{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Sarah Amalie B
Sarah Amalie B
Tilmeldt:
22. mar 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Gåtur med Miniature gravhund {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg har tænkt på i noget tid nu, hvor langt min mini gravhund egentligt kan gå når vi er ude og gå tur.
Jeg vil helst ikke overanstrenge ham, hvilket jeg er meget bange for at komme til, men dermed vil jeg selvfølgelig heller ikke understimulere ham. Jeg vil gerne kunne give ham en perfekt tur der passer lige til ham.
Jeg har nogle steder og ture som jeg godt kunne tænkte mig af lufte ham rundt på, men er simpelthen i tvivl om han ville kunne komme igennem det uden overanstrengelse, og om de er for lange.

Gåturene foregår både i skov og på asfalt.

Under dette har jeg to spørgsmål...

Han er nu 7 måneder gammel, hvor langt vil i mene han kan gå nu uden overanstrengelse..?

Hvor langt ville han kunne gå når han er "voksen"?

Mange tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med Miniature gravhund
  • #5   15. apr 2018 For en hund, der gerne vil snuse og kan bruge meget tid på det - som f.eks. en gravhund - kan en god tur i skoven absolut være stimulerende. I hvert fald hvis hunden får tid og frihed til at snuse.

    Man kan ikke bare sige, at en gåtur ikke stimulerer hunde. Rigtig meget kommer jo an på både hunden og turen. Hvis man bare tramper derud af med hunden i kort snor, er der selvfølgelig ikke meget stimulering i det. Det samme gør sig gældende med en kedelig frem og tilbage tur langs vejen. Men en god tur i naturen og helst fri men ellers i lang line, har de fleste af mine hunde nu haft mere glæde af end en tur på en træningsplads. Hunde er forskellige og har forskellige behov.

    Jeg ved ikke præcis, hvor langt en miniature gravhund kan gå, men jeg ser ingen grund til at en voksen veltrænet min. gravhund ikke skulle kunne gå god lang tur.


Kommentér på:
Gåtur med Miniature gravhund

Annonce