1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ting at lave med cocker spaniel hvalp Ting at lave med cocker spaniel hvalp

Halløj!
- Nu vil jeg lige hurtigt opdatere jer. Vores søde Mickey er ved at blive frisk igen. Hans ører er meget bedre og hans afføring er næsten normal nu. Vi skal konsultere med dyrlægen om to ugers tid, men det hele ser godt ud lige nu. Han er blevet meget mere frisk (og fræk smiley ) og nu kan vi endelig begynde så småt at give ham guffere og han er tilbage på normalt mad.

Nu vil jeg gerne høre jer, hvad jeg kan lave med denne lille frækkert, for at tilfredsstille hans behov som brugshund. Han skal ikke lære at jagte ting.. Vi laver allerede den med at gemme godbidder / hans mad rundt i haven, dog på afgrænset område så han får succes oplevelser.

Hvad kan jeg ellers lave af ting der hjemme, der vil tilfredsstille ham? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ting at lave med cocker spaniel hvalp
  • #1   12. jul 2014 Det jeg bruger mest tid på er gåture hvor han kan bruge snuden
    Strand og skov
    Så hvis du har områder hvor han må rende løs (eller i lang line hvis hans indkald ikke er sikkert)

Og så bruger han lang tid på at lege med andre hunde

Apportering er jo også et hit med sådan en hund (medmindre det var det du mente med at han ikke må jagte ting)

• #2   12. jul 2014 Kontaktøvelser, hvor han får godbid, når han kigger på dig efter du har sagt hans navn. Det forudsætter, at han sidder/står foran dig og ikke går væk.
    Indkald, han er et stykke væk i haven og du kalder ham ind, godbid gives, når han er ved dig.
    Søg og find, kan bruges med forskellige genstande, men evt en lille skål, hvor du først ligger godbid ovenpå, og han må først tage den..senere lægger du den under (imens han kigger) og du har tre skåle og gemmer den under den ene, udfordringen består af han markerer hvor godbid er.
    Nej øvelse, du har et stykke godbid i flad hånd, hvor han sidder ved siden af, når han vil tage, skal du lukke hånden og sige nej, efter 3-4 gange..alt efter hvor dygtig han er, lader du hånden forblive flad og siger ja..så må han tage den.

• #3   12. jul 2014 Vores hund er helt vild med touch og forskelligt potearbejde.

Touch hvor hun enten toucher hånden eller en kropsdel (fx skinnebenet, knæet, låret, armen osv.), eller en genstand - fx en pind. Sværhedsgraden kan øges ved at hunden skal dreje hovedet eller gå/bevæge sig for at touche.

Potearbejde er fx giv pote, high five (stående og siddende), vinke, touch med poten på forskellige genstande. Husk at brug begge poter. Når den er gammel nok, kan den fx 'sidde smuk' med begge poter i vejret og give high ten, 'klappe kage' eller 'hænderne op' osv.

Det kan more hende i lang tid, at træne disse øvelser. :o)

Men ellers kan du da også lave 'almindelige' øvelser som sit, dæk, stå, på plads, fri ved fod, rul rundt (begge sider), vente. Og almindeligt lydighedstræning.

• #4   13. jul 2014 Og så er kropskontrol et kæmpe hit her!

Balancebom, vippe, tunnel er lette at gå igang med.

En stabil træstige der ligger på jorden. Hunden skal gå på den, uden at træde på jorden. Træn det et skridt af gangen.

Stå/sidde/ligge på store gymnastikbolde eller 'luftpuder', gå hen over en luftmadras.

Stå på vippebræt.

Gå op på ting (ikke for højt). Højden kan øges når hunden er færdigudviklet.

• #5   13. jul 2014 Den vigtigste ting at træne er nok at vente;)
    Jeg starter med en bold, hunden er i ro ved siden af mig, bolden trilles i starten ganske få cm hunden belønnes for at blive ved siden af mig, træn med snor på, hunden må ikke kunne belønne sig selv ved at styrte efter bolden.
    Denne træning kan bruges på vildt m.m jeg har en kommando på, min hedder stop, jeg udvider til at kaste bolden og hunden bliver, senere lader jeg hunden starte og øver stop på kommando også i jagten på bolden;) super ting at kunne, det gør at din hund kan være løs over alt;)

• #6   13. jul 2014 Jeg takker, vil klart forsøge mig med noget af det! Tror jeg starter med NEJ-øvelsen, den virker rigtig god.

Vi har desværre ikke lige et område hvor han kan rende løs (ud over haven) og vil heller ikke gøre dette endnu, da indkald stadig læres og han er trods alt en jagthund smiley

• #7   13. jul 2014 Du kan træne indkald på et stort område, ved at bruge en lang, let snor. :o) Ikke en flexline, den vejer for meget. Start med at have ham tæt på, og lad ham så komme gradvist længere væk, når han lystrer. Husk at jo flere gange du kalder og han ikke kommer, jo sværere er det at lære ham.

Så får han følelsen af at løbe frit, og du har stadig styr på ham, så han ikke smutter fra dig. :o) Indkaldet er en god idé at få trænet tidligt.

• #8   13. jul 2014 Med en cocker burde lækre godbidder sikre indkaldet smiley
    Med min kan hvad som helst foregå omkring snuden på ham hvis jeg har pølse i lommen smiley

• #9   13. jul 2014 Nu ved jeg ikke hvilken farve cocker hun har, men jeg har hørt, at de røde ofte har et større jagtgen end de andre. :o)

• #10   13. jul 2014 Det ved jeg heller ikke, men min er avlet på jagtlinjer og opdrætter avler kun røde og sorte af samme grund smiley

• #11   13. jul 2014 Kan se i tidligere tråd at TS hund er hvid og sort

• #12   13. jul 2014 Men det skulle skam heller ikek forstås som at jeg mener at hunden skulle slippes hvis den ikke kan indkald
    På med en lang line hvis man ikke er sikker

• #13   13. jul 2014 Ja, han er sort og hvid. Jeg forsøgte med nej øvelsen, han forstod nej rimelig hurtigt og bakkede nærmest væk fra godbidden, men han forstod ikke hvornår han faktisk måtte tage den. Han sad bare og kiggede på mig med de der store hvalpeøjne indtil jeg lagde den heeelt hen foran ham og så sagde jeg "værsegod" sammentidig med han tog den.. smiley

• #14   13. jul 2014 Værs´go eller ja skal siges i et meget glad tonefald. Nej - skal siges kort og præcist, hvor ja skal siges jaaaaa (indsæt selv babytone) smiley

• #15   13. jul 2014 Han ser så sød ud når han ligger hovedet på skrå sådan rigtig "hvad mener du?"-agtig smiley Det er ikke til at stå for. smiley

Kommentér på:
Ting at lave med cocker spaniel hvalp

Annonce