{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

Ting at lave på et fly? {{forumTopicSubject}}

Ja, vi havde på et tidspunkt sådan en tråd herinde, men jeg tror desværre den er slettet - SÅ: om halvanden måned sidder jeg 11 timer i et fly på vej mod Tokyo (juhuu!)

Så hit med alle de ting man overhovedet kan finde på, for at få tiden til at gå så mange timer indespærret i et fly! smiley

(helst for én person, for jeg tror ikke jeg kan garantere, at min tilfældige sidemakker vil være med på mine aktiviteter)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ting at lave på et fly?
  • #2   21. maj 2018 Hvis du nu er heldig med sidemanden, så er der da den der milehigh-klub smiley

  • #3   21. maj 2018 nu kommer det jo lidt an på hvornår på døgnet du flyver ... da vi fløj derover gik tiden hurtigt ... vi fik mad, og så kiggede man lidt på skærmen, fik noget at drikke og så var det nat og der blev uddelt tæpper og dæmpet lys .... og ja så var det morgen og morgen mad osv ... vil anbefale en slumrepille ...

    turen hjem var rem dagstid, og den synes jeg godt nok var lang ... film, bog, spil ... og ja forsøgte med søvn, men det lykkedes ikke ret godt ...

    og så vil jeg anbefale at man forsøger at komme op og gå nogle gange i løbet af turen ...

    God Tur, er det "bare" ferie ??


  • #5   21. maj 2018 Jeg syntes sørens ide er den bedste smiley

  • #6   21. maj 2018 Strikke, podcast, bøger, film (flyveren tilbyder en masse!) sove smiley

  • #7   21. maj 2018 Ved hækle er det en god ide at finde hæklenåle af plastik. smiley

  • #8   21. maj 2018 Film. Der er film du kan se og serier. Det var der da jeg fløj 16 timer

  • #9   21. maj 2018 HAHA forfanden Søren smiley :D jeg har desværre ikke hepatitis B vaccine.....

    Hanne, turen derned bliver eftermiddag-nat med ankomst morgen, så ja jeg håber det tager lidt af tiden. Turen hjem bliver til gengæld ren dagstid som jer..
    Og det er ren ferie! To uger i Tokyo inkl. et smut til Kyoto og de nærliggende bjerge.

    Tak for jeres forslag! Jeg havde ikke lige helt overvejet filmudvalget på flyet. Jeg flyver så let som overhovedet muligt, altså ingen iPad/computer e.l. med, men hvis de har et rimeligt udvalg af film på flyet skal det da helt klart udnyttes smiley


  • #10   21. maj 2018 Jeg læste hele vejen til Tokyo. En iPad er guld værd. Der var stadig batteri på da jeg nåede frem


  • #13   21. maj 2018 cecilie shopping smiley

  • #15   21. maj 2018 Først og fremmest...rigtig rigtig god tur! Sikke en fed tur du skal ud på smiley Skal du alene afsted smiley ?

    Download nogle film, serier til telefonen, så der er et udvalg der smiley Og ellers som andre skriver, så er der som regel et fint udvalg i flyet...og ofte et par spil smiley

    Jeg selv er fan af at læse...gem evt en af de bøger du virkelig gerne vil læse til turen i flyet smiley Plejer selv at have en helt ny bog klar (som i, at jeg ikke er startet på den), som først må startes på i lufthavnen smiley

    Og ellers så sover jeg...men jeg kan også sove alle vegne smiley

    Cecilie...hvilken lufthavn skal du spendere 7 timer i smiley ?


  • #16   21. maj 2018 Må man have hæklenål og strikkepinde med på flyet? smiley Jeg har da prøvet en enkelt gang, at have en hæklenål med (af plastik) Den blevet taget i Security smiley Godt nok mange år siden. Det ville da være fedt, hvis de regler er blevet lempet en smule smiley

  • #18   21. maj 2018 rip jeg ved ikke med strikkepinde, men hæklenåle plejer man gerne at må.

