{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Farvel min kejser {{forumTopicSubject}}

Må køre den lange vej til dyrlægen imorgen.

Zeus er på smertestillende med han har vist tydeligt at han har mere ondt end jeg vil tillade. Har fået tid kl 8 og dyrlægen og jeg er ret enige om at det nok ikke er tænkeligt at jeg får min smukke kejser med hjem.

Selvom det er det bedste for ham er det utrolig hårdt at tænke og jeg kan slet ikke holde op med at græde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel min kejser
  • #1   20. aug 2014 puha.. smiley
    hvad er der galt med ham?


  • #2   20. aug 2014 Åh Hvor jeg føler med dig Ja det er det værste ved at ha dyr Det er den dag ,man må sige farvel Men tænk på ,at du gør det for din hunds skyld, du redder den fra flere smerter ,og det er en stor ting smiley

  • #3   20. aug 2014 Han har sprunget et korsbånd i knæet... Vi har troet og håbet på at der var forstrukket med tiltagende smerter gør at vi må handle nu... Han skal ikke ende sit liv i et smertehelvede det har han ikke fortjent...!

  • #5   20. aug 2014 æv.. jeg ville nok vælge samme løsning, men puhh det er hårdt..

  • #6   20. aug 2014 Han har givet alt af sig. Han bliver helt urolig når jeg græder, eller snøfter. Hvis jeg sætter mig hos ham putter han men hvis jeg så hulker eller snøfter løfter han hovedet kigger mig lige ind i øjnene og slikker mig på næsen (han slikker eller aldrig på folk) han er så fantastisk hund. Jeg har kun haft ham i fire år, men det har være fire fantastiske sjove og lærerige år... Han har sat sine tydelige spor i os alle, og det er ikke sidste gang jeg har ejet en GD...!



  • #7   20. aug 2014 En sagde en gang, "Når man køber en hund, så køber man også en smerte", og ja det er den dag man må tage ansvaret som ansvarlig hundeejer virkelig seriøst og tage den svære beslutning ...

    Kram herfra ....


  • #8   20. aug 2014 Også et stort kram herfra

  • #9   20. aug 2014 Hanne, det har du ret i.

    Krammer til TS herfra.


  • #11   20. aug 2014 Kram*

  • #12   20. aug 2014 Puha hvor er det bare trist smiley
    Men det vigtigeste er at han ikke har ondt...

    Men er godt nok ked af det på dine vegne for lige meget hvad grunden er til at sige farvel så er det mega trist og meget meget HÅRDT smiley

    Knus herfra


  • #13   20. aug 2014 Det gør mig ondt. Håber han kommer godt over regnbue broen

  • #14   20. aug 2014 Det gør mig ondt smiley

  • #16   21. aug 2014 Der er jo fine muligheder for et godt liv når der er gået et korsbånd. Det kan jo repareres.

    Men ja, hvis man ikke har det som mulighed, så er kun en vej med sådan en skade. Det er trist.



  • #17   21. aug 2014 Kram her fra også. smiley

  • #18   21. aug 2014 Har ikke pengene til at opp ham og dyrlægen frarådede det...!

    MEN jeg har Zeus med hjem! Han har fået en måned på smertestillende, da der stadig er chance for at det kun er en forstuvning... Dyrlægen er så forelsket i ham og hans charme at han slet ikke kan se aflivning som en mulighed... Vi er nødt til at prøve noget mere...

    Jeg sagde det som det er at kan der gøres noget skal der gøres noget men pengene er lidt små... Dyrlægen sagde så: hvis det ender med en aflivning så gør jeg det uden beregning...! Så de penge det skulle have kostet har vi så at "lege" med... Og så vil han gerne gøre det gratis, mod dækning af de udgifter han måtte have... Fantastisk med sådan en empati...

    Hvorom alting er så ligger min kejser nu og sover foran brændeovnen.. Ja jeg måtte jo fyre op så han kan ligge på sin favoritplads...!

    Er bare så glad og lettet...



  • #19   21. aug 2014 Og Zeus har ikke de smerter som han havde igår... Vi har skiftet til en anden type, for han skal ikke gå en måned at have ondt...!

    Det er trods alt et liv det handler om... Og han skal altså have det godt så længe han er her...


  • #20   21. aug 2014 Åh hvor jeg håber at det kan bedre ham ,og at han er smertedækket ,det er jo det vigtiste Kan dr.lægen ikke gi nogen garent på, at en orparation vil kunne hjælpe ham? Og hvor har du en rigtig god dr.læge smiley

  • #21   21. aug 2014 Jo men han frarådede på det kraftigste at operere ham, fordi han jo er en stor hund på 75 kilo. Der er større risiko for at det ikke holder
    Og dertil så har jeg ikke de omkring titusind der skal til... (Andre dyrlæger jeg har talt med skal have op mod 30.000) Og så skal jeg forvente, hvis korsbåndet er sprunget, at det med 60-80% sikkerhed at det sker i det andet knæ også... Er det kun forstuvet så har vi da fået lidt held i sprøjten...

    Zeus har fundet ro nu, så det virker bestemt til at pillerne virker... smiley


  • #22   21. aug 2014 Krydser alt for at det er en forstuvning
    Og det er altså også mange penge, det drejer sig om Og hvis det så ikke hjælper


  • #23   21. aug 2014 Ja det er nemlig mange penge...

    Min etiske side siger også at man skal acceptere hvis naturen vælger at det skal slutte sådan, så må det være sådan. Er generelt ikke meget for at operere på mine dyr. Men igen, så bliver man jo splittet når man står i det...



  • #24   17. nov 2014 Det er godt nok underligt at læse dette og så vide at han er derude er sted... Men hvor?

  • #25   17. nov 2014 tænker så ofte på Jer, og synes det er så underligt at der overhovedet ikke er spor efter ham nogen steder, der er ligesom ikke en lille bitte hund der kan gemme sig bag en mælkebøtte..

  • #26   17. nov 2014 og jeg tænker det har jo ikke en gang været i en periode med fx hård vinter ...

    tænker mere og mere at nogen har fundet ham og taget ham, forhåbentlig til sig ... men bare de så ville fortælle det ...

    og der er virkelig ingen internater der har fået ham ind ? og evt. aflivet ham ...
    synes at kunne huske en tråd her hvor en hund blev reddet lige på et hængende hår, noget med at politiet ikke havde styr på at hunden var afleveret på internat, og noget med et internat der heller ikke havde styr på deres ting ...

    Ej men man fatter det ikke, gør ondt helt ind i hjertet ... og så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det må være at være jer ...


  • #27   17. nov 2014 den uvished er det værste, alle de tanker der myldrer rundt..

  • #29   17. nov 2014 Han vil bare tilpasse sig det nye hjem... Sådan er han ... Men de kan ikke tage ham til dyrlæge eller lign da hans chip er registreret som "hund stjålet" ... Og han døjer jo med gigt og et bagknæ så han skal jo til dyrlægen på et tidspunkt... smiley

    Håber nogen har taget ham til sig og giver ham lov at ligge foran brændeovnen, det er favoritpladsen uanset om der er minus tyve eller plus tyve grader ude... smiley



  • #30   17. nov 2014 Har været i kontakt med over 150 hundepensioner og internater, samt samtlige politikredse bare for at være siker men uden held...

  • #32   17. nov 2014 Alle de dyrlæger jeg har snakket med og det er mange, de siger at de checket chip på alle nye patienter, men det kan også være noget de siger for at lyde hellige, hæ hæ hæ...

Kommentér på:
Farvel min kejser

Annonce