1.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mops? Mops?

Hej alle mops avlere- ejere.

Overvejer kraftigt at anskaffe mig en mops da jeg snart flytter hjemmefra, og ikke er så glad for at være helt alene.
Mit spørgsmål er om der er noget man skal holde ekstra øje med når man køber en hvalp, og hvad man skal undgå? Og bare høre generelt om racen?

Håber at høre fra jer. smiley

-Kimmi

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mops?
  • #1   8. okt 2013 jeg vil KLAR råde dig til at købe en Mops fra en DKK opdrætter. Det er en race som potentielt kan have en helt række sundhedsproblemer så jeg ville gå efter hvalp med DKK tavle og hvor du kan møde forældrene. Vælg en opdrætter som her fokus på sunde hunde. Jeg ville holde øje med hd, patelle, vejrtrækning osv.

• #2   8. okt 2013 mopsen er langt fra så doven og slasket som den ser ud, dem jeg har kendt har der været gang i. De har været glade, fik masser af mopseflip og været rigtig sjove. Hvis du ikke ender nogle mopser selv kunne det være en ide at besøge en opdrætter og møde hundene her og danne dig et indtryk af hvordan de er smiley

• #3   8. okt 2013 CMP har sagt det smiley

• #4   8. okt 2013 Sundhed, Sundhed og Sundhed. Mops er disponeret for i hvert fald HD, deformiteter i rygsøjlen, Patella luxation, vejrtrækningsproblemer, problemer med hud og pels. Desuden så er der en del med udstående øjne og beløjethed.

• #5   8. okt 2013 Tak forsvar alle tre.
    Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men vil i anbefale race hvis der er en del "skavanker" den kan lide af? Jeg mener man ved jo ikke om den lider af det når den er hvalp?

• #6   8. okt 2013 men hvis Mopsen har det temperament og sind som du ønsker dig af en hund, er det jo den race du skal gå efter. Kunsten er jo så, at gøre sit forarbejde så godt som overhovedet muligt smiley

hilsen en der ønsker sig en engelsk bulledog smiley

• #7   8. okt 2013 Tak Trine,
    Det er selvfølgelig det vigtigste ..
    Kender ikke så meget til den, men vil gerne have en mindre hund, har haft 4 schæferhunde, men må desværre indse at det er en for stor hund at have i et ikke så stort hus smiley

• #9   5. nov 2013 Hold øje med vejrtræknings problemer. Men ellers kræver de ikke så meget smiley

• #10   5. nov 2013 Kathrine: det er en sandhed med modifikationer smiley

• #11   5. nov 2013 altså min mops kræver faktisk en del !

hvis det stod til hende lavede vi AG 2 gange om ugen og lange skovture resten af ugen, fodersøg og hovedopgaver osv osv

Det er IKKE en doven fed hund - det er en aktiv race hvis man ellers selv kan finde ud af at være det !

se billederne på min profil !

Kommentér på:
Mops?

Annonce