{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Hvorfor er det u-trendy at tage sig godt af sine hunde ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så træt af, at skulle forsvare, hvorfor jeg tager mig godt af mine hunde. Jeg synes desværre at alt for mange, synes det er helt ok, ikke at opfylde deres hundes behov fysisk/mentalt, og samtidig lave lidt grin med os som gør !
Eks:
Jeg bliver inviteret ud en aften, men må sige nej tak, da jeg har været på job og ikke vil forlade mine hunde 2 gange på en dag. Timerne de er alene bliver også alt for mange. Dette må jeg nærmest forsvare, efter at have fået et ahhhhhh det tager de da ikke skade af....
Eks:
Jeg taler foder med et familiemedlem, som spørger til hvad jeg fodre med, siden min hund ser så fin ud. Fortæller hvad det er og hvad det koster. Ja det vil han i hvert fald ikke bruge på sin hund og hvordan jeg dog kan finde på det etc. etc. Fair nok at du fodre din hunde med skodfoder, men lad dog mig, give mine hunde en sund og lækker kost i fred.....
Sådan synes jeg der kommer flere og flere tilfælde, hvor jeg nærmest må forsvare min måde at holde hund på. Ikke at det nogensinde kunne få mig til at ændre kurs, jeg undres bare over, at det nærmest er utrendy at tage sig godt at sine hunde, bruge tid på dem og give dem hvad de har krav på, nemligt et godt, sundt og indholdsrigt liv, fyldt med kærlighed.

Sommerbøvs - Og nu vil jeg ud og bruge noget luksustid, sammen med mine 2 lækre snuder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er det u-trendy at tage sig godt af sine hunde ?
  • #1   21. jul 2014 Den med alenetiden hører jeg også tit for !!
    Rigtig træls !


  • #2   21. jul 2014 Her får folk pænt at vide, at de da kan være fuldstændig ligeglade med, hvor meget tid, og hvor mange penge jeg bruger på min hund.
    Jeg ligger et stort arbejde i, at sørge for han har det godt.. Og tro mig, du er ikke alene om, at høre for de forskellige ting.. Jeg skal også ofte forsvare hvorfor jeg vælger det ene fra aller til, hvorfor jeg fodre som jeg gør, hvorfor min hunds børster er dyrere end min egen... Osv osv osv....


  • #3   21. jul 2014 det problem har jeg ikke, for de der kender mig, ved at jeg har nogle meget skarpe holdninger omkring hold af hund, så der er ingen diskution, hvis jeg siger det så er det sådan det er BASTA.
    Jeg tror så heller ikke der er nogen af dem der ikke er enige i at hunden selvfølgelig skal have det bedst muligt.

    Men af samme grund, blander jeg mig heller ikke i hvordan andre holder hund, medmindre hunden seriøst ikke trives. Min faster fodrede (hun har desværre ikke hund mere) overhovedet ikke som jeg gør, men hunden havde det godt, så jeg blandede mig ikke.
    Men kommer der nogen og spørger, så får de også mit ærlige svar, og jeg fortæller hvad jeg gør og hvad jeg synes er det bedste. Men hunde er jo forskellige, så hvad der fungere for Lucky er jo ikke sikkert det fungere for andre.
    F.eks. røre Lucky ikke Arion, han gider det simpelthen ikke, men jeg ved der er mange der er glade for det mærke.. smiley

    Så hop op og fald ned på det, du ved du gør dit bedste for dine hunde, og så kan de andre da sådan set bare blande sig udenom.


  • #5   21. jul 2014 Helt enig TS!
    Nej hvor bliver man set på som en FREAK, når man siger man kun kan være væk fra sine hunde eks antal timer. Eller den værste, når folk tilbyder at passe mine hunde, og jeg står njaaaaa, jeg ved udmærket godt at den ene hund KUN vil passes ved min mor, ellers flejner den og går helt i selvsving, altså hun sætter sig i et hjørne og piver/skriger til jeg kommer tilbage, og INGEN kan komme i nærheden af hende eller lokke hende med noget, så får jeg tit svaret "nå, så du tror ikke jeg er i stand til at passe en hund eller hvad?" øhhh Hvad svare man lige der?
    Og at de får dyr og god mad, ordentligt udstyr, og har måske 6 navneskilte, og 3-4 halsbånd, seler og snore hver, så er jeg mærkelig o.O


  • #6   21. jul 2014 Også enig med TS her smiley

  • #7   21. jul 2014 Tror ikke rigtig der er nogen (udøver "hunde-nørde-venner") i min familie eller omgangskreds der ved, hvad jeg fodrer mine hunde med, eller generelt hvilke tiltag jeg gør mig for at sikre mine hunde har det godt. Det er ikke rigtigt et emne der kommer på banen.

