{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Hunderacer.... {{forumTopicSubject}}

Vi har med stor sorg måtte sige farvel til vores højt elskede Billy....det var et meget meget hårdt valg, men det var det bedste for ham.... (pga. allergi og psykiske problemer).

Tak for alt.....Skat.



Ikke nu men om et års tid ca. har vi snakket om måske at ville have hund igen og vi vil have undersøgt de forskellige racer - for at finde frem til den race som netop passer til os.....

Så hvilke racer passer bedst til en familie på 4 med to små børn.... Det skal være en familiehund med stort F...
Den skal ikke have et kæmpe aktivitetsniveau.....

Vi kan godt lide Grand danois og Basset hound - ja ved det meget forskellige smiley Men de er lækre.....men kender ikke nok til deres sind og sådan....

Skal ikke have en Golden igen - der er kun Billy for os...så det skal det ikke være....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunderacer....
  • #1   28. mar 2011 En engelsk bulldog er fantastisk med børn men den duer ikke hvis I har trapper (det gør basset og grand danois forøvrigt heller ikke)

  • #2   28. mar 2011 welsh corgi cardigan er en super familiehund i "mellemklassen" smiley den elsker børn og er lykkelig bare den kan være sammen med sin familie.

    den har behov for mental aktivering, da den ellers selv finder på "aktivering", men har ikke behov for oceaner af motion. dog egner den sig bedst i familier hvor den ikke skal være alene hjemme 40-45 timer om ugen...


  • #3   28. mar 2011 En grand danois er en FANTASTISK familiehund. Vi har pt 5 stk og alle sammen elsker hele familien, samt alle der kommer på besøg. Vi har endnu ikke mødt nogen som vores ikke har taget i mod med åbne poter ;o)

  • #4   28. mar 2011 Vi har trapper - bor i et flerplanshus.... men vores evt kommende hund skal kun være i kælder/og stueplan.....

    Har haft lidt kontakt med en GD avler og hun mener godt det kan lade sig gøre med en sådan i vores hjem (umiddelbart) men den skal ikke løbe op og ned .....og det er værst ned af trapperne ..... Men det skal selvfølgelig tjekkes helt i bund....''

    Den skal kunne være alene hjemme.....


  • #5   28. mar 2011 Selvfølgelig afhænger det af træning, men tror nu altså meget aktive hunde måske kan have svære ved det og nogle kan måske bedst hvis de er flere......

    Vi ønsker os kun en hund så den skal kunne fungere "alene"...


  • #6   28. mar 2011 Grand Danois lyder som et godt valg for jer. De er gode, blide, nemme at opdrage, elsker hele familien og ikke sindssygt aktivitetskrævende. Det eneste negative ved dem, er at de små børn kan få en hale i hovedet og det gør lidt avs med sådan en GD hale ;o)

  • #7   28. mar 2011 Ville sige en SBT som er en fantastisk familie hund, men syntes i skal prøve at læse lidt om racen inden smiley

  • #8   28. mar 2011 Jeg tænkte måske lidt på cavallier king charles?
    Basset hound ved jeg ikke så meget om, men tror da det kunne være en skøn hund.

    Ud fra det du skriver ville jeg IKKE anbefale SBT. Der skal nogle andre overvejelser ind over, for at kunne sige til eller fra der.


  • #9   28. mar 2011 Er ikke interesseret i en SBT det er givetvis en god hund - men det er ikke en hund for os....
    Men det er en cacalier king charles heller ikke - det skal ikke være en selskabshund....ikke en lille hund.

    Tak for alle jeres svar - byd endelig ind



  • #10   28. mar 2011 Himmelhund

    Hvad med en eurasier? De bliver ikke så store, skal børstes en gang om ugen, fælder IKKE til daglig men kun to gange om året, skal ikke klippes eller trimmes, skal ikke ud og aktiveres flere timer om dagen, er gode til at være alene hjemme og glade/tolerante for børn OG de mennesker der nu kommer i huset..

    Det er ikke ofte jeg anbefaler min egen race, men i dette tilfælde lyder det nu som om, en sådan hund ville kunne passe ind hos jer smiley

    Du kan se billeder af dem i min profil og læse om dem på www.eurasierklubdanmark.dk


  • sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #11   28. mar 2011 hvis i også har allergi i familien så burde i tænke på hunde der ikke fælder, bla. pudler

  • #12   28. mar 2011 Vi har ikke allergi ....Billy havde allergi


    En puddel er heller ikk lige det vi søer.. men tak


  • #13   28. mar 2011 Det er Billy der havde allergi og psykiske problemer - ikke os smiley

  • #14   28. mar 2011 Himmelhund - ved ikke, om du skrev det til mig? smiley For det havde jeg nu forstået. Derfor tror jeg da stadig, en eurasier kunne være noget for jer.

  • sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #15   30. mar 2011 når ok sådan
    så er der collien som jeg selv har, de elsker børn ville helst være sammen med familien, skal følge med i atl på den stille og rolige måde, samt de kan slarppe af, mine er med på arbejde hver dag og der ligger de for det meste og sover eller lige hat tovtrækning med en af deres bamser


  • #16   31. mar 2011 Knap så meget pels... tror jeg smiley

    Men men....

    Det skal være en race som vil acceptere gæster og fremmede ved døren uden at være overbeskyttende når der er blevet "sagt" at det er cool - ikke en meget vogtende.... Men stadig en som er i stand til at passe på huset og familien-...


  • sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #17   1. apr 2011 den findes også i en korthåret udgave men der er bare ikke så mange af dem, mine er med hver dag på arbejde ( i en forretning) og hilser på mange hverdag hvis de da ikke lige ligger og sover inde på kontoret ( billet) ggg


Kommentér på:
Hunderacer....

Annonce