{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunderacer
  • #3   30. maj 2018 Sofia A, vi bor i et hus med have, og ret tæt på en lille skov, en 5 minutters køre tur til en kæmpe skov, og så også en lille køre tur hen til en sø, hvor hunde må bade. smiley

  • #4   30. maj 2018 Hvor meget skal hunden være alene hjemme, og er dine forældre lige så vilde med at få hund som du er? smiley Det er formodentlig dem der kommer til at stå med størstedelen af ansvaret smiley

  • #5   30. maj 2018 Anne Julie F, hunden skal være hjemme 7 timer til jeg kommer hjem fra skole, men vi tænker at få den måske i starten af sommer ferien, så jeg kan passe den nonstop der, mine forældre er ok inde over det, de er stadig lidt tilbageholdne, men de synes i hvert fald at det kunne vær een god idé.

  • #6   30. maj 2018 Begge racer synes jeg er gode familiehunde. Den ene er jo ret stor. Det bør i Naturligvis overveje



  • #7   30. maj 2018 I skal være meget heldige hvis i skal nå at finde en ordenlig opdrætter, som har hvalpe, inden starten af sommerferien. En hund er jo ikke noget man bare går ud og køber. Der skal ordenlig researchs til. Fx. er der arvelige sygdomme opdrætter (og i ) skal have styr på, og det er så absolut ikke alle der går lige meget op i den slags. smiley

    Der ud over så er der jo det økonomiske i det, de fleste racer koster 10.000-12.000kr i anskaffelse.


  • #8   30. maj 2018 Anne Julie F, vi klarer det med pengene, men har du så nogle gode råd til at finde en god og seriøs opdrætter der har styr på det?

  • #9   30. maj 2018 Hvis dine forældre stadig er lidt tilbageholdene, så var det måske smartest at vente - og i og med at i er sent ude til at finde en fornuftig hvalp til denne sommerferie, så vent evt. til næste pr.. eller længere.

    Det er super at der er steder hvor i kan lufte hunden, men har i også overvejet træning? F.eks. Golden skal aktiveres en hel del mere (også mentalt) end en Berner - og hvem skal stå for alt det?


  • #10   30. maj 2018 Nu kan jeg jo kun fortælle dig hvad jeg selv ville gøre. Men skulle jeg ud og have en golden retriver så ville jeg for det første købe en af brugslinjer, for det er den "rigtige golden" i mit hoved. Både i forhold til størrelse, sind og udseende. Dernæst ville jeg melde mig ind i DKK og derved få adgang til hundeweb, hvor man kan se hvilke sygdomme forældrene til et kuld hvalpe er testet for, og hvad resultatet er. Og man kan se sundheden i resten af familien, eller det burde man kunne.

    Men i dit tilfælde ville jeg lave en tråd herinde, og bede om hjælp til at finde en opdrætter. For her sidder en del kloge mennesker. smiley


  • #11   30. maj 2018 Erika, ok mange tak, det er bare fordi at i den her sommerferie skal vi intet, og når vi skal bliver vi i Danmark.
    Jeg vil super gerne træne den, jeg har ALTID ønsket mig at kunne træne en hund, og min søster og jeg går tit ture med en hund, som vi så bagefter tager hen i haven og øver agility med, det er en golden.


  • #12   30. maj 2018 Anne Julie F, ok mange tak det tror jeg så at jeg vil gøre :))

  • #13   30. maj 2018 Jeg ville også lave en tråd her. Måske om hver race og så besøge nogle opdrät

    Www.magtor.dk ved en del om Berner synes jeg


  • #14   30. maj 2018 Det lyder bare virkelig forhastet, sådan lidt "jeg kunne godt tænke mig en hund og vi skal forresten ikke noget denne sommer" smiley

    Er dine forældre også med på at betale hundetræning? Har i et sted i nærheden hvor du kan komme til? - Agility bør desuden ikke bare trænes selv hvis man ikke har lært det korrekt, det kan gøre mere skade end gavn på hunden.


  • #15   30. maj 2018 Erika, altså der ligger en agility forenening tæt på hvor jeg bor. Og hvis det betyder at de skal betale lidt mere for at hunden har det godt, så vil de med glæde gøre det! :))

  • #18   30. maj 2018 En golden af jagtlinjer kræver mere end gode gåture og agility træning en gang om ugen. Der skal mentalstimulering til dagligt. Hvis I vælger en af udstillingslinker, vil den nok stille sig tilfreds med lidt mindre, men det er stadig en hund, som skal ud og lave noget aktivt med sin ejer.