    Når det er et emne der er blevet talt om, eller når jeg har takket nej til en aftale fordi mine hunde har været alene for længe, så har jeg gudskelov aldrig oplevet andet end forståelse og accept smiley

    Jeg kender mange der sjældent går tur med deres hunde, eller giver deres hund der billigste foder på markedet, men hvor hunden er glad og trives alligevel. Så det ser jeg absolut ikke ned på. Det er bare ikke det valg jeg har taget for mine hunde.

    Træning/gåture med mine hunde er selvfølgelig primært for deres skyld, men en stor del af det er bestemt også for min egen interesses skyld. Hvis ikke jeg gad bruge meget tid på gåture og træning, havde jeg valgt nogle andre hunde smiley Og fair nok, at det ikke er alle der gider lægge timers arbejde i hunden - så må man bare håbe at de vælger en hund der kan trives med det.


  • #9   21. jul 2014 Ja ok, det der med at have brugt så mange penge på en hund (købsprisen) fordi den har stamtavle, det kan jeg godt mærke at folk måske synes er lidt overdrevet, men har ikke fået nogen decideret negative kommentarer på det.

  • #12   21. jul 2014 Jeg gider simpelthen ikke tage stamtavle/ikke stamtavle diskussionen med folk. Hvis folk spørger, hvorfor jeg har købt med stamtavle, plejer jeg bare at svare "fordi det var den eneste måde jeg kunne sikre mig at få en 100% ren dalmatiner", og det plejer egentlig at være godtaget for de fleste smiley
    Men jeg har jo så også både en med tavle og en uden, så jeg plejer at være svær at skyde på som værende tavlesnob, hvilket jeg absolut heller ikke synes jeg er smiley


  • #14   21. jul 2014 Er helt enige. Det jeg synes er mest trist er, at det IKKE kun kommer fra folk, som IKKE har hund... Det kommer også direkte for folk, der HAR hund:/

    - Min familie er speciel dumme til at sige, at mine hunde sagtens kan være alene hjemme, men jeg vil hellere at de bliver fornærmet også give mine hunde den ekstra tid, en at høre på dem.. De kan være ret ligeglade med, om man smutter 2 timer før dem til en fødselsdag, hvis man har været der i 4-5 timer allerede.

    Jeg er dog glad for, at min onkel er ligesom os.. Han tager også tidligt hjem pga hans hund, hvor min far og resten af familien bræer op om, at den kan SAGTENS være alene hjemme noget længere.. Men jeg holder mig til min onkel, gu kan de ej...


  • #15   21. jul 2014 Jeg ved ikke om man kan sige utrendy for det har jo altid været sådan, det er vel nærmere omvent - at der bliver flere og flere hundeejere som os, der ikke bare køber en 20 kg. sæk foder neder på møllen til 100 kr. og som har en grænse for hvor mange timer vi vil lade vores hunde være alene.

    Stamtavle er også ved at blive mere accepteret, jeg fik meget at høre for at jeg havde stamtavle hund for 20 år siden, i dag hører jeg stort set ikke noget til det - udover herinde på HG, når der en sjælden gang kommer en bruger der mener at ejere af stamtavlehunde automatisk er snobber som hader rundkørsler.

    Generelt synes jeg det går den rigtige vej, at folk bliver mere opmærksom på hvad deres hund kræver for at trives optimalt og mere opmærksom på helbred osv. når de køber hvalp - og det uanset om det er tavlehvalpe eller ej.


