Vores hund har slugt en nål - råd? Vores hund har slugt en nål - råd?
Hej alle
Vi har en 2 år gammel Bullmastiff som vi frygter har spist en nål - uden sytråd.
Vi har snakket med dyrlæge som siger at vi bør få ham røntgenfotograferet i morgen. Men nu læser jeg diverse input med at give hunden vat og grød/asparges. Mener i at det er en holdbar løsning?
Jeg tænker at vi om ikk andet kan gøre dette og tage kontakt til dyrlægen igen i morgen, de er nemlig ikke til at få fat på nu.
Jeg har læst mig til at dyrlæger har råderum at give havregrød og vat eller asparges og vat - uden at skulle røntgenfotograferes.
Hvad mener i?
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.478
Jeg læser det som om I ikke er helt sikre på, at hunden har spist en nål?
Jeg læser det også som om I har kontaktet en dyrlæge?
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 18
Dyrlægen sagde at vi skulle lede efter nålen og holde øje med om han agerer unormalt eller hoster blod op. Hvis det skete skulle vi ringe med det samme. Ellers skulle vi komme forbi i morgen til røntgen.
Jeg læser bare flere steder på nettet, at dyrlæger har rådet til at give hunde havregrød/asparges med vat i og så lade hunden, undskyld udtrykket, skide det ud.
Nogle har sågar skrevet, at så længe der ikke var sytråd på nålen, hvilket vi ved der ikke var, så kører nålen fint igennem systemet uden problemer.
Jeg søger lidt at høre om dette er en holdbar løsning, for så vil vi satse på det.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.004
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Jeg ville give maden og så dyrlæge i morgen, hvis den ikke er kommet ud.
God bedring.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
Hun blev først på 3. Dagen røntgen fotograferet, og krogen var ikke kommet ud, vi havde rodet i hver en lort, og den var heller ikke inden i hende.
Vi havde flere gange daglig kontakt med dyrlægen
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
Vores hund har slugt en nål - råd?