    Jeg har selv en golden af jagtlinjer, og jeg elsker racen, så kan sagtens forstå, at I er faldet for den. Der avles rigtig mange golden hvalpe hvert år, så at finde en inden sommerferien er ikke svært, men at finde en ordentlig opdrætter, som har styr på sundhed, både fysisk og psykisk kan være svært. Man skal derfor også kigge sig godt for, og jeg vil helt klar anbefale at købe med DKK stamtavle, så det er muligt at tjekke resultater på hundeweb, enten selv eller få en herinde fra til at hjælpe med det.

    Jeg kender ikke berner sennen så godt, men mit indtryk er, at den kræver mindre aktivering end en golden.


  • #19   30. maj 2018 Har nu et hold venner der har en Golden, der er ikke skygge af jagt i hende .. hun er ren familie hund, trives fint med 1 god gåtur om dagen ... det hun kræver mest af er opmærksomhed, og så fælder hun ret så meget ... men mega sød og nem hund ...

    Har kendt et par stykker der har haft Berner så vidt jeg ved skal man være ret opmærksom på sundhed i den race ...

    Det skal man så i begge ....


  • #20   30. maj 2018 Min nabo har Berner så spurgte dem lige. De siger at de ikke alle bliver ret gamle. Er det sandt?

    Hvorfor hvis ja?

    Naboerne ved det ikke men deres hund er nummer tre og de to har jeg mødt og de er skønne og rare


  • #22   30. maj 2018 ja har også hørt at en del ikke bliver ret gamle, de skulle af en eller anden grund være disponerede for vist nok mere end en kræft form ...

    Golden har jeg hørt kan være tilbøjelige til at få allergi ...


  • #23   30. maj 2018 Sikke trist med Berner smiley jeg har en svaghed for dem

  • #24   30. maj 2018 de er også ret charmerende ... men må sige at både den og Golden er racer der er for meget kontakt søgende til mig ... Den der golden passer vi af og til, og vi ses ofte, hun er mega sød, men jeg har det svært med at bare man kommer til at se på hende så VUPTI har man en hund ved hånden ... til gengæld er hun mega trænbar, hun vil gøre alt for kontakt, er en rigtig pleaser, og så mad ... jeg er mere til de der racer der overvejer om prisen for godbidden nu også er en den gider betale, sådan er skotterne smiley

  • #25   30. maj 2018 De elsker selskab smiley

  • #28   31. maj 2018 Jeg har haft en Berner Sennen … den blev 12½ år …. Den fejlede aldrig noget … smiley

    På billedet er den omkring 6-7 år . smiley


    profilbillede
  • Karoline J
    Karoline J Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 5 Emner: 4 Svar: 20
    #30   31. maj 2018 Isabelle // Jeg mener også at levealderen ikke er så høj smiley

  • #32   31. maj 2018 Isabelle … njaa …. så mange år er det ikke siden ...

    Jeg fik Lasse ...( min Cavalier ) lige efter Wilma døde , og han er 13 år nu .... ... så altså er det er altså kun 13 år siden .... smiley


  • #33   31. maj 2018 Ja, den kære Berner lider desværre under kræft, men endnu være også under en del andre udfordringer.

    Kender en del Berner ejere der nu er skiftet til andre racer, da de ikke orkede den korte levetid længere.

    6-8 år er der en der skriver, og det passer meget godt. Da det er et gennemsnit, så kan man naturligvis finde nogen der lever mange år. Her i vores område render der en rundt på 12 år. Ændrer ikke på, at en i klubben har sagt farvel til to i træk der ingen af dem blev over 4 år.

    Men så må man jo se på en Grosser Schweizer Sennenhund i stedet. Det er jo også racen, som det er blevet besluttet er verdens smukkeste hunderace. smiley


  • #35   31. maj 2018 Det må være fordi jeg dengang købte mine hunde nogen rigtig " Lortesteder " ... at de blev så gamle .


    Min gamle Mops Carlo , som jeg købte hos Mahjong ...( den kendte for noget IKKE godt ) ,,, Han blev næsten 14 år ... og fejlede aldrig noget . ... smiley


    Og Wilma min Berner Sennen blev købt hos Lakita .... ( den endnu mere hadede hundehandler .... Hun blev 12½ år ... og fejlede heller aldrig noget.

    Det er først efter jeg er kommet på HG ,... jeg har tænkt og hørt så meget om de hunde jeg har haft i årenes løb havde Stamtavle eller ej.


