{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Svigermor og hund... {{forumTopicSubject}}

Nu er det et par måneder siden i fik den kære Ludvig - og allerede inden vi fik ham havde kæresten og jeg bestemt spille reglerne her hjemme i huset. Det var bl.a. inden menneske mad - og sletter ikke noget fra bordet af. Ingen hund i sengen men gerne i sofaen.

Da vi fortalte dette til svigermekanikken grinede de højt og sagde at det kunne vi ikke overholde. De har selv hund. En sygeligt overvægtig ældre hund, der får mad ved bordet, ikke er i sofaen men gerne i sengen. - så komplet modsat af vores smiley

Det der med ingen mad ved bordet har været utroligt svært for svigerforældre både når de har været her og vi har været hos dem, men dog har det indtil for nyligt været overholdt.

I fredags skulle Ludvig nemligt for første gang passes hjemme ved dem af Kærestens lillebror natten over. Han har før været passet andre steder uden problemer, og han er van til at være ude og trives fint med andre mennesker.

Da vi kom tilbage til svigefamilien får vi en (efter min mening) skrækkelig fortælling at vide :(!

For det første blev Ludvig ved med at ville op i sofaen ved dem. Jeg forstår fuldt ud at de ikke vil havde det, men de gange vi har været på besøg hos dem (mange gange) har de selv sagt at Ludvig gerne måtte være i sofaen . de har bare lagt et tæppe over og så intet problem men nu måtte han lige pludseligt ikke det.

De klagede over at han har haft noget besvær med at sove - Vi fandt så ud af at de har haft ham lukket inde oppe på et værelse sammen med lillebroren, der har spillet computer. imens alle andre har været nede i stuen og hygget. Forstår godt Ludvig ikke har kunne falde i søvn - han har da ville være der hvor det sker, så gammel er han jo ikke smiley
Svigerforældre fortalte så at da han endeligt var faldet i søvn har de haft vækket ham flere gange - for han skulle se hvordan det var at blive holdt vågen, som en hævn! :O... (er helt målløs)

Da vi så kommer skal til at have ham med hjem kommer svigermor med en pølse for hun skal lige vise mig hvordan han gjorde i går da de fodrede ham med coctailpølser! smiley forstår godt at de giver deres, intet problem i det, men vi har sagt så mange gange at vores ikke skal have og han tigger heller ikke efter det

Er så måløs over hele oplevelsen og at voksne mennesker kan opføre sig sådan! smiley Hvorfor kunne de da ikke bare havde ringet hvis han var for stor en mundfuld!

- Har bare lige brug for at komme ud med vreden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svigermor og hund...
  • #1   1. sep 2014 Nå men, så har i da lært at vovsen ikke skal passes hos svigerfamilien.

  • #2   1. sep 2014 Jep - det er helt slut smiley

  • #3   1. sep 2014 jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke, havde du forestillet dig det blev anderledes, deres hus deres regler, og lige så snart du har været ude af døren gør de som det passer dem, og det bliver endnu værre den dag i får børn.
    Ja du kan hidse dig op over, men det ændrer intet.


  • #4   1. sep 2014 Ja - havde forestillet mig andet - som minimum at de ikke ville "prale" med det bagefter :/.... Ved da godt at de nok ikke ville kunne lade være med at lige give ham lidt osv. men at de ligefrem er stolte af det bagefter er noget andet smiley

    Ja - tør slette ikke tænke på hvis vi får børn smiley


  • #6   1. sep 2014 Man hører ofte netop det problem at svigerforældrere eller forældre der har et andet syn på det at have hund, og tingene har det med at ekskalere smiley

    Her har vi dog oplevet det modsatte, vores hus vores hund vores regler ! Da vi var på ferie passede min bror vores hus og hund, han fik en dame på besøg, som troede hun skulle lege hausfrau i mit hus ! Og det første hun smed udenfor var min hund, min bror kunne ikke nosse sig sammen og sige noget til hende, min datter som også var der pippede at hun ikke skulle bestemme her og slet ikke over mors hund. men det hjalp ikke.
    Så var det godt at jeg helt nede fra polen af, kunne fange sønneke, og han kunne smide urostifteren UD, og lukke hunden ind igen smiley

    Damen har fået af vide at jeg er verdensmester i kostebank, hvis hun skulle forvilde sig forbi mit hus en anden gang smiley


  • #8   1. sep 2014 Min mor ville garenteret heller ikke overholde det, med menneskemad og ved bordet Nejjjjjj for det er jo så synd smiley

  • #9   1. sep 2014 Nu når du ved hvordan de er, hvorfor sørensen så lade hunden passe i selvsamme hus?

    De eneste jeg ser har udsat hunden for det her er altså jer selv.


  • #10   1. sep 2014 Jeg stod af bare ved ordet Svigermor smiley

  • #11   1. sep 2014 Godt at se at man ikke er de eneste smiley

    Badetøflen: hold da op smiley

    C. E: fordi jeg ikke viste at det var så slemt, så havde jeg da heller ikke gjord det - som sagt kunne jeg godt klare hvis de havde slækket lidt på vores regler osv - men ikke i den grad


  • #12   1. sep 2014 Hos mine forældre får Ronja, modsat herhjemme, også rigelige mængder mad ved bordet, hun sidder endda MED ved bordet nogle gange, til gengæld må hun ikke, modsat herhjemme, være i møblerne inkl. senge...

