{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

søger lidt råd og vejledning ang hvalp {{forumTopicSubject}}

hej kan lige så godt sige det med det samme jeg er ikk ude efter og høre negative kommentar det er kun råd og vejledning jeg er ude efter her.


vi har købt en hvalp som er en blanding mellem en boxer - schæffer og border collie


vi har lidt problemer med ham

han vil ikk gå på trapper og om aften vil han simpelthen ikk gå han sætter sig bare ned og begynder og pive og vil hjem og så æder han stort set alt i hytten han kan få fat i



har i nogle gode råd til at få buk på det


har tænkt lidt om det er hans tænder er klør eller hvordan og så har vi snakket om at gå til hundetræning men ved ikk om det vil hjælpe hva vil i anbefale smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger lidt råd og vejledning ang hvalp
  • #2   17. aug 2014 han er ca 9 uger. jo om dagen hvis min kæreste går med ham men nogle gange vil han ikk med mig og især om aften så han ik til at gå med



  • #4   17. aug 2014 Hej og tillykke med den lille ny smiley skal vi ikke se billeder? smiley

    Nå til dine spørgsmål.

    En hvalp skal ikke gå på trapper, det kan dens led slet ikke tåle. Du risikerer at give den skader der kommer til at koste dig dyrt og måske hunden livet (i aller værste fald) men også fjerner noget af dens livskvalitet senere hen. smiley

    Det er meget normalt hvalpe ikke vil gå tur. De er simpelthen bange. Man skal langsomt udvide deres verden. Og hvalpe må heller ikke gå så langt man siger 1 minuts gang i forhold til hvor mange uger hvalpen er, og man når ikke langt på 8-12 minutter.
    Fokuser hellere på at få ham til at være tryg i området og udvid ligeså stille ved at belønne og rose smiley

    Når han får fat i noget han ikke må, siger i simpelthen nej, ikke voldsomt men bestemt. Og stikker ham noget han gerne må bide i, hvorefter i roser ham i store gloser når han gnaver i det. Bidning kan både være tænder, men også et tegn på han måske er lidt angst og nervøs over sit nye hjem,

    Hundetræning er altid en god idet smiley Jeg kan se flere anbefaler Sor Hundeskole smiley og det er jo lige i nærheden smiley så det ville jeg da personligt klart kigge på.



  • #5   17. aug 2014 super så vil jeg se om jeg kan få ham tilmeldt til det hva med det at bide og stjæle ting vi har købt en hulesn masse tyggeben og legetøj men han gider det ikk det er børnenes legetøj der er bedre hva kan man enlig gøre der

  • #8   17. aug 2014 okay mange tak det vil vi så prøve på smiley


    skal lige have taget nogle gode billeder af ham så opretter jeg ham herinde smiley


  • #9   17. aug 2014 vi takker mange gange for jers gode råd dem vil se og prøve smiley

  • #10   17. aug 2014 I har købt hvalp af en højaktiv blanding. I skal afsted til rigtigt meget træning i løbet af de næste ti år, så det er bare med at komme i gang.

    Hvalpe skal ikke gå på trapper, og da slet ikke en schæferblanding. De har trælse odds for HD.

    Mht mørket, så lyder det som om at hvalpen ikke er præget på mørke hos opdrætter. Da må I roligt vænne hvalpen til det. Prøv at tage lidt lækkert kød med og bare sid i døråbningen helt roligt.


  • #12   17. aug 2014 Selvfølgelig skal i gå til træning. Han er jo en blanding mellem 3 hardcore brugshunderacer.
    Det er helt alm. Små hvalpe ikke bare går med. Alle de nye indtryk han får på turene skal indtages og det kræver ofte man sidder stille og oplever. Prøv at indlæg flere pauser på turene. Og gå mere op i gode positive oplevelser, end i motion.
    Træn gerne kontakt med ham, så hvis i oplever noget der gør ham nervøs eller usikker, kan i lærer ham at tage kontakt til jer. Det er givet godt ud!

    Hvalpe oplever verden via munden. Lige som menneskebørn piller ved alt med hænderne, så mærker hunde på alt muligt med tænderne. Der ud over kan tænderne klø og gøre ondt ved tandskifte.
    Det går over igen, men fjern lagt han ikke må ødelægge. Og hvalpesikre hjemmet, så hverken han eller jeres ting kommer tilskade. Giv ham istedet noget legetøj han ved han må tygge i - F.eks. Har kong en masse godt hundelegetøj der holder til den slags. Indlær en nej kommando - det lærer man F.eks. Til hvalpetræning, og er super til også at korrigerer uønsket adfærd - når det er indlært!

    Der ud over så vær forberedt på fysisk kønsmodning i ca. 7-10 månedersalderen, der glemmer de typisk alt det gode de har lært, og man skruer igen ned for forventningerne. Og psykisk kønsmodning i ca. 17-22 månedersalderen, hvor de igen har en følsom periode, hvor de kan gøre ting helt anderledes end man har lært dem.
    Det er helt normalt og mange giver op i de perioder fordi de ikke har fået lært hunden den gode adfærd inden, og ikke ved det bliver bedre igen efter disse teenagerperioder.

    Men start til træning og skrug ned for forventningerne indtil han har lært tingene. I må på med noget træning.


  • #13   17. aug 2014 Det lyder som en hel normal hvalp I har fået jer.
    Har I haft hund før? Jeg er førstegangs hundeejer, og har været rigtig glad for at gå til træning med min hund, og gør det stadig. Så synes bestemt I skal gå til træning med hvalpen. Som andre skriver, så er det en aktiv blanding I har fået jer.

    Mht det med at tygge i ALT. Det gjorde min hund også i den alder, hvis ikke hun sov, så tyggede hun i et eller andet, og det var så min opgave at lære hende, hvad hun måtte tygge i og hvad hun ikke måtte tygge i.


Kommentér på:
søger lidt råd og vejledning ang hvalp

Annonce