  • #19   21. maj 2018 Hmm...ja den kender jeg så ikke smiley Kunne være det var en af de store i Asien...Ved der er bio og pool i den i Singapore smiley

    Hmm...jeg ville nok væbne mig med tålmodighed, downloade lidt forskelligt til telefonen, finde mig et godt sted at vente og så ellers lade timerne passere smiley

    Har ventet 6 timer i en lille terminal i Heathrow...det var nogle lange timer smiley Og intet var åbent smiley


  • #21   21. maj 2018 Ellers vil der sikkert være rygeområder smiley

  • #22   21. maj 2018 Har ventet ufrivilligt i 8 timer i Malaga smiley Den er godt nok lille og fesen den lufthavn smiley Hele hjemturen fra vi forlod hotellet til vi stod på hjemadressen tog næsten 16 timer smiley Vi sad næsten 1 time og 40 min. i flyet inden vi fik af vide, der var en utæt brændstoftank og vi skulle af igen og vente på et nyt fly smiley Ventetid sådan et sted er godt nok...... lang smiley

    God rejse til jer smiley


  • #23   21. maj 2018 Normalt skal man blive i transitten. Og de fleste lufthavne har en “rygerkupe”, men ved ærlig talt ikke, om det også gælder i dit tilfælde.

    Jeg kender desværre ikke transit reglerne smiley

    Har haft 5 timers ventetid i Addis Ababa (Etiopien), hvor vi fik en guided tur rundt i byen...den kunne man få, hvis man havde mere end 4 timers ventetid smiley


  • #25   21. maj 2018 Prøv evt også at forhøre dig hos flyselskabet smiley Kan være de måske kan svare dig på dine spørgsmål smiley

    Men ellers ja...god ventetid smiley


  • #26   21. maj 2018 7 timers mellemlanding, åh gud, det var derfor jeg spenderede lidt ekstra på en direkte rute smiley Øh, køb en god sheet mask og gør en del af ventetiden til lidt lækker afslapning? Ej det er godt nok mange timer man skal slå ihjel smiley

    Og ja jeg skal alene afsted, jeg kendte ikke lige nogle der kunne tage med, så nu hvor jeg var i London sidste år og det jo var easy peasy, så tager jeg lige et level op smiley

    Jeg har min kære Kindle som jeg tænker at tage med, men jeg er bare virkelig i tvivl om, hvorvidt jeg kan bruge SÅ mange timer på at læse i streg smiley


  • #27   21. maj 2018 Fedt, at du tør! Jeg har som før skrevet selv været alene afsted og havde en fest alene smiley !

    Nok ikke alle 11 timer men måske nogle af dem smiley Du kan jo altid veksle mellem at læse, se film, spille lidt og sove smiley


  • #28   21. maj 2018 Wauw! Jeg har ingen idéer til at fordrive tiden på flyet men nøøøj jeg er misundelig!

    Og sejt at du tager turen alene!
    Hav en fantastisk tur! smiley


  • #29   21. maj 2018 Hvor fedt at høre! Jeg glæder mig også SÅ vanvittigt meget og tror aldrig jeg har været så nøje forberedt til en rejse nogensinde før smiley :D

    Jeg synes de dér 4 timer til Sydspanien plejer at være dødkedelige men lige til at klare når man veksler mellem at læse og sove, så jeg frygter måske lidt hvor hurtigt jeg går død, når jeg skal sidde der 11 - elleve! - timer, hæhæhæ smiley


  • #30   21. maj 2018 Jeg var i doha lufthavnen der var masser at lave men det er også ren luksus lol

  • #31   21. maj 2018 Det er derfor jeg ville benytte mig af, at turen foregår i aftentimerne smiley Når man sover går tiden lidt hurtigere smiley

  • #32   21. maj 2018 Hvor er du bare sej at du tager på ferie alene , og så endda så langt væk ! smiley

    Min lillebror og svigerinde rejser også til Tokyo snart, mener det er d. 30 August, de skal så bor der et år! .


  • #33   21. maj 2018 Jeg håber du er bedre til at flyve end mig. 27 timer - DET er dødkedeligt når alle andre sover... særligt når man ikke er ret god til det der med flyvere. smiley
    Rigtig god tur smiley


  • #34   21. maj 2018 Når jeg rejser til Thailand, er der skærm i hvert sæde, hvor man kan vælge de nyeste film, som først lige er kommet ud i biograferne i Danmark.. Det kan jeg få mange timer til at gå med.
    Skærmen indeholder også forskellige spil.
    Jeg flyver med Thai Airways eller Qatar Airways, om det er anderledes i de andre flyvere, kan jeg ikke svare på smiley


  • #35   22. maj 2018 Årh hvor fedt! Min største drøm er at rejse rundt i Japan alene, så jeg ønsker dig en rigtig god tur.

    Mht. tidsfordrivelse, så tænker jeg, at du allerede har fået et par gode fif.

