{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Mops? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. smiley

Jeg regner med at få en hund til vinter. Det har været svært at vælge en race, men jeg har nu bestemt mig for mops. Jeg ved mopsen har nogle helbredsmæssige problemer, og man skal være 'omhyggelig' med at vælge opdrætter. Jeg havde egentlig valgt hvor den skulle være fra,fordi min veninde har et par dejlige mopser. Jeg var ude med hende og gå en tur med hendes hunde. Hundene løb et par meter og var virkelig forpustede efter, og stoppede først med at 'puste' da vi var gået et godt stykke. Min nye hund skulle være samme sted fra som hendes, og hvis der er noget galt med hendes hunde fra to forskellige kuld, er jeg lidt bange for der også er i de næste. Er det noget alle hunde/mopser gør, eller var der noget galt med hundene? Skal jeg vælge et andet sted? Hvis ja, er der så nogle der kan anbefale en mops-kennel med sunde og raske hunde? smiley


- Juliane


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops?
  • #1   7. sep 2014 Hvis jeg var dig, ville jeg tænke mig om endnu engang... Hvor meget betyder det for dig, at det lige præcis bliver en mops?

    Kan du evt. ikke finde en hunderace, som minder om mopsen, men en race, der har færre helbredsproblemer, der findes så mange skønne racer...




  • #3   7. sep 2014 De færreste mopser har en 100% normal vejrtrækning. Nogen raller og hiver efter vejret 24/7, andre kun lidt og kun ved anstrengelse og/eller varmt vejr.

    Mit bud ville være at sørge for at den opdrætter du køber fra er obs på det. Det er nemlig lidt et problem, at mange med den type hunde selv er helt blinde for problemet -for dem er rallende vejrtrækning, snorken osv blot en del af racens charme og de opfatter det derfor ikke som noget problematisk. Så derfor skal du altså være sikker på at den opdrætter du køber fra, faktisk er klar over og erkender at når hunden raller er det fordi dens vejrtrækning ikke er optimal.

    Sørg for at opdrætteren teser for alle relevante lidelser og kun avler på dyr der er i orden.
    Og sørg for ikke kun at se på forældrenes helbred men osse på bedsteforældre, søskende, evt tidligere kuld osv.

    Så kan man vidst ikke gøre så meget mere -eller jo, vælg en anden race, men det er jo langt fra alle der er villige til at gå den vej


  • #5   7. sep 2014 Hvis du er stålsat på at få en mops, så synes jeg du bør besøge flere opdrættere og lytte til deres hunde, samt tale med opdrætter om hvad de gør for sundheden.

  • #6   7. sep 2014 Som andre skriver, har den race mange skavanker, bør du også tænke på eventuel mange dyrlægebesøg, og det koster, selv om du har tegnet sygeforsikring på din hund.

  • #8   7. sep 2014 Mops væser/puster når de leger og synes tit der går lidt tid før de holder op, min Boston gør det også hvis han har løbet rigtig stærkt og har leget. Men ved jo ikke om din venindes hunde er i god form eller er i gåtur/lege form.

    Men kender en super avler dog er hendes ikke den sporty model, men det er dem med den bløde pels.


Kommentér på:
Mops?

Annonce