1.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Mindre hundebil Mindre hundebil

Jeg er ved at kigge lidt på bil og har ikke noget bestemt mærke jeg går efter eller noget. Mit eneste krav er at der skal være plads til et hundebur til en staff bag i, hvilket jo ikke burde være et problem. Men jeg synes at de fleste af de små/mindre biler har den her kant fra bagagerumsklappen og ned til bunden, som gør at et almindeligt bur ikke vil kunne åben.

Er der nogle der kan nævne nogle modeller som ikke har den kant uden af det er stationcar?
Jeg overvejer en gulplade bil da jeg egentlig ikke har behov for at kunne have flere personer med, og så behøver bilen ikke være helt så stor for at der er plads til et bur smiley

Håber der er nogle der kan komme med nogle inputs til biljunglen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre hundebil
  • #2   29. jul 2016 Jeg tror at det er svært, at finde en bil uden kanten, hvis det ikke må være en stationcar.

• #3   29. jul 2016 Charlie H - det var smart, har du et link til sådan et bur? smiley

• #4   29. jul 2016 Pindhunden - måske har du ret, havde bare håbet der var nogle modeller uden smiley

• #7   29. jul 2016 Du kunne også bare pille bagsæderne ud, så giver det, det samme som en gulpladebil... Bagsæderne var taget ud af min gamle suzuki alto og der var masser af plads smiley

• #9   29. jul 2016 Jeg overvejede faktisk twingo'en rigtig meget en overgang, men så begyndte jeg at kigge på lidt større biler men så brugte i stedet.

Årh ha kan ikke finde ud af om jeg bliver træt af sådan en lille bil.. Hmm

Men vil lige overveje twingo'en igen, synes nemlig den er så flot smiley

• #12   29. jul 2016 Pia - det kunne jo selvfølgelig være en løsning også smiley

Krumme - der jo nemlig det. Og lige nu ved jeg ikke hvor langt jeg kommer til at køre til daglig, for er jobsøgende og lige blevet færdig på uni.. Måske er det smartest at vente til jeg ved hvor jeg skal arbejde. Vil bare SÅ gerne have bil NU.. Har lige lånt min mors i 3 uger og ved slet ikke hvordan jeg skal klare mig igen når jeg skal aflevere den i morgen.. Snøft smiley

• #16   29. jul 2016 Jeg havde netop overvejet en brugt gulplade bil for at kunne få lidt mere for pengene. Måske skal jeg holde fast i den tanke og så må jeg se hvordan bur-halløjet løses. Der er jo kommet et par løsningsforslag her i tråden smiley

• #17   29. jul 2016 Jeg har en twingo som jeg købte her i marts fra ny. Jeg er fuldt ud tilfreds. Den er super rummelig opfylder alle krav smiley

profilbillede
  • #18   29. jul 2016 Michelle - Hvordan er den at kører længere ture i ?

• #19   29. jul 2016 Og så har jeg fået tonet ruderne i bag. Det tager meget af varmen fra solen og så kan folk ikke se hundene og burene derinde smiley

profilbillede
  • #20   29. jul 2016 Charlotte - jeg synes den er fin. Jeg kører 25 km hver vej til arbejde i den på motorvej. Den kører ca 20-22 km på literen i mit daglige kørsel. Jeg har købt mim med fartpilot og det er super lækkert når man køre langt. Den eneste ulempe jeg oplever er hvis det blæser meget og jeg køre motorvej. Så har den en tendens til at blive lidt levende, men det er jo tilfældet ved mange mikrobiler. Men det at motoren ligger i bag gør det nok ikke bedre. Men dens sikkerheds system slår hurtigt til hvis der er noget så jeg har aldrig oplevet den uhyggelig at køre i smiley

• #22   29. jul 2016 Jeg er jo svært glad for min gulplade toyota raw fra 2000, gammel bil, men den er den mest stabile og lækre bil jeg nogensinde har haft.
    rummeligt lastrum, ingen kanter.

Krumme: min sidste bil var også en partner, men den var jeg nu også rigtig glad for, møg praktisk og rummelig, ja ikke en luksusbil måske, men den tjente mig nu godt til mit formål, fra A-B med unger og/eller hunde

profilbillede
  • #24   30. jul 2016 MLA: Jeg går og overvejer om min næste bil skal være en Toyota Raw. Må jeg spørge hvor meget din kører pr/L ? Og hvad du giver i vægtafgift ?

