{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Klipning af hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille shih tzu på 7 måneder, som snart skal til hundefrisør har jeg besluttet, for hun skal med på sommerferie, og så får hun det for varmt.

Det eneste er jeg synes jeg har set hunde der har været afsted og kommer hjem hvor man næsten kan se huden og det synes jeg ikke er så pænt og det pga. De bliver trimmet. Jeg har hørt før at der er nogle hundefrisører der klipper eller ikke trimmer det helt ned. Skal bare vide hvor i nærheden af København?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af hunde
  • #2   30. jun 2014 Har hørt godt om rødovre hundesalon smiley
    - Tror desværre nogle gange når hundene er klippet HELT ned er fordi de har været så filtret i underulden at man har været nødsaget til det og ellers kan det simpelthen være fordi hundefrisøren har misforstået ønsket om hvordan hunden skal klippes - det kan fx være godt at finde et billede af hvordan man vil have det smiley


  • #3   30. jun 2014 Trimme er noget man gør ved hunde med trimmepels, f.eks. westie, cairn o.l. som "plukkes" istedet for at klippe smiley

    Men længden af pelsen bestemmer du jo selv, det er bare at sige hvad du gerne vil have. Mon ikke de hunde du har set er blevet klippet så kort for at de ikke skal klippes så tit?


  • #4   30. jun 2014 Hende her er dygtig: pelsogpoter.dk

  • #5   30. jun 2014 Trimning er hvor pelsen plukkes af , som f.eks på ruhårede hunde eller noget af pelsen på spaniels. Det er ikke det man gør på en Shih-tzu.
    En Shih tzu klippes.

    Hvis den ikke er filtret, kan du som regel selv få lov at bestemme længden. Bed om en "hvalpeklip/bamseklip" , og forklar at hunden skal klippes med saks, så det ikke bliver for kort. Eller evt med afstandsskær på maskinen.

    Husk også at aftale om hovedet skal faconklippes, eller om der skal være elastiktop samt længden på ørene. Om de skal være lange, klippes delvist eller helt korte. Det er faktisk rigtig sødt med helt korte ører, hvis hovedet klippes i facon smiley
    Pøj pøj med det.

    https://www.google.dk/search?q=hvalpeklip+af+shih+tzu&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wLOxU4DzOYXh4QT4-4DoDg&ved=0CCMQsAQ&biw=1524&bih=714#imgdii=_


  • #6   1. jul 2014 Er din hund meget filtret ? Hvis ikke kan den god klippes med saks, det handler jo bare om at du vil betale for den ekstra arbejdstid smiley

  • #7   1. jul 2014 Tusind tak for svarene. Hun har en rigtig fin pels og bliver meget velholdt. Har snakket med en hundefrisør her til morgen og hun sagde det samme med at shih tzu må ikke trimmes. Nu skal jeg bare finde billeder af hvordan det skal være, for tror ikke der er noget problem med hendes pels, det er rigtig fint.


  • #9   1. jul 2014 Nej hun trimmes ikke, men de færreste klipper med saks. De fleste hundefrisører bruget maskine til at klippe med

  • #11   1. jul 2014 Jeg er selv uddannet hundefrisør og jeg klippede lige så meget i hånden ( med saks ) , som jeg gjorde med maskine.
    Det kom helt an på hvilken frisure, der skulle laves.
    Men som regel koster det mere med saks end med maskine, da det er et større arbejde ( føntørring tager også længere tid , når hunden skal klippes med saks ).


  • #12   1. jul 2014 Ikke for at være på tværs, så er det forhåbentlig sat på plads smiley

    Men undre mig over det med pelsen, hvis det ikke er den, hvad er det så som gør hunden får det for varmt?
    Hvorfor er hunde med meget pels "lade" i dagtimerne om sommeren, og har en masse energi der skal brændes af i aften timerne når det er køligere? men er hunden klippet er der masser af energi hele dagen?


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #14   1. jul 2014 Aino: Silas har det alt for varmt om sommeren og er total lad og man kan se han har det varmt. Lilly derimod har det nemmere, trods hun har pels og han ikke har.

  • #15   1. jul 2014 Det havde min rotte heller ikke, men mht. Tobi (Shih Tzu), så er det sådan som beskrevet i #12 smiley

  • #16   1. jul 2014 Mon kropsbygningen har noget at sige også? en sheltie er jo en fin lille sag, hvor en ST er helt anderledes.

  • #18   1. jul 2014 Men en shih tzu er vel en klipperace går jeg udfra ? I så fald er der vel intet til hinder for at klippe den i lige netop den længde man 'ønsker.

    Den der med pelsen der beskytter mod varmen er jeg ikke så overbevist om -i hvert fald kan jeg ikke se at Reiki har det hverken værre eller bedre end mine forældres korthårede hunde, og Gaia og Reiki er osse lige hårdt ramt selvom Reikis pelskvalitet er en del bedre end Gaias (Gaia har meget sparsom underuld)

    Så det eneste problem jeg ser i klipning, er når der er tale om racer der ikke har "klippepels", og det er, så vidt jeg ved, ikke tilfældet her


Kommentér på:
Klipning af hunde

Annonce