{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af race {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Sagen er den at jeg inderligt ønsker mig en vuf nummer to. Det er dog ikke helt let at beslutte mig for en race, og synes ikke diverse hunderaceteste virker særligt godt. Så nu prøver jeg her.

Mig og mine krav:

-Jeg har en lille søn og derfor skal racen være rimelig okay med børn
-Jeg har i forvejen en steriliseret papilliontæve som den gerne skulle fungere med.
-jeg bor i lejlighed på 1. sal (med trapper)
-Den skal have en størrelse så den kan sidde inde i en mediostørrelse bil
- Det ville i øvrigt være rart at den ikke fældede alt for meget, da jeg ikke ligefrem er typen som elsker at støvsuge, pelspleje er okay.
-jeg har desuden nogle kaniner som den helst ikke skal æde
- Den skal være meget kærlig og hengiven
-skal være inteligent

Egentlig lever vores papillon rimeligt meget op til mine krav, men jeg kunne godt tænke mig en der var lidt større næste gang.

-Jeg kan tilbyde:
lufteturer på cirka 2 timer i alt i hverdagen og lidt mere i weekenden og herudover noget mentaltrænning derhjemme
-Jeg studerer de næste 3 år og er derfor meget hjemme sammen med den
-masser af kærlighed
-og selvfølgelig hundetrænning evt agility eller løb

Håber I vil hjælpe



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af race
  • #1   28. jul 2014 Mellempudel.

  • #3   28. jul 2014 Jeg har også selv tænkt pudlen. Jeg har også overvejet whippet, lyder det helt sort?

  • #4   28. jul 2014 Hvad med Japansk spids Ja jeg ved godt den har noget pels smiley

  • #5   28. jul 2014 Whippet'en vil nok æde dine kaniner, og den er slet slet ikke så trænbar som en puddel...

    Pudlen er ikke et dumt bud smiley
    Jeg har en dværg puddel, og han er super god med børn! Alle børnene herude, ved hvem Baby er, og vil hen og klappe og lege smiley Han bliver kun luftet en time om dagen for tiden, fordi min nye medicin gør mig meget træt. Og det har han det fint med.
    Jeg træner mange tricks med ham, og han er lynende intelligent! Så intelligent, at han tager røven på mig, engang i mellem smiley

    Pudlen er SÅ sjov en lille hund, med massere af gå på mod, og kærlighed at give. smiley

    Og så kan man jo selv bestemme, hvor meget man gider i pelspleje. Jeg eeelsker dem i stor pels, og syntes pelsplejen er hyggelig. Men mange klipper dem bare helt ned, så kræver de kun, at man filtre dem ud, og evt. barbere poter, hale og hoved, hvis man vil det.


    profilbillede
  • #6   28. jul 2014 Jeg tænker også umiddelbart puddel

  • #8   28. jul 2014 Hvad med en Dansk Spids?

    Den fælder dog, men i perioder. Kræver ikke meget pelspleje. Fældningen kan minimeres med regelmæssig børstning, især i fældeperioderne. Vi støvsuger ca. hver 10. dag.

    De er lærenemme og elsker at træne og arbejde.

    Vores elsker alle mennesker og børn og er meget kærlig og hengiven - både overfor mennesker og andre dyr.


    profilbillede
  • #9   28. jul 2014 CTS hvad er forskælden på den Japanske og den Danske spids ?

  • #10   28. jul 2014 Har lige selv været inde og læse om forskælden Den Japanske spids skulle være nemmere at have med at gøre og er lidt mindre

  • #11   28. jul 2014 Det er to forskellige racer. :o)

    Den japanske har mere pels, og jeg vil tro at den også er lidt mindre og mere spinkelt bygget. Og så er den fra Japan, mens dansk spids naturligvis er fra Danmark - altså forskellige oprindelse. :o)
    Hvilke temperamentsmæssige forskelle der er, ved jeg ikke, for jeg kender ikke ret mange japanske spidser. :o)


  • #12   28. jul 2014 Om den er nemmere at have med at gøre ved jeg ikke. Jeg synes dansk spids er noget af det nemmeste man kan have, så det kan jeg næsten ikke forestille mig. :o) Men som sagt, kender jeg ikke mange japanske spidser, og har aldrig trænet med dem eller 'rigtigt' haft dem i hænderne, som jeg har med dansk spids.

  • #14   28. jul 2014 Mange tak CTS Jeg var lige inde og læse lidt Det lyder til at den Japanske er nemmere at træne en den Danske smiley

  • #15   28. jul 2014 Hvor læser du henne, Inger? :o)

    Som sagt, kan jeg ikke sammenligne, men dansk spids er MEGET, meget nem at træne og arbejde med. :o) Jeg kan ikke forestille mig noget nemmere.

    Japansk spids skulle vidst også gø mere, end dansk spids. Men ellers tror jeg egentlig de er meget ens i temperament og adfærd. :o)


  • #16   29. jul 2014 Jeg googlede forskælden mellem Dansk og Japansk spids

  • #17   29. jul 2014 Uden at være erfaren ud i hunde, så var mit forslag også en puddel da jeg læste dit indlæg.....*S*

  • #18   29. jul 2014 Jeg har en whippet, som jeg ikke ville stole på omkring kaniner. Selv om hun ikke har erfaringer med at jege kaniner og harer, er jeg ikke i tvivl om at hun ville gøre det hvis hun fik chancen. Hun er næsten rødglødende, hvis der er kaniner i bur i nærheden.
    Men hvis man gør en indsats for at den ikke skal jage kaninerne, kan det sikkert lade sig gøre.

    Intelligent vil jeg ikke kalde hende og hun er ikke en træningshund der gider arbejde mange minutter af gangen.

    Jeg foreslår også puddel, sheltie, løwchen, dansk/svensk gårdhund, dværg schnauzer, dværg pincher, (en lille) border collie, tibetansk terrier eller kromforländer.


  • #19   29. jul 2014 Inger - Jeg har forsøgt, men kan ikke se nogen steder, hvor de beskriver den slags forskelle. :o)

  • #20   29. jul 2014 Er en border collie ikke let for aktiv til det jeg kan tilbyde? smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af race

Annonce