  • #16   21. jul 2014 Min far fik også store øjne da han fik af vide, at vores foder til den bette nye hvalp koster 450 kr.. også blev han ved med at sige, hvorfor min gave til min lillesøster så ikke havde kostet noget mere, hvis man har råd til et så dyrt foder... Nu er det bare sådan, at vi søskende ikke giver for mere end 200 kr i gave, og det gør min storesøster heller ikke til mig. Det kan da ikke passe, at man skal måle og veje alt ting på den måde.. GODT jeg ikke er så meget sammen med min far, og godt min mor slap væk fra ham, da jeg blot var 2 år;)

  • #17   21. jul 2014 Jeg er ret sikker på at problemet gælder dyr generelt. Det er egentlig ligegyldigt om der er tale om hunde, katte eller et helt tredje dyr. Det er min klare opfattelse at der er RIGTIG mange mennesker som ikke kan forstå hvordan man kan have så stor en interesse i dyrene og bruge så meget tid og så mange penge på dem, som vi er nogle der gør. Min familie er også slem til det, og har faktisk altid været det. Lige siden jeg var helt lille bitte har dyr været en enorm del af mit liv - især hundene men også andre dyr - og det har der ikke været den store forståelse for. Faktisk skal man ligge øre til RIGTIG meget. Jeg blander mig ikke i hvordan andre holder deres dyr ved mindre de direkte spørg mig, eller at jeg vurdere at der er tale om at dyret misligholdes, men af en eller anden grund er det helt okay for andre at rette på mig, grine af mig og få mig til at fremstå totalt åndsvag fordi dyrene har en stor plads i mit hjerte.

    Det er træls, men mennesker vil altid tale som de har forstand til smiley


  • #18   21. jul 2014 I love my Little dog: Det er sgu da en åndssvag kommentar din far kommer med!

    Jeg synes egentlig ikke at jeg møder denne "rynken på næsen" af min måde at holde hund på. Mange af mine venner har selv hund eller er dyre-elskere, så de forstår godt hvorfor.

    Jeg vil nu også sige, at jeg tror nu ikke min hund ville tage skade af at være alene mange timer x 2 en enkelt dag (som du beskriver TS med job og ud om aftenen), men JEG ville selv have det utrolig dårlig med det, så forstå godt du har sagt nej, jeg havde sikkert gjort det sammen.


  • #19   21. jul 2014 Jeg har osse tit hørt den med at de tar jo ikk skade af og være alene og hvorfor gir du dem ikk noget billigere mad osv osv og jeg har det osse sådan at jeg forstår ikk hvorfor det er at man er for hysterisk el gør for meget for sine hunde bare fordi man godt vil ha at de har det super godt som de har krav på... Jeg gir osse over 6000kr om året for deres forsikringer og det fatter folk heller ikk men de er dækket for alt jeg ku og det har jeg det super godt med...

  • #20   21. jul 2014 Jeg lader det egentligt også gå ind af det ene ører og ud af det andet og kunne aldrig finde på at lade mig "omvende" Det jeg synes er skræmmende er, at vi efterhånden er blevet så meget et forbrugssamfund, at en hund er blevet til et tilbehør, som vi ikke behøves at tage hånd om, frem for en del af familien........ Jeg har stor respekt for at vi alle holder hund forskelligt, men respekter den dog for pokker som et levende væsen, frem for et tilbehør, der ligger i kurven til vi gider beskæftige os med den......

    ha ha ha ha Allergisk - Jeg får også utrolig tit den med: Hvad så når I får børn ??? Hvad med tiden ? hvad med hundehår ? hvad gør I nu hvor jeres hunde er i sofaen ? Til gengæld er jeg modsat dig, så heldig, at min svigermor selv er hundetosset og dyrker agility på eliteplan smiley Så jeg får kun opbakning og gode hundesnakke med hende.

    Jeg er faktisk også stoppet med tale om hund med folk, medmindre jeg ved at de ikke er helt ude i skoven. Jeg orker det simpelthen ikke....


  • #21   21. jul 2014 Golden L: Du har fuldstændig ret, jeg ved også at mine piger sagtens kunne klare at være alene i mange timer - Men jeg vil simpelthen ikke udsætte dem for det, for tilgodese mine egne behov. Jeg ville have den dårligste middag ever....

