{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Hjælp til hanhund {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har brug for lidt hjælp, og jeg håber at nogle herinde måske kan give mig den.

Jeg har to hunde, en stor og en lille. Begge er steriliseret tæver.

Jeg passer en hanhund, som bliver omkring to år til august.
Han kom i tirsdags og skal være her til den 4 august.
Han er en lille bomuldshund, og er ikke van til andre hunde, da han er alene hund hvor han bor. Men klare det rigtig godt med de hunde i huset her.

Vi passede ham også sidste år, men der var det kun i dagtimerne. I år er han hos os, i hele måneden 24 timer i døgnet. '

Både Tirsdag, onsdag og Torsdag gik rigtig godt. Han kan godt huske os og han er glad og nem.

Men så i går fredag, begynder han at jagte vores store tæves numse. Han vil hele tiden slikke, både numse, ører, mund. alt på hende.
Jeg siger nej til ham, da jeg kan se at min store hund ikke synes om det, og hun er så godmodig af sig at hund ikke selv siger fra. Ham vi passer har nemlig også prøvet at gøre det ved vores lille hund, men hun siger selv fra, og siden har han ikke været efter hende, kun den store.

Er det ok at jeg siger nej??

Problemet er så her, at han godt forstår at han ikke må, men så begynder han at pive/hyle og det er hele tiden næsten. OG hvis vores store hund så bevæger sig, går han endnu mere til hylen. Jeg kunne ingen gang gå tur med ham og hende i går, da han overhovedet ikke vil lave noget, han havde kun hende i hovedet.

Han klapper med tænder, og han danser frem og tilbage med sit underliv, i bevægelser som om han parrer, hvis han har slikket på hende for længe og vi ikke har opdaget det.

Jeg håber virkelig at i kan give mig et godt råd, da en måned på denne måde vil være alt for lang.

Og jeg ved godt at han er hanhund, men alligevel har jeg aldrig oplevet det på denne måde før.
Der er yderligere 4 andre hanhunde i huset vi bor i, men det er ikke nogen som ham vi passer rigtig omgås.
Så jeg kender godt til hanhunde, men her er jeg totalt på bar bund.

Håber virkelig i kan hjælpe mig
Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Denise
En meget fortvivlende hundeejer/passer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hanhund
  • #1   5. jul 2014 Det kan være din tæve bare er lidt lækker selv om hun er steriliseret.
    Det kan også være noget urinvejsinfektion som nogle hanner tolker som løbetidsduft.
    Du kan ud over at bede ham lade vær, prøve at give tæven klorofyl tabletter. De tar hos nogle tæver duft af løbetid osv. Man bruger dem også til mennesker med dårlig ånde eller svedlugt. De kan købes på apoteket eller i Matas.
    Vi plejer at bruge 5 tabletter fordelt nogle gange dagligt til vores 5 kg. Tæve. Og ca. 15 tabletter daglig fordelt over nogle gange til vores store 30 kg tæver.
    Om det virker er individuelt.

    Ellers så må du forsætte med at bede ham opfører sig ordentlig. Det andet er jo ikke til at holde ud i længden.


  • #2   5. jul 2014 1000 tak for dit råd.

    Jeg vil prøve det, også må vi se.

    Men ellers synes du det er rigtig at jeg siger nej til ham, også når han begynder at hyle/pive?



  • #3   5. jul 2014 Du SKAL sige nej til ham, vis ham tydeligt, at det han gør ikke er acceptabelt.

    Og ellers hjælper klorofylpiller også i en del tilfælde.


  • #4   5. jul 2014 Ja selvfølgelig er det da ok og sige nej smiley
    Jeg stopper altid enhver form for tilløb til stress adfærd;)
    Sæt evt et børnegitter imellem ham og tæverne


  • #5   5. jul 2014 Kirsten R

    Tak for dit svar. Ok, jeg siger ordet NEJ tydeligt og bestemt, og hvis han sidder ved siden af mig og begynder at pive, prikker jeg ham på næsen og siger nej bestemt. OG roser og aer ham når han så tier stille.
    Vil du sige det er godt??

    Bodil
    Børnegitter synes jeg ikke, for hunde er jo sammen med os i stuen og går hen hvor de vil. Og vil ikke have at jeg skulle lukke mine egne væk, det er jo deres hjem, og hvis han bliver lukket væk, vil han sikkert blive ked af det, og måske føle sig ensom i stedet for.

    Så jeg håber at jeg kan undgå det smiley


  • #7   5. jul 2014 Isabelle

    Vi har prøvet at ignorer når han piver, men han forsætter bare. Og problemet her er at hvis han gør det om aften, vækker han alle de andre som også bor her.


Kommentér på:
Hjælp til hanhund

Annonce