Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket hvalpefodder
  • #1   6. jul 2014 I første omgang skal I fortsætte med det foder, som hvalpen plejer at få.
    Opdrætteren har sikkert en fornuftig mening om, hvilket foder hvalpen skal have.

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   6. jul 2014 De bruger noget som hedder VETCUR.... Er der nogen som har erfaringer med dette?

• #3   6. jul 2014 Min fungere super på essentials . Syntes det er drøjt i brug og der kommer ikke meget den anden vej heller

• #7   7. jul 2014 Jeg bruger pedigree,det er dyrt. smiley

• #8   7. jul 2014 Vetcure er ganske udemærket. I kan spørge opdrætter til hvorfor dette foder er valgt. Måske de har erfaring med racen vokser godt på det..

• #10   7. jul 2014 Jeg har aldrig set vetcure foder hos dyrlæger.. Kun deres tilskudsting..
    Deres gourmix tørfoder er inddelt i morgenmad og aftensmad. Har et ret stort indhold af majs og soya, som gør proteinindholdet er super høj uden ret meget kød..

Jeg ville personligt ikke selv have valgt det som førstevalg. Men ts - spørg opdrætteren om valg af foder. De kender racen og forældrene og ved hvad de trives på.

• #11   7. jul 2014 Jeg har altid brugt Arion Til hvalpe Lam og ris
    Og som voksen Laks og ris smiley

• #12   7. jul 2014 Der findes rigtig mange gode mærker;) se på indholdet, jeg køber ikke foder der er lavet af bi-produkter, bi-produkter er et andet ord for affald;) animalske bi-produkter er fx fjer, hud, svinebørster, negle og så videre, det vil jeg ikke betale for;)
    Det er ofte en god ide at vælge det opdrætteren fodre med, i alt fald hvis det er en erfaren opdrætter.
    Ellers anbefaler jeg gerne olivens eller tholo det er godt foder til en rimelig pris;)

• #14   7. jul 2014 Og pedigree det er rigtig dyrt affald;) Birgit n, absolut ikke pengene vær;)

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #17   7. jul 2014 Mange tak for alle jeres svar... Stadig lidt forvirret. Men vi vil osse gerne finde noget til en rimelig pris men samtidig med højt protein indhold, ikke kun fra majs osv....

• #23   7. jul 2014 Vi fodrer kun med råt nu, men inden vi skiftede til råt, fik Wolf tørfoder. Hvis vi nogensinde skulle bruge tørfoder igen vil vi altid ty tilbage til Essential. Super foder smiley

• #24   7. jul 2014 Her foder jeg med orijen og et par gange om ugen får de osse råt (barf)

• #31   7. jul 2014 Jeg stoler blindt på min opdrætter, og følger derfor hendes foderråd (Royal Canin) som minimum de første 15 mdr. Derefter kan det være at jeg forsøger at skifte hen til et andet foder, men de første 15 mdr. af hans liv tør jeg simpelthen ikke at gøre andet end det opdrætter anbefaler. Særligt fordi at dalmatinere har så specielle foderbehov, som jeg ikke tør kaste mig ud i at vurdere på egen hånd.

Det eneste store minus der er ved det foder er, at han VIRKELIG skal have meget. Han kan slet ikke nå at spise alt det, han skal have i følge pakken.

• #34   7. jul 2014 Mon pointe var i øvrigt, at jeg ville støtte mig op af din opdrætters råd smiley Du må jo stole på hendes kyndighed siden du køber hvalp derfra

• #36   7. jul 2014 Mht. råfodring, så tror jeg bestemt også på at det er det sundeste.. Hvis man kan finde ud af at gøre det ordenligt.
    Jeg ville ikke turde at skulle stå for den 100% korrekte fodersammensætning, og derfor holder jeg mig til tørkost som primær foder - råfodring ville blive alt for omfattende for mig.

• #38   7. jul 2014 Når man barfer, er det så udelukkende kød? Får de grøntsager også?

• #40   7. jul 2014 Maj-Britt: Jeg har en race med nogle foderbehov der tilsyneladende skiller sig meget ud fra andre racers. For eksempel tåler de ikke protein særligt godt. Derfor tør jeg endnu ikke andet end at lytte til opdrætters råd ang. fodring - jeg stoler jo alt andet lige på at hun ved hvad hun laver, når nu jeg har valgt at købe hund der.

• #42   7. jul 2014 Det er ikke udelukkende kød;) det er kød med spisebare ben smiley ikke bare gnaveben, men ben der spises smiley

• #43   7. jul 2014 Maj-Britt: Hvem siger også det er forkert, når nu de ikke tåler protein særligt godt?

• #45   7. jul 2014 Bodil

Vil en knap 2 kg. hund med lille mund godt kunne klare sådanne knogler eller skal man gå efter det mindre når man vælger kød?

Jeg er ikke selv den største kødspiser og køber det ret sjældent. Hvilket kød(dyr) er godt at fodre med?

Ja undskyld at jeg lige låner tråden smiley

• #48   7. jul 2014 Det kan jeg også sagtens forstå at du ikke vil smiley Vores anden hund får det heller ikke, hun får noget der hedder Purizon..

Hvad jeg har lært om dalmatineren er bare, at de tåler protein/puriner rigtig dårligt, men jeg føler mig endnu ikke klog nok på området til at begive mig ud i beslutninger omkring hans foder på egen hånd. Jeg synes faktisk det er utroligt kringlet at fodre på en dalmatiner.

• #50   7. jul 2014 Så det er bare at slå sig løs i kødmarkedet kan jeg høre. Tak for en kort lektion smiley

• #51   7. jul 2014 Pia - ja, det er et eller andet sted skide irriterende smiley Vores anden hund får et kornfrit foder, da jeg altid har lært at det er det bedste tørkost at fylde på en hund. Men det kan jo være noget rigtig lort at hælde i en dalmatiner. Kunne ellers være så dejligt smart, hvis man (med tiden) kunne fodre med det samme.. Men har endnu ikke fundet et kornfrit tørfoder baseret på kylling og grønt - der er for højt indhold af okse- og svinekød I det jeg har fundet

• #52   7. jul 2014 Med det sagt kan jeg faktisk se at der er et mærke der hedder "Applaws", som har et kornfrit foder baseret på kylling. Det må jeg lige vende med opdrætter smiley

Kommentér på:
Hvilket hvalpefodder

Annonce