2.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Pernille G
Pernille G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

HJÆLP! Min hun angriber og er umulig! HJÆLP! Min hun angriber og er umulig!

Hej allesammen.
Jeg har et meget stort problem med vores hund. Håber i vil tage jer tid til at læse dette for har virkelig brug for et andet syn på sagen!!
Han er en golden retriever og er 1 år og 5 dage nu.
Fra dag 1 af da vi fik ham fra kennelen da han var 3 måneder stod det os klart at han var en hund med udfordringer.
Han har ekstremt nemt ved at lære nye ting, men glemmer dem også ligeså hurtigt som
han lærer dem.
Han er overgearet og meget voldsom. Vi Kan ikke have gæster her, da han slet ikke kan styre sig og er alt for vild. Det skal siges at han er en kærlig og ekstremt glad hund.
Vi har haft hundepsykolog og adfærds psykolog på ham. Hun siger vores hund er stresset så vi har fjernet alt der kan stresse! Han får 3-4 gåture om dagen på en halv time af hver tur, både i skoven, på marker og strand.
Han er blevet tjekker i hovede og r*v hos dyrelæger og han er sund og rask.
Nu er han så begyndt på gåture pludselig at gå til ANGREB. Han er i snor i sin sele men han hopper op af mig, bider mig i arme og ben , bed hul i jakken på ryggen og trods jeg for at være ærlig gav ham knæ i brystet , holdte ham nede og kæmpede med ham for at beskytte mig tog dette scenarie 10-15 min.
Han har gjort mig gul og blå op af armene . Dette er anden gang han gør det. Han har gjort det en gang på min mand og nu på mig igår!
Som i kan hører har jeg brug for råd, og jeg mener alle råd! Tak for muligt svar og fordi i gad at læse!

Hilsen en forvirret hundeejer

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Min hun angriber og er umulig!
  • Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#2   25. aug 2014 Det skal også siges at han konstant napper og bidder i arme og ben på en fuldstændig umotiveret , f.eks når man nusser ham.

• #3   25. aug 2014 Han lyder rimelig understimuleret og stresset. Hvad laver I af hjerneaktivitet med ham? Prøv eventuelt noget spor.

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#4   25. aug 2014 Einstein: vi træner med ham dagligtt. Vi ligger spor i skoven og søger, alt hans kost spises ved at søge rundt omkring i hele haven 2 x om dagen.
    Vi leger tilkald med fløjte vi gør så meget men intet virker. smiley

• #5   25. aug 2014 Han mangler at arbejde! Bruge hovedet.

• #7   25. aug 2014 Hej pernille.har i gået til træning med ham? Hvalpetræning eller lydighedstræning?
    Jeg er selvfølgelig ikke ekspert,men måske det at han hopper op når i går kunne være dominans? Nu er han jo kun 1 år og stadig hvalp,så det der med at han napper når i nusser kunne være leg,eller knurrer han også? Jeg ville hvis jeg var dig tage kontakt til et internat og få nogle gode råd fra dem,de bruges nemlig til andet end at få sin hund omplaceret.
    Desværre er der nogle hunde som får en brist i hjernen og derfor ændrer sig... Ellers ved jeg ikke hvad du skal gøre,synes det er synd for jeres famile og jeres hund.. smiley

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#8   25. aug 2014 Han er en rigtig god hund og er dygtig . Han henter snor og sele inden tur, får kødben og div. Ting .
    Anette A: vi har gået til alt træning med ham og alt præller af ham. Han knurre også når han napper ....

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#10   25. aug 2014 Som helt lille kunne han godt med andre hunde, og til træning var det intet problem , men efter han blev omkring 6 måneder kan han på ingen måde med andre hunde. Han viser tænder, knurrer , gør og kæmper for at komme hen til dem. Sådan gør han også med andre mennesker dog viser han ikke tænder af mennesker men kun ad os til tider... smiley

• #11   25. aug 2014 Dominans er oldnordisk. Nej han prøver ikke at dominere noget. Han er teenager, ikke opdraget og røvkeder sig!

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#12   25. aug 2014 Synes det er en træls kommentar du kommer med der!
    Han er godt opdraget !!! Han er aldrig alene vi gør alting med ham .
    Jeg frabeder med angreb og den slags for beskyldninger da jeg seriøst er i vildrede med ham. Så ikke flere kommentarer fra dig som ovenstående!

• #13   25. aug 2014 Han lyder som en helt almindelig overgearet teenager! smiley

Når I går spor i skoven med ham, bliver han så udfordret nok? Altså gør i det sværere og sværere? At øge sværhedsgraden kan f.eks. være at lade sporet ligge længere inden han går det eller at lave knæk/i forskelligt terræn osv. Er der godbidder på sporet?

Hvis han lærer hurtigt, men glemmer igen, så kunne det jo tyde på, at han måske ikke har lært det så godt alligevel? Mange kender jo det at komme til træning og så kan hunden pludselig ikke finde ud af de ting, den ellers godt kan finde ud af derhjemme. Hvad bruger I som belønning, når I træner? Hvad sker der, når han ikke udfører en "kommando" som han ellers godt kan finde ud af?

Er I konsekvente? Altså, må han altid de samme ting eller slipper han nogen gange afsted med noget I egentlig ikke vil have, fordi han er helt umulig og I derfor "giver op"?

Helt generelt gør hunde jo kun ting, der kan betale sig, så I skal tænke over hvad han får ud af sin adfærd? Opmærksomhed? Skæld ud (som jo også er opmærksomhed)?

• #14   25. aug 2014 Hvis han aldrig er alene og I laver alt med ham, så er det altså jer der fremkalder disse problemer.
    Hunde skal hvile eller sove ca 16 timer i døgnet for at være i balance.

