2.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vores hund har mareridt Vores hund har mareridt

Vores dejlige belgisk hyrdehund på lidt over 1 år har siden han var lille pivet og lavet nogle underlige lyde i søvne som om at han har mareridt, og så bevæger han sine poter imens så det ser ud som om at han prøver at løbe. Det virker på mig som om at han har nogle dårlige drømme, men jeg kan intet finde om det på internettet om at hunde drømmer og har mareridt?? Gør jeres hunde også det? Han er sund og rask og den gladeste og kærligste hund.. ved bare ikke hvorfor dette sker .. hmm.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores hund har mareridt
  • #1   22. nov 2009 Det gør vores os sommetider, han kan også knurre og lav mine gjæf. Jeg har ikke tænkt at det er decideret mareridt men at han drømmer om de ting som er sket på godt og ondt. Msk sover jo heller ikke lige tungt, vi rører os på os igennem natten, går og taler sågar i søvne smiley

• #2   22. nov 2009 Nå ok smiley Nu er jeg mere rolig.. smiley så er det vel normalt

• #3   22. nov 2009 jeg ved ikke om det er normalt, ved bare at prutten også gør det smiley Lad os bare sige at det er normalt smiley

• #4   22. nov 2009 Spekulerer også tit på hvad de drømmer om..?! Lyder som om det bare er almindelige drømme, men har læst at hvis man kunne se at det hunden drømmer virkelig er ubehageligt, altså at det virkelig var et mareridt, så skulle man vække den, da man så er en god leder der befrier hunden fra det dårlige.. Men så længe at det er uskyldige drømme må man aldrig vække den:)

• #5   22. nov 2009 Hehe, ja jeg plejer også at vække den når den ser ud som om at den har det hårdt i sin drøm og vil ud af den smiley Så kigger den på mig og falder i søvn igen smiley

• #6   22. nov 2009 min hanhund har også af og til mareritt , ham begynder at " klunke " og knurre og boffer og så uler ham som en ulv så hele huset vågner ( også min overbo )

så når jeg vågner af hams klunker så synger jeg rolig en spesiell sang til ham og så " kommer ham ud af mareritter "

• #7   22. nov 2009 det er helt normalt. Hunde drømmer også og fordøjer dagens indtryk..

Basse gør det af og til, hvor hun også rejser børster og bjæffer.. Af og til bliver det meget voldsomt og hun piver meget højt mens hun virker angst. Når hun har det meget slemt, aer jeg hende stille og siger det er okay, og hvis ikke hun falder til ro af det og drømme mindre voldsomt vækker jeg hende..
    Men ligger hun bare og bjæffer lidt, og smådrømmer lader jeg hende bare sove..

• #8   22. nov 2009 Se hvorfor er der aldrig nogen der har fortalt mig at de også har oplevet det:) jeg troede vores hund var den eneste der drømte smiley

• #9   22. nov 2009 Nej, det er der mange hunde der gør :). Gizmo gør især hvis han har fået mange nye indtryk i løbet af dagen eller vi har været meget aktive. Så skal det hele lige fordøjes mens han sover. For det meste vibrerer næse og snude og han spjætter med benene. Enkelte gange knurrer han og så har han sådan et specielt piv som han kun laver i søvne.
    Drømmer han meget vildt kan jeg godt kalde på ham eller vække ham, men ellers får han bare lov og drømme,han ser så sød ud smiley

• #12   22. nov 2009 Både min gamle og nuværende hund har drømt mens de klynkede og "løb" med benene. Jeg er altid sikker på at de jagter et eller andet spændende.

• #13   22. nov 2009 Rico på 8½ år drømmer hver eneste dag og nat. Og det går voldsomt for sig med løb og bjæffen og klynk. Inden for de senere måneder er han også begyndt at lade en lille knold tør afføring komme med ud en gang imellem, så man må sige det er livagtigt.
    Jeg lader ham for det meste drømme videre. Han bearbejder dagens hændelser ligesom vi andre gør.

• #14   22. nov 2009 Det er hurtigt løst.
    Bare husk at tage håndklæde omkring dig når du går fra badet frem over så er den løst.

Det virkede i hvertfald hos os;o)

mvh.

• #15   22. nov 2009 min, mine veninders hunde gør det også (: Det er skam heeelt normallt <33

• #16   15. mar 2011 Ja, jeg er enig, det er langt fra de færreste hunde, der drømmer! (:
    Min hanhund drømmer stort set hver gang han sover, og det er uanset hvor.
    Der var faktisk en gang, hvor han lå ude i gangen i sin kurv og drømte så vildt (han gøede og hylede MEGET højt i søvne), at jeg, inde på mit værelse, vågnede af det og måtte gå ud for at vække den stakkels dreng (': - derefter fik han så lov til at lægge ved siden af mig resten af natten x)
    Jeg tror at hunde, såvel som mennesker, kan have både gode drømme og mareridt - altså hvor et mareridt muligvis indgår noget som hunden er bange for til hverdag, evt. en anden stor aggressiv hund, en ubehagelig person eller sure katte (griner)...
    I mit tilfælde tror jeg min hund har mareridt om min stedfar, der tit råber af ham, og jeg kan tydeligt se at han ikke er helt tryg i nærheden af ham (hvilket er synd!)...
    Men ja - min hund drømmer også!!! smiley

Kommentér på:
Vores hund har mareridt

Annonce