949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Mindre og mindre. Hvorfor? Mindre og mindre. Hvorfor?

Hvorfor skal hunde avles mindre og mindre,for så at kalde dem et eller andet fansy? Jeg kan ikke rigtig finde meningen med det. Er vi mennesker virkelig SÅ egoistiske, at vi skider på hundenes ve og vel, og kun tænker på penge, for sundt kan det sgu ikke være.Nu får jeg nok røven i klap højde igen, men det må jeg så se om jeg kan leve med smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre og mindre. Hvorfor?
  • #1   22. jun 2014 Teacup og min bare røv!!

• #2   22. jun 2014 Jeg er helt enig Michael!

Jeg kender en lille bitte hund, på 1700 gram.
    Men hun er altså også noget skravlet, og hun er så lille fordi hun har været meget syg.

• #3   22. jun 2014 Det er ikk kun størrelser, men os udseende på forskellige racee, syns sq det er så synd for de stakkels hunde som lider mere og mere fordi mennesket syns de ville se bedre ud på den måde smiley

• #4   22. jun 2014 Fordi folk vil betale for at have noget specielt. Man kan jo spørge nøjagtigt ligesådan til andre ekstremer (flade næser, overvinkling osv). Hvorfor vil folk bevidst avle/købe noget der øger risikoen for sygdomme

• #5   22. jun 2014 Mange teacup er bare helt alm. Små racer, hvor sælger har fundet et ord der sælger.
    Den slags går en fornuftig hundeejer selvfølgelig uden om.

• #6   22. jun 2014 Hvis lille er godt, er mindre bedre
    Hvis stor er godt, er større bedre.
    OSV

Sådan er der desvære problem avlere i alle racer

• #8   22. jun 2014 Det har du egentlig ret i Maiken.

• #10   22. jun 2014 Line - men de er søde og kan være i en lejlighed smiley

• #14   22. jun 2014 det er fint nok med små hunde - men for små hunde det synes jeg bestemt ikke man kan være bekendt overfor hunden. Jeg har maltesere 3-4kg og mindre synes jeg ikke de skal være.
    Så nej jeg kan bestemt heller ikke se det herlige i mini toy hunde. Der er en grund til at seriøse klubber har en racestandart som siger hvor stor en lille hund skal være (og ikke bare så lille så muligt) og der er en grund til at seriøse opdrættere vælger hunde af en vis størrelse

Men sådan har jeg det nu med alle ekstremer indenfor hundeverdenen. Hunde med ekstrem pels kan jeg heller ikke se hvorfor det er nødvendigt at gøre endnu mere ekstrem, hunde med flade hoveder ser jeg heller ingen grund til at ave fladere og kæmpe hunde ser jeg heller ingen grund til at avle endnu tungere osv.

Hvis opdrættere og købere ville bibeholde deres sundefornuft og handle etisk i forhold til hundeavlen så var vi nået langt.

• #15   22. jun 2014 Maiken T
    helt enig! der kan man desværre af og til opleve nogle af de kedelige tendenser smiley

• #18   22. jun 2014 Så er der jo osse lidt det uetiske i at risikere tæven for at få små hvalpe. Der er jo dokumentation for at eet øger risikoen for komplikationer når tæven er meget lille

• #20   22. jun 2014 Det er svært at kravle i hovedet på de folk som ikke kan avle dem små nok, og forstå ideen ved det, men desværre bliver de deforme, brugt som taskehund eller det værre.
    Jeg kender flere som har købt Chihuahua ekstrem små, så små at de nærmest ikke kan have dem med ud når det blæser, i frygt for at de blæser væk, en trend hos de fleste yngre piger, de er nemme at have med overalt, de slipper for lange gåture, og så må de være i de fleste lejligheder og så passer de jo lige i en taske smiley ,men hvad formålet med det er, det kan de ikke svare på.
    Jeg selv har en papillon på 2,9 kg 4 års, selv fordi at vores kemi var der fra start, det var bare hvalpen jeg måtte eje, kom den følelse ved en større hund, jamen så havde det været den. Størrelsen var ikke afgørende hos mig, men kemien var alt. Jeg vil heller ikke have en mindre hund end hende.

Kommentér på:
Mindre og mindre. Hvorfor?

Annonce