    Jeg har altid bare købt de hunde / hvalpe jer er faldet for ... smiley

    Det er måske derfor jeg ikke har så meget mod hunde / hvalpe i dag UDEN Stamtavle.


  • #39   31. maj 2018 Sofia A ..... Næææ .... jeg aner ikke hvor du vil hen ....
    Og du tror ikke at jeg var gået til Dyrlægen , hvis jeg havde haft den mindste mistanke om der var noget i vejen ???? ... eller ??

    Man render vel ikke til dyrlægen i tide og utide , for at få undersøgt hunden , hvis den ikke viser tegn på noget som helst .... bare for at få at vide at den ER sund og rask.

    I øvrigt bliver de hunderacer jeg snakker om , vel ikke så gamle og rørige som mine var ..... hvis de var sk*** syge .


  • #40   31. maj 2018 Agility med en berner tror jeg de fleste ville blive trætte af.

    Det er nok noget sjovere med en golden, især af jagtlinjer, men den kan - som andre har sagt - ikke nøjes med en træningsdag om ugen og gåture for resten.

    Personligt ville jeg ikke vælge golden, men en lab.
    Golden bokser med nogle sygdomme og kan være relativt skarpe.


  • #41   31. maj 2018 #19, nu er der jo også forskel på at trives og så have det mest optimale liv. Og så er jeg lidt i tvivl om, hvad du mener med, at der ikke er skyggen af jagt i hende? Hvis det er det med at opspore og jage dyr, så har det ikke meget at gøre med, hvad en Golden er lavet til, men nok derimod en ret naturlig adfærd i mange hunde på tværs af racer. Selvstændig jagt er meget uønsket.

  • #43   31. maj 2018 Sofia A .... Ved du hvad .... du skulle skamme dig ... hvad bilder du dig ind at sidde og sige , jeg er fuld af løgn.

    Men det siger jo mere om dig , end det siger om mig. .... Men ok .. jeg har jo læst flere af dine svar til andre her på HG før . såååå .... jeg tror jeg vil overse , hvor ubehøvlet du er.


  • #44   31. maj 2018 What?
    Er det utroværdigt at man har haft raske individer af berner sennen og mops?

    Det synes godt nok er at trække den mere end almindeligt langt.


  • #45   31. maj 2018 #42 ... I øvrigt må jeg hellere skynde mig til Dyrlægen i morgen og få undersøgt min Cavalier ... om den har dårlige hofter ... ører .. nyrer ... ad.. hd... afg ... tdc ... spiseforstyrrelse .. og hvad der kan være dukket op af ting .


    Shit .. jeg er en dårlig hundeejer ... her har jeg en Cavalier der normalt bliver 9 - 14 år ... og min er 12 år. .... han er bestemt syg ... et eller andet sted ... smiley


  • #47   31. maj 2018 Der er ikke meget debat i at være enige, John - så godt du er uenig smiley

  • #51   31. maj 2018 Tjaaa ... man er jo nysgerrig ... og " kom til " at læse nogen forumemner om ... hvilke problemer man kan have med sine hunde ...

    Jeg må indrømme at ud fra det ... så er jeg sgu' ganske fornøjet med mig selv ... og mine gamle ikke scannede ... ikke dyrlæge kontrollerede i hoved og rø* hunde. .... der alle sammen døde af alderdsom ( på nær én ) og 1 enkelt videreformidlet....

    Så jeg lever gladelig videre med at blive beskyldt for at være fuld af løgn . ..... og så er det jeg godt kunne skrive noget mere .... men det tror jeg ikke jeg har lyst til ... for man kan godt opføre sig pænt på HG ........

    Så NU pudser jeg min Glorie .... smiley smiley smiley



  • #52   31. maj 2018 Tjekker du for ALT, Sofia?
    Efter din logik må det jo kræves for at du kan kalde dine dyr sunde og raske.



  • #53   31. maj 2018 I øvrigt har jeg lige hentet en Mops-hvalp med underbid ... så må vi da bare håbe den kan tygge sin mad ... ellers er det bøjle på tænderne ... eller ba-bu... ba-bu ... afsted til dyrlægen og få sondemad ... smiley


    Men den så såååå nuttet ud ... så jeg måtte bare eje den .... ( griner ) ... smiley smiley smiley


    Og ... NEJ ... den er IKKE købt hos en hundehandler smiley


  • #56   31. maj 2018 Glem det Sofia A ... jeg gider ikke bøvle mere med dig .... jeg har børnebørn , der er 15 år ældre end dig ... de tror også de ved ALT .... ... Slut herfra ... BUM .

