Vil gerne finde basses søskende {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er en af de heldige ejer af en utrolig dejlig hund. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se evt møde han søskende hvis dette kunne lade sig gøre han er født den 16/10-13 og er en blanding mellem labrador og Golden retriever og købt i billum 6852
Håber jeg kan finde nogle af hans søskende
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Der er nemlig en hund her hvor jeg bor som jeg ved er hentet i Billum og som må være født omkring det tidspunkt. Den har (stor) labbestørrelse men er hvid med sorte pletter og lidt mere adræt bygget end en gennemsnittelig labbe -fra ejer ved jeg det er labbeblanding, men hvad den er blandet med ved jeg ikke. Helt sikkert ikke golden, eller i hvert fald ikke kun golden
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 3
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
jul 2012
okt 2012
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
okt 2012
En kontrakt er i brug, når man som opdrætter stiller krav til køber, hvis køber misligeholder kan der evt. være en bod på eksempelvis 50.000 kr. Men det er selvfølgelig kun, når det er hunde med stambog.
okt 2012
Kan ses hér: http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2735
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
okt 2012
sikre deres avl......for blandinger...Jamen okay
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og for de fleste betragtes det altså som en kontrakt når man underskriver et dokument der beskriver vilkårene for handlen... osse selvom man i DKK skelner mellem kontrakt og købsaftale... og i forbindelse med denne tråd, er det jo sådan set helt ligegyldigt hvad man kalder det stykke papir, det korte af det lange er jo at TS i hvert fald har fået et underskrevet stykke papir med til hunden...
Christina -det er såmænd slet ikke usandsynligt at sælger heller ikke vidste hvad der præcist var i hvalpene. Der er ganske mange der køber blandingshunde og bare tager sælgers ord for gode varer og ikke selv undrer sig over at udseendet ikke passer med det der skulle være i hunden. Således har der herinde bl.a. været oprettet en tigerstribet "labrador" (som udover at være tigerstribet, faktisk heller ikke havde så meget tilfælles med labben når det kommer til bygning osv)
Jeg er sikker på at din hund ikke kun er golden og labbe -en labbe kan ganske vidst have en smule hvidt på brystet, men hverken golden eller labbe har store hvide områder som din hund har. Dertil kan man så begynde at diskutere bygning osv, men jeg ville udelukke den blanding, alene på baggrund af farven.
Og ER den i familie med den der bor her i byen, ja så bliver det endnu mere tydeligt at det ALDRIG har været kun labbe og golden. Den er farvet mere eller mindre som en typisk sort/hvid springer spaniel. Udfra andre blandinger jeg har set, gætter jeg på at der udover labbe, måske kunne være noget dalmatiner i den, men det kan self kun blive et gæt.
jul 2012
Vil gerne finde basses søskende