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#16   25. aug 2014 Malene . Han sover meget, han kan
    Sagtens finde ro herhjemme . Jeg er på barsel .
    Han sover omkring 12-15 timer i døgnet .

• #17   25. aug 2014 Og glem alt det med "dominans"! Når han knurrer er det enten fordi han er helt oppe at køre og leger med lyd på, eller det er måske fordi han er bange. Du ved nok, angreb er tit det bedste forsvar. Det kan også være noget så simpelt som at han nu er ved at finde ud af, at han er en hanhund og derfor synes alle de andre hanhunde skal skride ad helvede til (for at sige det på godt dansk). Det er dog meget vanskeligt at vurdere, når man ikke har set hunden.

Men jo, han lyder til at være ude af kontrol (nok derfor der kommer en "dårligt opdraget"-kommentar) - ellers havde du vel heller ikke spurgt om råd herinde?

• Pernille G
    Pernille G Tilmeldt:
    aug 2014

#19   25. aug 2014 Han er ude af kontrol . Har altid haft hund og alle er opdraget på forskellige måder så det er tilpasset til den individuelle hund .
    Trænings plan har vi og vi går ikke videre i planen før at han 100% kan det han skal . Jeg er ganske enkelt bare ved at miste modet .

• #20   25. aug 2014 Hvad med de spørgsmål jeg stillede i #13?

• #21   25. aug 2014 Hvordan træner I ham? Og træner I ham også på gåturene?

Det kunne godt lyde lidt som om, at han er blevet teenager og bare ikke helt fatter budskabet, stresser sig selv op i højeste gear og sådan.

• #22   25. aug 2014 Hvis nu man forestillede sig at du ignorerede hunde og vendte dig væk i stedet for at "holde ham nede og kæmpe med ham" når han hopper og danser så var der måske større chance for at han stopper. At holde ham og kæmpe med ham er bare fest og ballade for ham. Det er skide sjovt set med hans øjne. At han knurrer er sikkert også bare fordi han leger med lyd på. Det betyder ikke at han er ude af kontrol.

• #23   25. aug 2014 Der er absolut INGEN der angriber nogen i denne her tråd! Sarah har HELT ret i hendes kommentar og det er I simpelthen nødt til at lytte til.. Det er IKKE hunden der er noget galt med. Han er ung/teenager og IKKE dominant eller har en brist i hovedet.. Come on smiley Ta nu alle de gode råd folk kommer med til jer og ellers erkend at det er en for stor mundfuld og få ham omplaceret smiley

• #25   25. aug 2014 Han bider dig og du er gul og blå pga. ham - nej han er ved gud ikke godt opdraget. Og tilfældigvis er det et FORUM hvor man har lov at kommentere præcis som man vil du har lagt det ud i, så jeg skriver præcis hvad jeg mener. Desuden har vi ytringsfrihed i DK så igen.. jo din hund mangler opdaragelse(og dermed ikke sagt vold - som f.eks et knæ og holdes nede!) og korrekt aktivering.

• #26   25. aug 2014 Jeg synes du skal kontakte opdrætter og hører om hun har nogen gode råd smiley
    Min gamle hund Jessie havde også lige et par måneder omkring den alder hvor hun små nippede os og gjorde lidt af det du beskriver - fandt ud af at det var når hun kedede sig - så når den gør det - så prøv at give en komando som du ved den kan - f.eks sit og beløn - dæk og beløn - smid evt. nogen godbidder på jorden og sig søg - en afledning er et godt middel smiley
    Jessie blev selvfølgelig verdens bedste hund og var MEGET velopdragen hele hendes 11 årige liv - så det er IKKE kun et spørgsmål om dragelse !!
    pøj pøj med hunden smiley

• #27   25. aug 2014 og lige en ting mere - lad være at prøve at kæmpe med hundem med at holde den nede ect - det virker ikke !
    Afledning - afledning - afledning - det er den bedste metode smiley

• #28   25. aug 2014 Hvis jeg ikke viste bedre ville jeg tro at den profil er fake, men bare min mening... Hej hej

• #30   25. aug 2014 Har hunden nogensiden lært et nej?
    Forstår den at når i siger nej, så stopper man med det man har gang i? Uanset hvad man laver?
    Jeg ville træne nej til ukendelighed, og bruge kommandoen i optakten til de situationer i kommer ud i. Jeg ville sige det så han forstår det er alvorligt ment. De kan sgu mærke meget på ens toneleje, men det vær konsekvent, men ikke fysisk!
    Give et roligt ros - meget neutral. Så du ikke gearer ham op igen. Og afled til nye kommandoer.
    Og så tålmodighed i den alder..

Flere andre giver gode råd til aktivering der kræver hjernearbejde.

Kontakt evt. Adfærdsbehandleren igen for opfølgning. Prøv evt. Opdrætteren også!

Hvis i ikke magter det, så erkend det, og handel på det. Giv det evt. En tidsramme, at i arbejder fuld skrue tre måneder. Og ender det med omplacering, så være bund ærlig! Og vælg kun nogen der har stået med en sådan hund før.

• #31   25. aug 2014 Uh, siger jeg bare - en kompetent adfædsbehandler på i en fart. Et eller andet er gået helt galt. Og ja, jeg har set i har haft en på, men prøv en anden. Er desværre ikke kendt med folk i dit område, så du må ud at søge mens tid er.
    Prøv evt. at ringe til hende her. 40102526 - hun er i udlandet at undervise lige nu, men kommer hjem først i september. Måske hun kan henvise til en kvalificeret person i dit område

Kommentér på:
HJÆLP! Min hun angriber og er umulig!

Annonce