  • #22   21. jul 2014 Golden L: Ja, også forstår folk stadig ikke, at jeg ikke bryder mig specielt meget om ham smiley

    - Jeg har det sådan, at har min hund på EN da været alene i over 5 timer, så går jeg INGEN steder uden dem, når jeg er kommet hjem.. Så er jeg ret ligeglad med hvad andre siger.. Og er vi til noget familie tamtam, og mine hunde har været hjemme i over 6 timer, højest 7-8, ja, så smutter jeg hjem.. Også er jeg kold overfor hvad andre mener om det! Dog pt imens de er hvalpe, så er de ikke alene i mere end 5 timer smiley


  • #23   21. jul 2014 Jeg går hjemme hver dag pga sygdom men hvis jeg nu har været over og handle osv så når jeg kommer hjem så har jeg bare ikk lyst til og gå fra dem igen og det har folk så svært ved og forstå...men jeg er ligeglad jeg går ikk fra dem hvis jeg ikk har det godt med det..de er mine "babyer" og jeg passer på dem og de kommer i første række...

  • #24   21. jul 2014 Det er også et problem vi kender rigtig meget til. Både at vi er asociale fordi vi takker nej til ting fordi vi ikke vil lade hundene være alene hjemme hele aften, når vi har været på arbejde også fordi vi bruger mange timer og penge på træning. Især de gamle i vores familier har ingen forstå for vores liv med hunde, for deres har altid bare kunne gå og passe dem selv og de har altid levet på menneske mad og aldrig fejlet noget..

    Siger bare altid, at der er vi jo så forskellige smiley


  • #25   21. jul 2014 Charlotte M: Præcis, og det skal folk forstå.. De kan være ligeglade med hvordan DU gør tingene, og det det som gør dig tryg, jamen så er det sådan det er!

    Nu ved jeg ikke hvor langt du har til at handle, men her har vi 10 min, så jeg kunne nu godt finde på at smutte over og handle, også tage af sted igen en time senere ca. Men jeg kunne aldrig finde på at komme ind af døren, og smutte med det samme igen.. Og det har jeg det dårligt nok med, hvis jeg lige har glemt et eller andet, inden jeg tager af sted.. De tror jeg man kommer hjem smiley


  • #26   21. jul 2014 Og ja spørgsmålet om, hvordan det dog skal gå når vi får børn, høre vi også rigtig tit.

    Eller hvor åndssvagt det er at bruge 8000kr + på en hund med tavle!

    Ind af det ene øre og ud af det andet smiley


  • #27   21. jul 2014 Det med alenetid og foder synes jeg faktisk ikke jeg hører. Folk accepterer og respektere at hunden selvfølgelig ikke kan være for længe alene, og synes faktisk min familie er ret large til jeg må tage hende med, hvis jeg ønsker det.

    Jeg hører tilgengæld meget til mine valg omkring linjer, avl og udstilling. Folk begriber SLET ikke at jeg importerede en hvalp fra nordsverige, og de fatter heller ikke hvorfor jeg ville rejse europa tyndt for den rigtige hvalp. Hvorfor jeg gider bruge tid og penge på at udstille er der INGEN der forstår smiley
    Det hører også til et fåtal der begriber hvorfor jeg bruger ja.. 500+ arbejdstimer på at finde HANNEN og dernæst rejse jorden rundt efter ham. Men jeg er bedøvende ligeglad smiley

    Når man ved man gør det rigtige, så kan andre angribe det nok så meget - det kommer aldrig til at ændre mine valg smiley


  • #28   21. jul 2014 ''Nu er det jo heldigvis ikke umuligt at få børn og hunde til at komme overens og endda blive meget tætte venner hvis ellers man er en ansvarsfuld forældre'' - Det plejer at være det svar jeg kommer med når folk spørg om vi så skal af med vores hund igen når vi får børn.