Charlotte J: Jeg har en gulpladebil, VW Caddy, der er ingen kant, og mega meget plads.
    Hvis du kigger efter gulpladebil, så kig efter én som er vejet ned, så du slipper for at betale 10.000 kr om året i vægtafgift.

• #26   30. jul 2016 Jeps, min caddy kostede 9.500 kr om året, indtil jeg fik den nedvejet. Nu giver jeg 4.500 kr i stedet smiley

• #28   30. jul 2016 Ann-Marie: Den er nedvejet, og koster omkring 35-3700 om året i afgift, kører 13-16 på literen alt efter hvordan du kører.

• #29   30. jul 2016 Ulla; der står noget omkring reglerne her
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091335&vId=0

Jeg købte min nedvejet hos forhandleren, så det er ikke noget jeg selv har rodet med.
    Men det er da en sjat penge at spare..

• #31   30. jul 2016 Manden siger at det er noget at synshallen kan klare, prisen afhænger af bilens værdi, og er noget skat vurderer.så jo nyere og dyrere bilen er, jo dyrere er det at nedveje

• #33   30. jul 2016 MLA: Tak for info smiley Jeg var ikke helt sikker på at den model kunne nedvejes, så det var rart at høre at det er muligt. Så vil jeg fortsætte med at drømme om sådan én fin 4-hjulstrækker smiley

Ulla: Jeg fik nedvejet min bil i synshallen, og sendte selv papirerne ind til SKAT. Mener at jeg fik det gjort da bilen var ca. 8 år gammel, og jeg betalte 7.500 kr. for at få den nedvejet.

• #34   30. jul 2016 de ældre modeller er til at betale, og motoren holder "evigt" så det betyder ikke så meget at motoren har løbet en del. Så længe den har været vedligeholdt.

• #35   30. jul 2016 Biler der er nyere end fra April 2007 kan ikke nedvejes, med hensyn til besparelse af afgift. De kan stadigt nedvejes, men det er kun en gevinst, hvis det drejer sig om, at eksempelvis campingvogn og bil, skal holde sig under 3500 kg, som det normale kørekort gælder til.

• #37   30. jul 2016 Charlie H;

Det har været en fordel, at nedveje bilen til en totalvægt under 2000 kg, da der så ikke skal betales ( på nuværende tidspunkt små 6000 kr.) i strafafgift for privat anvendelse af en bil på gule plader.

• #38   30. jul 2016 det er last evnen du nedsætter på en varebil på papiret, og derved kommer den ned i en lavere afgiftsklasse.

Jeg har ikke behov for at laste en elefant, så jeg må nu "kun" laste 700 kg. det er rigeligt til mine ulvehund smiley

• #41   31. jul 2016 Ihvertfald forsøge Ulla smiley
    Jeg er på udkik efter en større bil, men bliver bremset af netop afgiften, jeg har hverken lyst eller råd til at smide 6-10000 om året i afgifter.

• #43   31. jul 2016 Det vil også irretere mig, hvis jeg skal til at betale 10.000 kr i vægtafgift om året, igen. Men hvis min nuværende bil holder nogle år endnu, så ender det nok med at jeg må acceptere den høje vægtafgift, hvis jeg skal have en nyere bil smiley

For jeg kan bare ikke leve med at have en lille bil smiley

• #44   31. jul 2016 Kan se tråden drejede sig lidt længere over mod de større gulplade biler smiley dem får jeg vidst ikke råd til lige nu, og det er vidst heller ikke mit behov. smiley

Jeg vil kigge nærmere på de modeller i har nævnt og så må jeg vidst bare ud og se nogle forskellige modeller i virkeligheden, der er så svært at vurdere pladsen ud fra billeder smiley

• #45   31. jul 2016 Du skal helt klart ud og kigge selv smiley

Det var bl.a derfor jeg endte op med en VW caddy. Jeg havde overvejet citroén Berlingo (som ligner caddyen), men da jeg prøvekørte den, var jeg ved at blive vanvittig af at høre på at metalgitteret, som adskiller lastrum og førerrum, stod og raslede smiley
    Caddyen har hårdt plast gitter, som ikke siger en lyd under kørsel. Så det blev den bil smiley

Håber at du finder en god bil, der passer til dig og dit behov smiley

Kommentér på:
Mindre hundebil

Annonce