{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Pasning af hund - aftaler. {{forumTopicSubject}}

Når I skal have jeres hund passet af andre, hvilke oplysninger giver I passeren, så som mobil nr. (selvfølgelig) oplysning om forsikring, herunder evt. sygeforsikring, egen dyrlæge.

Sidst da jeg fik min hund passet ude 3 dage endda hos min gamle hundetræner, nævnte jeg for ham, såfremt der sker noget med hunden, som kræver omgående akut hjælp, så kan han træffe sin beslutning hvis evt. aflivning uden først at kontakte mig. Han kender min holdning til, at hunden ikke skal holdes i live for min skyld, men have et godt hundeliv.

Det kom jeg til at tænke på da jeg fulgt tråden "akut hjælp", det må have været en forfærdelig situation for trådstarter.

Derfor har jeg lavet denne tråd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasning af hund - aftaler.
  • #1   9. sep 2014 Jeg giver ingen info, når Coco bliver passet en enkelt aften, hvilket sker rimeligt tit. Hun er fuldt forsikret, og alle mine passere har mit tlf nr, for det er nære venner, hvis der er problemer, ringer de til mig. Jeg er aldrig mere end 35min væk anyways smiley

Længere tids pasning er enten mine forældre eller en bestemt pension, her er alt info givet på forhånd, og forholdene er afklaret.

• #2   9. sep 2014 sidst de skulle passes fik de af vide hvor de er sygeforsikrede, hvilken dyrlæge vi fast bruger, samt jeg kontaktede den ene hunds opdrætter som sagde ja til at agere bagvagt hvis vi nu skulle risikere ikke at komme hjem igen, så kunne hun hjælpe med evt. kontakt ind i skotteverdenen mht. evt. at finde nye ejere ..

Glemte dog det med at aftale hvad de skulle gøre ved akut sygdom, men det kommer da med næste gang.. har nu altid min mobil på mig så jeg tænker ikke en passer kommer til at stå i en situation hvor de ikke kan få fat i mig .. eller jo det kan jo ske under en flyvning fx ....

• #3   9. sep 2014 Nelly er aldrig blevet passet..
    Men hvis jeg en dag skulle ende i en situation, hvor hun skulle passes, vil det alligevel kun være hos nogen, som kender mine holdninger, min hund, og min måde at have hund på så godt, at jeg ikke kunne forstille mig, at det ville kunne blive et problem.

• #4   9. sep 2014 Nu er det altid familie der passer mine hunde Men de har altid mit tlf.nr og ellers ved de hvad de skal gøre ,hvis mine hunde bliver syge eller kommer til skade De ved også hvis det er en aflivning der skal til ,og det er når hunden ikke kan reddes
    Jeg har samme aftale med min datter, når jeg passer hendes hund Syg dr.læge og er der intet at gøre, er det aflivning Der er ingen af mine eller familliens hunde, der skal lide

• #6   9. sep 2014 Vores er kun blevet passet en enkelt gang, og der fik mine svigerforældre bare nummeret til vores dyrlæge. Sygeforsikringen kunne vi selv kontakte når vi kom hjem hvis det var, for regningen ved dyrlægen skulle jo betales først alligevel smiley

Ej nu lyver jeg, de er også engang blevet passet 2 dage ude ved min mor, men der var vi ikke langt væk, så der aftalte vi bare at de skulle ringe hvis der blev noget smiley

Hov de har da også været i pension en enkelt gang, der havde de også vores nummer, og kunne så ringe hvis der skete noget slemt, hvor vi skulle tage stilling til f.eks operation vs. aflivning.

• #7   9. sep 2014 Hundene er kun blevet passet af mine svigerforældre, og de er fuldt ud i stand til at handle som der skal handles

• #8   9. sep 2014 Kontaktoplysninger på mig, men også min/e familie/venner hvis jeg ikke skulle kunne kontaktes.
    Foder og medicin-anvisninger.
    Dyrlægebog hvor alle relevante papirer findes.
    Tilladelse til at tage til dyrlægen hvis det skønnes nødvendigt. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Uanset hvor godt de kender min hund så kan de ikke læse hende som jeg kan, så hvor jeg måske ville se an, der har de tilladelse til at tage til dyrlægen.
    Etc.
    Der er sikkert mere, men det er lige det jeg kan komme på, på stående fod.

Kia bliver udelukkende passet hos hundekyndige personer som har kendt hende fra hun var hvalp.

Hele min familie ved hvad der skal ske med Kia, hvis ikke jeg kommer hjem.
    Så er der en HG'er herindefra som jeg stoler på vil finde et godt hjem til hende. Min mor kan kontakte denne via FB.

• #9   9. sep 2014 Den eneste der får lov at passe Baby over en længere periode, er hans opdrætter.(Det har heldigvis ikke været nødvendigt endnu)
    Ellers har min søster og min bedsteveninde passet ham nogle timer. Min søster får info om gåture, mad osv. Men min veninde kender rutinen smiley

• #12   10. sep 2014 Jeg er på den anden side, da jeg er den, der har folks hunde i pasning i min lille luksuspension. Jeg sikrer mig ved underskrevet kontrakt, der bl.a. fortæller vigtige ting om hunden....allergier, foder, sygdomme osv. Hundene passes først når ejer har underskrevet kontrakten, der også indeholder oplysninger om hvilken dyrlæge samt at det er min beslutning, hvornår hunden skal til dyrlæge. Ved akut dødlig sygdom eller skade har jeg fuldmagt til at tage de beslutninger der skal tages uden ejers samtygge, og det er på ejers regning. Naturligvis forsøges der altid kontakt til ejer, men hunden kommer i første række, så den vil aldrig nogensinde komme til at lide unødigt fordi vi ikke kan få fat i ejer.

• #13   10. sep 2014 Rikke!

1000 tak for dit indlæg, jeg har efter tråden blev oprettet spekuleret på hvad man som hundepasser skal have af aftaler, det burde jeg nok have haft med i mit oplæg.

Det du skriver synes jeg man skal have helt klar aftale om inden man passer en hund uanset hvor godt man kender hundens ejer, så man ikke pludselig står med et kæmpe problem.

• #14   10. sep 2014 Jeg får min hund passet ved min far så han har automatisk mit telefon nr. Og så ved han at jeg har en bestemt dyrlæge jeg fortrækker og hvilken hvis de ikke har vagten efter lukketid.
    Så det plejer at gå gnidningsløst smiley
    Han får ikke forsikringsoplysninger mm. fordi begge dyrlæger allerede har Saphira registeret hos dem, så han skal jo bare give dem mit nr. så kører det hele.

Kommentér på:
Pasning af hund - aftaler.

Annonce