{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Gitte J
Gitte J
Tilmeldt:
14. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Vores 1 årige gravhund tisser i vores senge {{forumTopicSubject}}

Håber at kunne få et kvalificeret råd, for jeg er så træt af at vaske dyner!!!
Vores langhårede dværggravhund Mille er en sød og måske nok lidt over aktiv hund. Hun bliver luftet ca 3 gange dagligt og er meget ud er haven. Vi har tre drenge, der alle er gode til at lege med hende (og som selvfølgelig er børn og en gang imellem skal bedes om at lufte hunden, men så de det også). Hun tisser ikke i sengene hvis vi ligger i dem, men kan hun snige sig ind i løbet af dagen eller aftenen, så gør hun det - også selvom hun lige har været ud e på en lang tur. Hvad er det dog jeg ikke forstår, hvad er det hun vil sige med det? Hun er ikke nogen særlig modig hund, lægger sig altid ned når hun møder en anden hund, så hun er ikke særlig dominerende, og jeg tror derfor ikke som nogen har foreslået, at hun vil vise os hvem der bestemmer, men er ikke sikker. Nogen der har erfaringer eller viden, der kan hjælpe mig til at få hendes tosseri stoppet????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores 1 årige gravhund tisser i vores senge
  • #2   14. aug 2014 Luk døren ind til soveværelset.. smiley

  • #3   14. aug 2014 Luk døren til soveværelset ... smiley

  • #5   14. aug 2014 Få hende undersøgt for blæerbetændelse - hvis hunden har ondt når den tisser, vil den ofte foretrække et blødt underlag og et sikkert sted, uden fremmede lugte - det er så jeres seng.Nervøse hunde kan have samme tendens - at d foretrækker at tisse hvor der er ro og sikkert.
    Tilsidst kan det være en dårligt indlært renlighed - f.eks. hvis man har brugt tæpper til tissetræning - så vil en hund foretrække netop det underlag den har lært at besørge på som lille hvalp.
    Så er det træning der skal til - evt. kan man lægge en kommando på tisseriet og give den på bestemte undersøg og rose når det lykkes.


  • #6   14. aug 2014 Jeg er enig i at i bør få undersøgt hende for blærebetændelse. I øvrigt så vil hunde gerne tisse, der hvor de kan lugte at de har gjort det før. Og det er så godt som umuligt at få lugten af tis ud af ens seng.

  • Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   14. aug 2014 Tak for svar. Hun er renlighedstrænet udenfor uden blødt underlag, så tror ikke det kan være årsagen. Har hele tiden hældt til at hun tisser i sengen pga tryghed. Men synes jo bare at vi har det godt med hende og hun skulle føle sig tryg, så ved ikke hvordan jeg skal ændre adfærd- men er dog helt med på at det er hos os mennesker i familien der skal gøre noget anderledes!!!

Kommentér på:
Vores 1 årige gravhund tisser i vores senge

Annonce