{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

En tanke slog mig {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle finde på af overskrift smiley

Aya og jeg gik aftentur i mosen, og efter endnu et møde med en løs hund, der fejler i at reagere på indkald(!!!!), og en pisse skræmt Aya i snor(som altid når vi ser andre hunde), var der en tanke der slog mig.

Aya bliver skide bange når store løse hunde kommer stormende imod hende.
Så gik jeg lidt og tænkte.... Hvordan vil hun reagere når hun engang kommer i løbetid...?
Altså når hun er højløbsk vil hun vel instinktivt gerne lade sig parre...? Eller hvad?
Vil hun på det tidspunkt så glemme at hun er bange for dem, for da at lade dem komme tæt på til at kunne parre hende...?

Jeg har lidt svært ved at formulere mig, og håber at det alligevel giver mening smiley

Og bare for lige at slå det fast - nej hun skal aldrig parres! Og ja, jeg er godt klar over at når hun kommer i løbetid, skal vi holde os langt væk fra steder med løse hunde.
Det er kun af nysgerrighed overfor hvordan hunden reagerer eller måske ændrer adfærd under løbetiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En tanke slog mig
  • #2   5. aug 2014 Det var ikke det der var mit spørgsmål Annette smiley

  • #3   6. aug 2014 Måske skulle du overveje altid at holde hende fra løse hunde der ikke er under kontrol.... Stakkels Aya der hele tiden skal være bange.

  • #5   6. aug 2014 I forhold til dit spørgsmål, så er ikke alle tæver lige parringsvillige. Det kan sagtens være hun vil invitere, men det er ikke sikkert, at modet og lysten er der, hvis hanhunden kommer helt tæt på.

    Da jeg havde hanhund, kom der tæver, hvor man bare kunne slippe dem løs sammen, og så bare være der og støtte, når de hang sammen. Andre, og det var specielt førstegangs tæver, blev de introduceret i snor, eller i hvert fald med hannen i snor, for at det ikke skulle være for overvældende for tæven. Og det var trods alt tæver af samme race, og dermed ikke så meget mindre end ham.

    Hvordan din egen tæve vil reagere, kan man ikke vide med sikkerhed uden at forsøge en parring, og jeg kan forstå, at det ikke er det, der er meningen.Men en usikker tæve kan sagtens stadig være usikker overfor en pågående han.


  • #7   6. aug 2014 Lene - TAK for at besvare mit spørgsmål smiley

    Til jer andre: Chill out. Vi er skam i fuld gang med at øve, men Rom blev ikke bygget på en dag. Når vi ser en anden hund, sætter jeg mig på hug, tager fat i den anden hunds halsbånd, taler i rolig stemme: "Nååh hvor er den fin hva Aya? Sikke en sød hund". Dernæst spørger jeg ejeren om hun ikke lige vil hjælpe mig, og putte den i snor og lade Aya observere på afstand og selv søge kontakt i hendes tempo, hvis hun har lyst. Så den del af der styr på!

    Mit spørgsmål gik bare på om hunde i løbetiden ændrer adfærd i en sådan grad, at de f.eks. ville kunne "glemme" at de er bange for store løse hunde, fordi de instinktivt måske vil forsøge at parre sig...?
    Ønsker heller ikke råd om parring, da jeg aldrig skal have hvalpe på Aya.


Kommentér på:
En tanke slog mig

Annonce