  • #57   31. maj 2018 Mine hunde er sunde og raske indtil de viser tegn på ikke at være det.
    Det er da fuldstændig tosset at tage udgangspunkt i at alle hunde er syge indtil det modsatte er bevist.
    Det er lige lovlig kynisk til mig.


  • #58   31. maj 2018 *CH* .... du er slet ikke så tosset endda ...... ha ha ha ha ha smiley

  • #59   31. maj 2018 smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #62   31. maj 2018 Hvem taler om avl?
    Mig bekendt har Nittib ikke avlet...



  • #64   31. maj 2018 Sofia A ..... ajjj hold nu op ... du vil gerne lyde så klog ... men du fatter ikke det skrevne ord ( det skriver du jo også selv i # 54 ) ....

    Enhver idiot kan sgu da se . at jeg ikke mener at de sundeste hunde / hvalpe kommer fra hundehandlere ....... har du nogensinde hørt om IRONI .

    ................................ Læs det lige igen ....................
    Det må være fordi jeg dengang købte mine hunde nogen rigtig " Lortesteder " at de blev så gamle .
    ................................

    Du har meget at lære endnu ... smiley



  • #66   31. maj 2018 Tjooo ... det vil jeg da gerne kommentere på ----> uddybe.

    Jeg synes det er ubehøvlet at skrive , jeg er fuld af løgn.

    Og nu gider jeg faktisk ikke skrive til dig / med dig mere.


  • #68   31. maj 2018 Jeg forstår godt hvor Sofia vil hen. Høj alder er jo ikke nødvendigvis = sund og rask hund.

  • #70   31. maj 2018 ... Hvis en Berner Sennen normalt har en levetid på max 8 år så mener jeg godt , man kan gå ud fra , at den er sund og rask , når den bliver 12½ år ......Jeg har jo ikke ligefrem kørt den rundt i rullestol de sidste 4½ år af dens liv . smiley

  • #71   31. maj 2018 Ikke enig.

  • #73   31. maj 2018 Isabelle, jeg har sørme ikke kaldt mine hunde for sunde og raske. Sååååååååååååå ..

  • #74   31. maj 2018 Men jeg er da helt vildt glad for at få af vide at Laika på 13 år og 3 måneder, med gigt i hele skroget, er sund og rask smiley
    For det er åbenbart alderen der er afgørende der.
    Og Zenta på 11 år og 2 måneder er også sund og rask. Dejligt smiley :) smiley


  • #75   31. maj 2018 Måske er det bare mig . men jeg synes det bliver mere og mere barnligt det her. smiley

  • #76   31. maj 2018 Hehe ja det synes du sikkert.

  • #79   31. maj 2018 Jo, Zenta er. Hun er så sjældent ved dyrlægen at hun ikke engang er vaccineret. Ups smiley



  • #86   31. maj 2018 Fordi man på nettet kan skrive hvad som helst, således at det passer ind.
    Og nej, det er ment generelt og ikke rettet mod Bitten.


  • #87   31. maj 2018 Tjaaa ... lige nu mener *Lasse * at han mangler 2 ben ... har KOL ... gigt i alle knogler og trænger til en sodavands-is for at overleve .
    Men sjovt nok , så glemmer han det , når solen er gået ned .... undtagen det med isen.
    Jeg må hellere smutte til dyrlægen i morgen. og få ham scannet smiley


  • #89   31. maj 2018 Jeg er som sagt bare ikke enig i at alder er afgørende for sundhed. Det er Laika et ret godt bevis på.

    Og heller ikke den med at hunden er sund fordi den sjældent er hos dyrlægen.
    Man kan, bevidst eller ubevidst, lukke øjnene for mange ting, ligesom at folk har forskellige grænser for hvornår hunden skal til dyrlægen og hvornår man ikke behøves.


  • #91   31. maj 2018 Nå så forstod jeg ikke helt den med alder længere oppe??

  • #92   31. maj 2018 Kia havde ikke umiddelbart symptomer på gigt i hele bagparten. Dyrlægerne har intet bemærket, ud over måske en lidt begyndende aldersbetinget stiv hofte, for et par år siden, intet siden.
    Hun løb rundt i ujævnt terræn uden nogen tegn på smerter, hoppede op og ned af seng og sofa, ind og ud af bur i bilen etc.
    Hun var til osteopat få mdr. før hun blev aflivet, ikke fordi hun havde symptomer på noget, men fordi det var gratis, så det kunne være sjovt at prøve ...
    Der var heller ingen bemærkninger på bagparten ...

