23. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Hvad pokker kan det være...?? Hvad pokker kan det være...??
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og aner ikke hvad jeg skal stille op eller hvad jeg skal snakke med dyrlægen om.
Sagen er at Bella havde tilstoppede analkirtler for noget tid siden, som krævede et visit hos vagtdyrlægen. Fint nok. De blev tømt og da hun skulle vaccineres, fik hun dem tømt igen "just in case" og vi fik en creme med hjem til at tage rødmen hun havde fået efter de havde været tilstoppet.
Alt ser umiddelbart fint ud nu, men stadigvæk kan fanden tage ved hende i ny og næ og hun sænker halen, styrter hen og sætter sig og slikker sig i måsen.
Hun er tjekket for lopper og der er ingen, rødmen er væk og det er ikke mere end to uger siden at hun fik analkirtlerne tømt sidst.
Hvad pokker er det der generer hende? Det er ikke voldsomt hun er generet, men det sker lidt fra tid til anden. Jeg er bare på bar bund med hvad det kan være. Hun har hverken pelstab eller noget og spiser og har fin afføring.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Hvis meget blød så bliver annalkirtlerne ikke tømt, det problem har jeg haft med min hund. Jeg lærte af dyrlægen at tømme annalkirtlerne.
Jeg fik et godt råd af min meget erfarne hundetræner, giv din hun kødben et par gange om ugen, det giver hunden hård afføring og annalkirtlerne bliver samtidig tømt naturligt. Et gammel husråd.
Det virkede.
Du skal selvfølgelig have tjekket for orm.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Så er det en for blød afføring der er årsagen, så kan rå ben hjælpe.
Men hold øje med det, det kan være andre ting der spiller ind.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Og ja, så må jeg nok lige få lært at tømme kirtlerne selv. Rå ben får hun med jævne mellemrum, men måske skal vi give lidt ekstra.
Hvad pokker kan det være...??