  • #29   21. jul 2014 Jeg bor 3 min fra vores center men jeg planlægger altid og skulle ordne forskellige ting på en dag men det er osse fordi jeg lider af kronisk social angst og panik angst men så nogle gange når jeg er kommet hjem så kan en veninde ringe og spørge og jeg vil med hende og så siger jeg nej for jeg er lige kommet hjem og vil ikk allerede gå fra mine hunde igen og jeg kan tydeligt høre at hun bliver små irriteret..det er ligesom hvis jeg bliver inviteret til noget så siger jeg meget tit nej både pga min angst men osse fordi jeg ikk vil lade hunde være alene,men så siger folk jo jamen du kan da bare få dem passet el hvis det er flere dage så synes folk jeg da bare kan sende dem på hundepension og nej de skal sgu ikk på hundepension og jeg har heller ikk lyst til at alle mulige skal passe dem,så undvære jeg hellere og komme... Puha det har jeg hørt meget for osse af familie men det er der ikk noget og gøre ved for jeg ændre ikk min måde og ha mine hunde på for så ville jeg ha det rigtig dårligt overfor mine vovser...

  • #30   21. jul 2014 Charlotte M: Du SKAL heller ikke lave det om. Vi er alle forskellige, og det må folk acceptere...

  • #31   21. jul 2014 Jeg oplever så det modsatte i min lille butik. Utroligt mange som begynder at vise int for hvad hunde maden er lavet af, om hunden trives på det osv. Hvilket jo er totalt dejligt smiley

    Folk i vores omgangs kreds ved jeg er et sær tilfælde *GG*
    Dyrene først, mennesker sidst - sådan er det her og det bliver det ved med smiley

    Vi har jo valgt at få de her dyr ind i vores liv, så må vi også sørge for de har det optimalt smiley


  • #33   21. jul 2014 Gad vide hvorfor folk anskaffer sig hunde, hvis ikke de gider være sammen med dem ? Lyder som en hyggelig aften Mike smiley

  • #36   21. jul 2014 Ja Isabelle, men der bliver samtidig også aflivet flere raske hunde end aldrig før, der sidder flere hunde på internaterne end aldrig før, og der er flere hunde med adfærdsproblemer end aldrig før. Så et eller andet må være galt og jeg tror (blot min egen mening, ikke dokumenteret) at det er fordi vi er blevet et forbrugssamfund med køb og smid væk kultur.

  • #38   21. jul 2014 Labsen: Ja, jeg undre mig også over, at folk åbenbart mener man har en hund for, at efterlade dem flere timer der hjemme. Et er, at man skal på arbejde, for at tjene til dagen og vejen... Når så man har været væk i de 8 timer, så synes jeg enten man bliver hjemme, eller at hunden skal med. Min familie må forstå, at selvom mine hunde kun har været alene hjemme i 4 timer, så vil jeg havde dem med, ellers kommer jeg ikke. Ellers må det blive i weekenden smiley


  • #39   21. jul 2014 Nu jeg tænker over det, så tror jeg egentlig, at mange familiehunde havde det bedre for 20-25 år siden, da de den gang var mere en del af familien. Jeg kan da huske i min barndom, der var hunden en stor del af familien. Vi var meget hjemme og han var med i de aktiviteter vi nu foretog os. Mange familier i dag har meget travlt, men skal alligevel presse en hund ind i programmet.

  • #41   22. jul 2014 Allerede da jeg fortalte folk omkring mig at jeg skulle have Martin hjem og hvad han kostede, gik folk i koma. For deres egen hund havde de jo givet 2000 for. Jeg kender ikke andre der har hund som jeg, men min trives og deres trives også. Så vil ikke blande mig. Jeg kan bare godt blive lidt træt af at høre på bemærkninger om at Martin spiser bedre end mig, hvilket ikke passer og jeg behandler ham som en baby og at han aldrig blir selvstændig fordi han sover i sengen. Så er det jeg tænker i mit stille sind gå hjem og læs en krimi.

