den her, men har fundet en artikel som opdrætteren til vores har været med til, hvor der står lidt om racen smiley http://www.hundenyheder.dk/hunderace/raceportraet-schapendoes/

Kommentér på:
Hunderacer på ca 15kg?

Annonce