    Hun fik taget et rgt. billede hvor hele rygsøjlen kan ses, i forbindelse med hendes sidste sygdomsforløb. Hele hendes bagpart var sat til af "gigt", og har været det, i lang tid, da der var dannet broer ...

    Man kan ikke altid regne med at en hund er rask, fordi den ikke har symptomer ... Det er min personlige oplevelse i hvert tilfælde.


  • #93   31. maj 2018 Præcis. Og hvor mange hunde går igennem livet uden en eller anden form for sygdom eller skavank?

  • #94   31. maj 2018 Isabelle ... du kan lige så godt opgive , ha ha ha. Mne hunde var ikke sunde og raske ... de blev kun så gamle fordi de VILLE .


    Og hvis jeg nu smider ind at jeg fik *Lotte* aflivet da hun var 2½ år gammel,fordi hun havde en medfødt nyresygdom , så får jeg vel en skideballe fordi hun ikke kom i dialyse 3 gange om ugen så hun kunne være reddet og blive 14 år gammel.

    Hendes forældre var oven i tjekket i ho*** og r** havde DKK travle og det havde *Lotte * også... sååå det er svært at gøre alle tilpas her på HG. smiley


  • #95   31. maj 2018 Handler ikke om at opgive, men derimod acceptere at vi er nogen der er uenige. Og sådan er det jo.

  • #96   31. maj 2018 Det er da ikke sjældent at fejl bliver opdaget ved et tilfælde, f.eks. Lens' Aslan som blev syg (måske forgiftet) og de opdagede han havde flækkede tænder (eller, jeg kan ikke lige huske hvad det var)

    Uden at ville gå ind i debatten - det er rigtigt, at dyrlægen og vi heller selv opdagede noget, men set i bakspejlet var der symptomer. Fx kan han med andre hunde nu. Sådan da smiley Man er vel en lille dreng med kant. Men han kan med stort set alle. Vi er sikre på den adfærd var smerterelateret. Dyrlæge har han jo været ved jævnligt, men de tænder blev først opdaget, da han skulle have dem renset. De sad på en måde, hvor du ikke kunne se det med det blotte øje. Og det er kun små bitte bitte brud på dele af dem. Det er ellers en dygtig dyrlæge, men i vores tilfælde kunne vi ikke gennemskue det selv, og dyrlægen heller ikke.


  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #98   1. jun 2018 En golden har vi også nogle bekendte der har som førstegangs. Det har været super let at få skik på den smiley Men det er forskelligt fra ejer til ejer selvfølgelig.

  • #100   1. jun 2018 Golden har masser af HD. Det skal man være opmærksom på ved køb.
    Og øjenlyste forældre bør man kun købe efter.


  • #101   1. jun 2018 Når snakken går på retrievere, så ender det ofte med lab vs golden. Hvad er der i vejen med den flatcoatede? Jeg kender et par stykker, som til enhver tid slår de to andre mht fysik, og umiddelbart er de meget retriever-agtige. Men så igen, jeg er ingenlunde ekspert og slet ikke i retrievere. Måske derfor min undren.

  • #102   1. jun 2018 Søren, jeg har typisk hørt, at labben er voksen som 8 måneders, golden som 18 måneders og flatten aldrig, sådan lidt firkantet sat op smiley . Mit indtryk af dem er, at de er mere fjollede og ufokuseret end de to andre, men til gengæld super underholdende.

    CH, er det dit indtryk, at HD er værre i golden end i lab? For det kan jeg slet ikke genkende.


  • #103   1. jun 2018 Den ene af dem, jeg kender er 11år, og den er da nogenlunde rolig. Den anden er bare en stor hvalp og temmelig lalleglad smiley

  • #104   1. jun 2018 Ja, det er mit udtryk.

    I en efterhånden gammel statistik viste den sig at være mere ramt en schæfer.
    Man taler bare ikke så meget om det.

    Flatteren er en superfed retriever.
    Men mindre aktuel lige her, synes jeg. Det samme med toller.


  • #106   1. jun 2018 De par stykker, jeg kender har jo nok lidt af det , I nævner, men de er begge ganske lydige. Når Conor blot 20% af det, så er jeg en tilfreds mand smiley

  • #108   1. jun 2018 Flat er en Skøn hund og knap så populär hvilket tit er en fordel

  • #109   1. jun 2018 Den flatcoated min eks havde, det var en dejlig hund, men hun kunne ikke måle sig med hans Labradors på jagt, men det kan godt være at hun bare var et særtilfælde.


Kommentér på:
Hunderacer

Annonce