1.868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vores hund har slugt en nål - råd? Vores hund har slugt en nål - råd?

Hej alle

Vi har en 2 år gammel Bullmastiff som vi frygter har spist en nål - uden sytråd.

Vi har snakket med dyrlæge som siger at vi bør få ham røntgenfotograferet i morgen. Men nu læser jeg diverse input med at give hunden vat og grød/asparges. Mener i at det er en holdbar løsning?

Jeg tænker at vi om ikk andet kan gøre dette og tage kontakt til dyrlægen igen i morgen, de er nemlig ikke til at få fat på nu.

Jeg har læst mig til at dyrlæger har råderum at give havregrød og vat eller asparges og vat - uden at skulle røntgenfotograferes.

Hvad mener i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores hund har slugt en nål - råd?
  • #1   25. jul 2014 Det kan vel ikke skade, at give hunden asparges. De fleste hunde æder dem gerne. Men hold så øje med, om nålen kommer med ud, ellers er I jo lige vidt.
    Jeg læser det som om I ikke er helt sikre på, at hunden har spist en nål?
    Jeg læser det også som om I har kontaktet en dyrlæge?

• #2   25. jul 2014 Nålen sad stukket ned i en rulle sytråd, som vi fandt ham gnaskende i. Han havde slugt et par meter sytråd som vi stille og roligt trak op. Nålen kan vi simpelthen ikke finde der hvor han lå, hvorfor vi frygter at han har slugt den. Vi hørte også et piv fra ham, hvilket var der hvor vi opdagede at han havde tråden i munden. Men om han har stukket sig på sen og spyttet ud eller han pev fordi den stak indvendig, det ved vi ikke. Vi ved bare at vi ikke kunne finde nålen på jorden.

Dyrlægen sagde at vi skulle lede efter nålen og holde øje med om han agerer unormalt eller hoster blod op. Hvis det skete skulle vi ringe med det samme. Ellers skulle vi komme forbi i morgen til røntgen.

Jeg læser bare flere steder på nettet, at dyrlæger har rådet til at give hunde havregrød/asparges med vat i og så lade hunden, undskyld udtrykket, skide det ud.

Nogle har sågar skrevet, at så længe der ikke var sytråd på nålen, hvilket vi ved der ikke var, så kører nålen fint igennem systemet uden problemer.

Jeg søger lidt at høre om dette er en holdbar løsning, for så vil vi satse på det.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #3   25. jul 2014 Jeg ville under alle omstændigheder få hunden undersøgt imorgen,såfremt i ikke finder nålen. Kan ikke se at det skulle skade at prøve med de ting du nævner.

• #4   25. jul 2014 Ja men husk at han måske har slugt mere end det tråd i trak op. Jeg ville ikke turde andet end røntgen når han både kan have slugt nål OG tråd. Han kan jo have bidt det over.

• #5   25. jul 2014 Jeg viller give asparges uanset. Og så følge dyrlægens råd om røntgen så snart det kan lade sig gøre.

• #6   25. jul 2014 Min slugte et søm.... Han fik havregrød med vat og asparges fra dåse. Sømmet kom ud i den anden ende flere timer senere smiley

Jeg ville give maden og så dyrlæge i morgen, hvis den ikke er kommet ud.

God bedring.

• #7   25. jul 2014 Min gamle hun spiste en fiske krog engang, der fik hun et helt glas med de lange asparges og ikke de små stykker.

Hun blev først på 3. Dagen røntgen fotograferet, og krogen var ikke kommet ud, vi havde rodet i hver en lort, og den var heller ikke inden i hende.

Vi havde flere gange daglig kontakt med dyrlægen smiley

• #8   26. jul 2014 Min harley fik fat i en stof julekugle for 4 år siden og jeg ringede til dyrlægevagten,de sagde hold øje med ham om natten og så egen dyrlæge dagen efter til røntgen . Og der lå tydeligt en nål i maven,hun sagde der var 2 muligheder...vente og se om den kommer ud uden komplikationer eller operere med det samme. Har slet ikke is i maven til at se om den skulle komme ud af sig selv og for ikke at stå i med en hund der akut skulle til dyrlægen fordi den er gået igennem maven eller en tarm. Så den blev taget ud samme dag,det kostede 7000 kr.

Kommentér på:
Vores hund har slugt en nål - råd?

Annonce