    Til gengæld giver jeg dig lige denne her, hvis du ikke har set den selv:
    https://www.youtube.com/watch?v=IsngamFa1ps


  • #36   22. maj 2018 Når jeg rejser langt (USA) så bruger jeg tiden på at læse, se film eller sove. Nogle gange arbejder jeg lidt. Og det kan anbefales at have 'slumrepiller' (ikke sovepiller men sådan nogle man bare bliver døsig af (melatonin)). Jeg køber dem i USA, men tror godt man kan få dem i DK, man skal nok bare et smut forbi sin læge og få en recept.

  • #37   22. maj 2018 Tak for alle jeres kommentarer!
    Er det pga. arbejde de skal bo der et år, Rikke? Det lyder virkelig som en spændende udfordring.

    Nissen, det er sjovt for jeg følger faktisk allerede LWIF (og Abroad in Japan osv) på youtube, det er nogle virkelig fascinerende og informative videoer man kan få ud af det smiley

    Jeg kan høre på flere at I bruger nogle "slumrepiller" - jeg tyr faktisk selv til køresygepiller hvis jeg skal have en døsig effekt, minus er bare at de skal tages inden security og så sover man allerede om eftermiddagen smiley Kan se der er noget, som hedder Circadin, det vil jeg da lige tjekke ud


  • #38   22. maj 2018 Både melantonin og circadin er sløvende. Jeg fik dem begge da jeg havde depression og havde søvnproblemer. De virker ganske fint, smiley De kan fåes i DK, de er dog receptpligtige.

    Nå, ang. tiden på flyet: Spil og film, og masser af musik! Ellers nyder jeg at læse, som også er nævnt. smiley


  • #39   22. maj 2018 "Jeg kan høre på flere at I bruger nogle "slumrepiller" - jeg tyr faktisk selv til køresygepiller hvis jeg skal have en døsig effekt, minus er bare at de skal tages inden security " Du kan da sagtens have en mindre antal piller med gennem security. Jeg har da aldrig oplevet problemer med at have en lille æske med et par hovedpinepiller og et par melatoninpiller med i håndbagagen. Til gengæld har de været gået fuldstændigt i selvsving over et par nypolerede vandrestøvler - de slog åbenbart ud på et eller andet fy fy stof smiley smiley smiley

  • #40   22. maj 2018 har også flere gange haft masser af piller med gennem security ... nogle kræver pillepas, det kan apoteket fortælle om ..tror ikke slumrepiller gør ...

  • #41   22. maj 2018 Hmm ja, p-piller har jeg fx. med uden problemer og det er jo også hvad der anbefales, det er nok fordi jeg ikke har haft køresygepillerne i den officielle æske, men bare pakket en enkelt pille ind i staniol smiley men en lille æske tager jo ikke så meget plads..

  • #42   22. maj 2018 jeg har haft piler mod forhøjet blodtryk, medicin til sukkersyge og stofskiftelidelse, samt en del smertestillende, aldrig er jeg blevet spurgt om noget som helst ... men det skal være i original pakning ..

  • #43   22. maj 2018 Fünke : Ja de har arrangeret turen igennem sådan et bureau, hvor de sørger for bolig, job osv . De blev studenter sidste år, og har så taget et år hvor de har arbejdet for at spare op, og så flyttede de hjemmefra først på året, for ligesom at prøve at bo sammen inden de rejser afsted ( der er ret langt hjem, hvis man finder ud af man ikke kan bo sammen smiley ) .



  • #44   22. maj 2018 Jeg har ingen gavn af circadin som ER melatonin, her i DK kan man bare kun købe det med recept smiley Jeg afprøvede det pga søvnløshed, min "leverlæge" havde så også sagt han ikke troede det ville virke, men altså nu prøvede jeg det i det mindste.





  • #45   23. maj 2018 Wauw, jeg troede slet ikke man kunne arrangere sådan noget gennem et bureau, men hvor lyder det altså bare mega spændende for dem, Rikke! smiley

    Uha, måske jeg bare skal gå med mine køresygepiller som jeg ved slår mig ud smiley


  • #46   23. maj 2018 Fünke : Det anede jeg heller ikke smiley Er også sikker på at det bliver en oplevelse for livet for dem. Og det er jo netop nu de skal sådan noget, inden de skal igang med uddannelse, karriere, familie osv smiley

  • #47   24. maj 2018 Ja, lige præcis smiley

  • #48   24. maj 2018 Allerførst - GOD TUR. Det lyder superspændende.

    Hvis du er til det, så kan et hæfte med enten Soduko eller Kryds-og-Tværs også få en masse timer til at gå.
    Jeg plejer også at have en guide-bod med over den destination, jeg er på vej til, som jeg så først må læse i flyet. smiley


Kommentér på:
Ting at lave på et fly?

Annonce