    Men det finder hun nu fint ud af. ..der er "bedste"-regler og hjemme-regler, min far kan f.eks. lokkes til at springe rundt og finde godbidder, hvis bare Ronja knurrer af ham, det kunne hun ikke drømme om her, de hygger sig smiley


  • #13   1. sep 2014 Karen: Ih hvor hyggeligt smiley - Tror jeg bare ikke Ludvig han kan rumme/finde ud af endnu smiley

  • #14   1. sep 2014 Hunde kan lige som børn sagtens skælne mellem ude og hjemme;) hunde der passes her får en godbid ved bordet, de må ikke komme i møbler, de må ikke lege inde og så videre, mit hjem mine regler, ingen af de hunde jeg passer tager vore regler med hjem;)

  • #15   1. sep 2014 "Svigerforældre fortalte så at da han endeligt var faldet i søvn har de haft vækket ham flere gange - for han skulle se hvordan det var at blive holdt vågen, som en hævn! :O... (er helt målløs)"

    Sådanne mennesker er uden for pædagogisk rækkevidde!


  • #16   1. sep 2014 Skisme da noget underligt noget at vække hunden flere gange om natten, hvad har den gjort til at kunne ha fortjent det? håber da det var en joke....

  • #18   1. sep 2014 Natravnen, hehe vi faldt lige over det samme smiley men ja, håber det bare var en joke, for det er da ikke normal opførelse.....

  • #19   1. sep 2014 Ja jeg står så også af, ved at vågne en hund som straf Har aldrig hørt før smiley

  • #20   1. sep 2014 Var også helt chokket over det :O, det havde jeg sletter ikke set komme - han var godt nok også træt da han kom hjem.

  • #21   1. sep 2014 Det er sandt, at hunde sagtens kan rumme og hitte ud af forskellige regler. Når min mor har passet mine hunde, så får de godbidder ved bordet, og de tigger som bare pokker. Bare hun kommer på besøg her, så tager alle hunde opstilling omkring hende og tigger smiley

    Når jeg passer min datters hund, så må hun gerne komme i sofaen, det må hun ikke hjemme, og det har aldrig nogensinde været et problem.


  • #23   1. sep 2014 Caroline: de gør de normalt - Ludvig virker ret ligeglad med det, han vil hellere lege eller klappes smiley

  • #24   1. sep 2014 Nu siger du, at det var kærestens lillebror, der skulle passe ham. Er du sikker på, at svigerforældrene overhovedet var interesseret i at hunden skulle passes hjemme hos dem. Jeg mener, en ting er, at de har andre regler, det må man acceptere, men det lyder som om, de har gjort sig umage for at det ikke skulle blive en succes

  • #25   1. sep 2014 Jeg synes bestemt at man burde overholde de regler som hundejere/forældre sætter til deres hunde og børn.

    Men jeg må ærligt indrømme at selvom jeg har sagt til min mor 10.000 gange at Bella ikke behøver at få 4 "hyggestænger" og "dele leverpostejs mad" når hun passer hende (1-2 gange om ugen)
    Så synes jeg faktisk at det er lidt hyggeligt at når jeg siger ordet "mormor" så løber hun ud til døren og nærmest hopper.

    Hun ELSKER at komme hos min mor... (no wonder) men de giver hinanden noget som jeg ikke på nogen måde kan være en del af, og det synes jeg faktisk er lidt hyggelig, selvom mit ord ikke bliver respekteret smiley


  • #26   1. sep 2014 Jeg kan sku godt forstå du er træt af det! Og helt ærlig så er de jo voksne mennesker og burde sige fra hvis de mener det er for stor en mundfuld at følge jeres opdragelse, hvilket jeg så ikke synes det burde være..

    Mine forældre og jeg har SLET ikke den samme mening om hvordan en hund skal opdrages og jeg undgår som regel at diskutere det med min far da jeg blir hidsig smiley

    Hvis Diva skal passes er der dog kun 1 mulighed, nemlig mine forældre smiley Selvom vi er uenige i de fleste ting, passer de Diva HELT på mine primisser smiley Selvom min far aldrig ville have hund i møblerne, er det ok at hun ligger i sofaen og hygger når de er her smiley


  • #29   1. sep 2014 De første gange mine hunde blev passet hos mine forældre fik de en liste med ting som Sigurt er allergisk over for og en anvisning over hvornår Asta skulle have piller, samt hvor mange.

  • #30   2. sep 2014 Kan godt forstå, at du er lidt forbavset over den situation, din hund har været bragt i...
    Jeg min svigerinde skulle passe min Chico og min brors Odin og Bella en weekend - fredag eftermiddag til søndag morgen/formiddag.
    Vi stillede to krav op: Du må ikke være væk fra hundene længere end 8 - MAX 9 - timer, og du må ikke tage dine egne to hunde med hjem til vores tre... Min svigerinde skulle overnatte i min brors hus, og aftalen var, at hun skulle hjem til hundene kl 16, fordi vi tog afsted allerede om morgenen... hun meddelte så fredag formiddag, at hun først kunne være ved hundene omkring midnat!! Heldigvis tilbød min mor at være ved hundene fredag aften til min svigerinde kom hjem kl 23...
    Generelt var min svigerinde meget fraværende, men det gik da nogenlunde resten af weekenden - troede jeg!
    En uge efter denne weekend havde hun den frækhed at fortælle mig, at hun havde en tilståelse.... Hun havde slæbt sin adfærdsvanskelige schæfer/lab-tæve og angste papillon-blanding hjem til os... hun har ikke styr på sine to og kender ikke vores tre (godt nok), men alligevel havde hun lukket alle fem hunde fri udenfor (i vores ikke-indhegnede have!)
    Jeg var SÅ rasende, og dybt rystet!


Kommentér på:
Svigermor og hund...

Annonce