  • #42   22. jul 2014 Tror da bestemt ikke det er utrendy. Folk har bare hund af forskellige årsager og grunde, og det må man respektere. I vores familie er det et familiemedlem som alle os andre, det er det jeg er vokset op med. Og hvis man skal noget tager man enten hunden med eller tager tidligere hjem. Vi har dog ikke kvaler med at tage ud og handle efter vi er kommet hjem indenfor en time eller to. Så meget vil vi dog ikke lade hunden styre dagen, så hvis vi skal noget tager vi afsted - og det går fint med Charlie, det har han ingen problemer med smiley

    Jeg har da mødt en jæger med de tre sødeste, og ekstremt velopdragen, hunde ikke måtte lege med mine forældres Corgi. Det var udelukkende fordi de var brugshunde til jagt. Han fortalte også at den ældste - han havde hvalp, midt imellem og en gammel - ikke havde langt igen. Han aflivede altid sine hunde når de nåede 8 år. Med alt det slid de oplevede nænnede han ikke andet. Den mindste fik dog lov til at lege til sidst smiley

    Kæresten og Jeg får derimod en del påtale for vores strenge holdning til foder. Vi ønsker kun Charlie får sit tørfoder 3 gange om dagen a 70gr. Det forstår mange ikke. Vi gør det fordi vi vil vide hvad han får og fordi der skal være plads til kyllinge godbidder og andet lækkert når vi træner med ham. Menneskemad er ikke en del af hans kost, og det ligger i ordet smiley

    Og så går vi meget op i at opdrage på ham, det bliver også mødt med "lad ham nu være hund" og "hedder han 'nej'?" det ignorere vi bare. Men altså vi er jo alle forskellige og holder hund på vores egen måde, det kan man så synes om hvad man vil smiley


  • #44   22. jul 2014 Jeg er u-trendy. Min hund er altid med mig - bortset fra på arbejde. Jeg har heller ikke smartphone - så u-trendy er nok ordet. smiley

  • #45   22. jul 2014 Hold da op, jeg er godt nok heldig. Min familie respekterer fuldt ud mit valg med mange hunde, udstillinger og opdræt. De fleste af mine venner er enten hunde, heste eller kattemennesker, som som selvfølgelig forstår min indstilling til at have hund. Selv mine kollegaer respekterer mit hundeliv, selv om de fleste ikke selv kunne tænke sig det, men de har andre ting, de går højt op i, så de forstår værdien i at have en hobby, der fylder en del.

    Og det sidste synes jeg er vigtigt. De fleste mennesker har interesser, de bruger penge på. Så hvis de brokker sig over, at man bruger penge på f.eks. hundefoder, så er det vel bare at vænne spørgsmålet om i forhold til de ting, de bruger deres penge på.

    Det er så let at kalde andre snob, fordi man måske vil have hund med stamtavle, men hvad så med dem, der absolut skal have tøj af sidste mode, eller dyr sofa, dyr bil, fint hus osv. er de mindre snobbede ?
    Jeg synes, dem der kritiserer fordi man enten bruger sine penge på hund eller prioriterer den tidsmæssigt, er på gyngende grund. Det behøver man ikke finde sig i, det vil i de fleste tilfælde være let at vænne kritikken mod dem selv.





  • #46   22. jul 2014 *Dogs are a girl's best friend* - haha den kan jeg godt nikke genkendende til smiley Der var (og er) mange der syntes jeg var dybt godnat, dengang jeg fik mine to marsvin kastreret smiley

  • #47   22. jul 2014 Ved ikke helt om man kan tale om trend eller ej.
    Men det er klart, at folk, der ikke deler ens passion nok næppe helt fanger hvorfor man går så meget op i det.

    Da vi havde vores første hund stillede flere i vores familie spørgsmålstegn ved vores prioriteringer - vi valgte hunden til og mennesker fra, hvis det var til hundens bedste.
    Det gør vi stadig - det pudsige er, at vores liv siden er blevet så meget mere fyldt op med hund. Og selvom folk nok ikke på nogen måde fatter hvordan man kan få så indædt en passion at det fylder det meste af ens vågne timer, så har det, at hundesporten er kommet ind i vores liv fået folk til at vise mere tålmodighed med vores prioriteringer.

    Vi hører ihvertfald aldrig noget mere. Men jeg tror nu også godt alle ved, at vi ikke lytter smiley


  • #48   22. jul 2014 Jeg kender det heldigvis kun fra én i familien, som desværre selv har hund.. Det drejer sig om uvidenhed fra hendes side, og hun tænker slet ikke så langt

Kommentér på:
Hvorfor er det u-trendy at tage sig godt af sine hunde ?

Annonce