{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Vil gerne finde basses søskende {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er en af de heldige ejer af en utrolig dejlig hund. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se evt møde han søskende hvis dette kunne lade sig gøre han er født den 16/10-13 og er en blanding mellem labrador og Golden retriever og købt i billum 6852
Håber jeg kan finde nogle af hans søskende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne finde basses søskende
  • #1   28. aug 2014 Er du sikker på der ikke er andet i ham? Tænker bare på pletterne som jeg ikke lige kan gennemskue hvor kommer fra (men hey -jeg er altså ikke farveekspert smiley )

Der er nemlig en hund her hvor jeg bor som jeg ved er hentet i Billum og som må være født omkring det tidspunkt. Den har (stor) labbestørrelse men er hvid med sorte pletter og lidt mere adræt bygget end en gennemsnittelig labbe -fra ejer ved jeg det er labbeblanding, men hvad den er blandet med ved jeg ikke. Helt sikkert ikke golden, eller i hvert fald ikke kun golden

• #2   29. aug 2014 Det er det jeg har ladet mig fået fortælle og det står i hans parpier men jeg ville tro efter min vurdering at der er noget grand i ham men ? smiley

profilbillede
  • #3   29. aug 2014 Der er en del andet end blot lab og golden i den hund. Det kan godt være hans sundhedsbog fra dyrlægen siger golden/lab, men det er oplysning fra den person, der ejer moderen, der har sagt det.

• #4   29. aug 2014 Det står også på kontrakten jeg har fra der hvor jeg købte ham

• #5   29. aug 2014 Det er stadig ejeren af moderen, der har skrevet det. Og hvad i alverden skal en blandingshund med en kontrakt? Du ved kun 100% hvad hunden er, hvis det er hunde med stambog eller ejer af moder har begge forældre. Alle kan komme med en sort hvalp og sige det er en lab blanding. Ikke engang en dyrlæge kan se det

• #6   29. aug 2014 Dkk cocker: alle hundesalg bør da have en kontrakt? det er en handel som alt andet

• #7   29. aug 2014 Så hedder det ikke en kontrakt men en købsaftale smiley
    En kontrakt er i brug, når man som opdrætter stiller krav til køber, hvis køber misligeholder kan der evt. være en bod på eksempelvis 50.000 kr. Men det er selvfølgelig kun, når det er hunde med stambog.

• #8   29. aug 2014 Købsaftale underskrives af både køber og sælger.

Kan ses hér: http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2735

• #9   30. aug 2014 Dkk cocker: hvorfor er det kun for hunde med tavle? Alle opdrættere bør da sikre deres avl uagtet om der er tavle eller ej? Der kan lige så nemt være avlsforbud, tilbagekøbsret eller andet på en tavleløs hund som en med tavle?

• #10   30. aug 2014 smiley
    sikre deres avl......for blandinger...Jamen okay

• #11   30. aug 2014 DKK -nu kan man vel osse have krav til en køber selvom man har lavet et blandingskuld.
    Og for de fleste betragtes det altså som en kontrakt når man underskriver et dokument der beskriver vilkårene for handlen... osse selvom man i DKK skelner mellem kontrakt og købsaftale... og i forbindelse med denne tråd, er det jo sådan set helt ligegyldigt hvad man kalder det stykke papir, det korte af det lange er jo at TS i hvert fald har fået et underskrevet stykke papir med til hunden...

Christina -det er såmænd slet ikke usandsynligt at sælger heller ikke vidste hvad der præcist var i hvalpene. Der er ganske mange der køber blandingshunde og bare tager sælgers ord for gode varer og ikke selv undrer sig over at udseendet ikke passer med det der skulle være i hunden. Således har der herinde bl.a. været oprettet en tigerstribet "labrador" (som udover at være tigerstribet, faktisk heller ikke havde så meget tilfælles med labben når det kommer til bygning osv)

Jeg er sikker på at din hund ikke kun er golden og labbe -en labbe kan ganske vidst have en smule hvidt på brystet, men hverken golden eller labbe har store hvide områder som din hund har. Dertil kan man så begynde at diskutere bygning osv, men jeg ville udelukke den blanding, alene på baggrund af farven.

Og ER den i familie med den der bor her i byen, ja så bliver det endnu mere tydeligt at det ALDRIG har været kun labbe og golden. Den er farvet mere eller mindre som en typisk sort/hvid springer spaniel. Udfra andre blandinger jeg har set, gætter jeg på at der udover labbe, måske kunne være noget dalmatiner i den, men det kan self kun blive et gæt.

• #12   1. sep 2014 Det står på den kontrakt jeg fik med og de havde begge forældre men det var jo nu også kun en forespørgelse på hans søskende da jeg godt kunne tænke mig at se dem hvis det kunne lade sig gøre da han var den sidste der var tilbage for jeg tror heller ikke på at det kun er lab og Golden...

Kommentér på:
Vil gerne finde basses søskende

Annonce