{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Sarah Amalie B
Sarah Amalie B
Tilmeldt:
22. mar 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Miniature gravhund vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg har en miniature gravhund der så småt er ved at begynde på voksen fodder, det vil sige at han er 9 måneder og at jeg er begyndt at blande hvalpefodderet op med voksenfodder (efter råd og samtykke fra dyrelægen)

Jeg har dog lige været ude og rejse en uge hvor han er blevet passet af mine forældre, i samme hus som vi bor i og som de også bor i, hvilket vil sige at der ikke har været den store forskel bare at jeg har været væk en uges tid. (ikke at sige at det godt kan være et stor omvæltning for hunden, det er jeg godt klar over)

Men han har den sidste uges tid samt både mens jeg har været væk, men også stadig her efter jeg er kommet hjem igen ikke villet spise sin mad... (vi har egentligt troet at det kunne være varmen der har påvirket ham, men efter at temperaturen i dagstimerne er faldet lidt igen og han stadig ikke har ændret spiseadfærd tilbage til normal begynder jeg at bekymre mig)
Han plejer at få lidt olie på, til at vedligeholde hans pels, hvilket også normalt hjælper ham til at blive lidt mere glad for sin mad. Men intet hjælper, selv når han får en lille godbid eller noget er det ikke altid han gider spise den...

Normalt er der ingen problemer med at få maden ned, det plejer at være væk inden jeg når at se mig om, samt står han pænt og holder sig til når han kan se jeg begynder at finde det frem, men nu er der absolut ingen interesse...

Han fik Royal Canin hvalpefodder specifikt til gravhunde.
Og får nu Royal Canin voksenfodder specifikt til gravhunde. (dog stadig med blanding af hvalpefodderet...

Han opfører sig ikke anderledes på nogle andre punkter end det med maden, han er glad og energisk, og render rundt og hygger sig præcis som han plejer.

Kan det være det voksenfodder jeg er skiftet til?? eller kan det være at det er stress fra at jeg har været væk??

Håber der er nogle der kan hjælpe med nogle gode råd, og mange tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature gravhund vil ikke spise
  • #2   11. jun 2018 Jeg har godt nok ikke nogen erfaring i at fodre så små hunde, men generelt når man fodrer en hvalp, fodrer man jo efter at hunden skal vokse. På et eller andet tidspunkt som stor hvalp/unghund vokser den ikke mere eller kun meget lidt, og så skal der mindre foder til.

    Nu ved jeg jo ikke, om hunden er slank eller måske lidt mere rund i det, men er du sikker på, at I ikke simpelthen giver for meget foder ?

    Det kan jo også sagtens være, at han bare ikke bryder sig særlig meget om voksen foderet, så må man eksperimentere sig lidt frem enten med noget andet foder eller hælde et eller andet lækkert over. Men nu nævner du selv, at han heller ikke er særlig interesseret i godbidder, så tænker jeg, at han måske bare ikke er særlig sulten


  • #4   11. jun 2018 Måske en anden type foder er bedre?

  • #7   11. jun 2018 Tak for svar, han er glad og har massere af energi, men synes han er slank, han må helst ikke tabe sig meget mere end den vægt han ligger på nu... det er det der bekymrer mig allermest... Han har nemlig ikke særlig meget sul på kroppen at tage af...

  • #8   11. jun 2018 Har du overvejet at råfodre ?
    Det ville måske løse dit problem


  • #11   11. jun 2018 Dine forældre har sku da forkælet ham imens du ikke var hjemme smiley

Kommentér på:
Miniature gravhund vil ikke spise

Annonce