{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Henrik L
Henrik L
Tilmeldt:
25. maj 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Hvad syntes I om denne kostplan? (Dobermann Hvalp) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg er ny i faget. Håber der er et par venlige sjæle tilstede smiley

Altobello Kennel har sendt mig denne kostplan for den 4 måneder gamle hvalp. Hvad syntes I om den? Jeg har blot købt noget orijen large puppy foder. Er det ikke nok, eller bør jeg forsætte den kostplan hvalpen har været vant til eller bare skifte direkte over til udelukkende tørfoder? I så fald, er det ok at skifte over til 100% tørfoder fra barf/tørfoder pludseligt?
Er denne kostplan nødvendig hvis hunden skal have en smuk muskulatur? (beklager jeg ikke har oversat den)

500 gr dry food , 200 gr boiled rice, 500 gr boiled beef.
This quantity of 1200 gr you should mixture ( all 3 ingredients together) and separate in 4 equal meals per 1 day . This is the way how he eats currently in our place

The best is that you prepape every morning fresh cook, ( quantity of meat and rice)for whole day and that then separated into 4 equal portions. Then when it gets cold put in fridge and before every meal we prefer to at first put quantity of dry food into a bowl and covered with a little bit warm water and stay about 10-15 minutes that dry food melt and than on this you put quantity of boiled meet and rice and all mixture with the hand. On this way rice and meat is cold from fridge would get warm like you cook just now, you could also add a little more warm water from tap to make it more warmer and nice, but not too much, it's no need to ,,swim'' in water , meal should be thickly and tasty.

Beside this, a few time per week we gave to them a little bit of goat
cheese or goat jogyrt, as additionals
It is very good for their bones.

Remembered that meat is most important in their feeding programme.

Meat gaves them this strong powerful gorgeous looks , all pure muscle, same as shiny coat.

Beside boiled beef you could give also and boiled chicken, boiled fish ( of course without bones )

Vh

Henrik Larsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad syntes I om denne kostplan? (Dobermann Hvalp)
  • Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   11. jul 2014 Hmm.. jeg kunne forstille mig at det skulle koges med henblik på at undgå sygdomme og forgiftning.

    Hvordan fungere det med råfodring?
    Køber man bare råt kød hos den lokale slagter?


  • #3   11. jul 2014 Jeg ville da også enten fodre råt ved siden af, eller gå helt over på barf. I mine øjne giver den plan ingen mening.

  • #4   11. jul 2014 Planen med at koge kødet, er nok for at få hunden til at spise alt det ris, hvis man koger det i samme gryde. For så smager risen jo af kødet...

    Hvis jeg var dig, ville jeg begynde stille og roligt at tilføre det foder du vælger til fremtiden, og selvfølgelig nedtrappe fra planen.

    Hvis du vælger at råfodre, er der nogle ting, som du skal sætte dig ind i med hensyn til, om hunden får alt de ting, som den behøver... Men ja, råfoder kan du lige så godt købe hos slagteren / købmandens tilbud eller via nettet...



  • #5   11. jul 2014 Og husk! Råfodring er altså ikke bare kød! Det er kød og spisebare ben det er rigtig vigtigt især når det er hvalpe;) det vil sige, nej du kan ikke bare købe kød! Du skal købe kød og spisebare ben;) start med det opdrætteren her beskriver og trap langsomt ud af ris;) så kan du vælge om du vil fortsætte med tørfoder eller give barf;) eller evt give hjemmelavet kogt mad;) det kan man altså også;) der findes fine opskrifter på hjemmelavet mad til hunde på nettet;)

  • #6   11. jul 2014 Det er da en voldsom mængde 1200 gr smiley smiley smiley Min fik på det tidspunkt 400 gr tørfoder af god kvalitet dagligt. Hun er ikke lige så stor og bred som Altobellohundene typisk, men hun er trods alt 65 cm i skulderhøjde. Om hunden får en flot muskulatur afhænger altså også om at den får passende motion og træning: Man kan ikke fodre sig til en veltrænet hund smiley

  • #8   11. jul 2014 Jeg synes også det er en voldsom mængde til en dobber hvalp. Jeg vil som Tina skriver trappe ud af den plan de har givet dig med, og give orijen eller tilsvarende foder.

Kommentér på:
Hvad syntes I om denne kostplan? (Dobermann Hvalp)

Annonce