Pasning af hund - aftaler. {{forumTopicSubject}}
Når I skal have jeres hund passet af andre, hvilke oplysninger giver I passeren, så som mobil nr. (selvfølgelig) oplysning om forsikring, herunder evt. sygeforsikring, egen dyrlæge.
Sidst da jeg fik min hund passet ude 3 dage endda hos min gamle hundetræner, nævnte jeg for ham, såfremt der sker noget med hunden, som kræver omgående akut hjælp, så kan han træffe sin beslutning hvis evt. aflivning uden først at kontakte mig. Han kender min holdning til, at hunden ikke skal holdes i live for min skyld, men have et godt hundeliv.
Det kom jeg til at tænke på da jeg fulgt tråden "akut hjælp", det må have været en forfærdelig situation for trådstarter.
Derfor har jeg lavet denne tråd.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.045
Længere tids pasning er enten mine forældre eller en bestemt pension, her er alt info givet på forhånd, og forholdene er afklaret.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.380
Glemte dog det med at aftale hvad de skulle gøre ved akut sygdom, men det kommer da med næste gang.. har nu altid min mobil på mig så jeg tænker ikke en passer kommer til at stå i en situation hvor de ikke kan få fat i mig .. eller jo det kan jo ske under en flyvning fx ....
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men hvis jeg en dag skulle ende i en situation, hvor hun skulle passes, vil det alligevel kun være hos nogen, som kender mine holdninger, min hund, og min måde at have hund på så godt, at jeg ikke kunne forstille mig, at det ville kunne blive et problem.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Jeg har samme aftale med min datter, når jeg passer hendes hund Syg dr.læge og er der intet at gøre, er det aflivning Der er ingen af mine eller familliens hunde, der skal lide
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
Ej nu lyver jeg, de er også engang blevet passet 2 dage ude ved min mor, men der var vi ikke langt væk, så der aftalte vi bare at de skulle ringe hvis der blev noget
Hov de har da også været i pension en enkelt gang, der havde de også vores nummer, og kunne så ringe hvis der skete noget slemt, hvor vi skulle tage stilling til f.eks operation vs. aflivning.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 196 Svar: 16.658
Foder og medicin-anvisninger.
Dyrlægebog hvor alle relevante papirer findes.
Tilladelse til at tage til dyrlægen hvis det skønnes nødvendigt. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Uanset hvor godt de kender min hund så kan de ikke læse hende som jeg kan, så hvor jeg måske ville se an, der har de tilladelse til at tage til dyrlægen.
Etc.
Der er sikkert mere, men det er lige det jeg kan komme på, på stående fod.
Kia bliver udelukkende passet hos hundekyndige personer som har kendt hende fra hun var hvalp.
Hele min familie ved hvad der skal ske med Kia, hvis ikke jeg kommer hjem.
Så er der en HG'er herindefra som jeg stoler på vil finde et godt hjem til hende. Min mor kan kontakte denne via FB.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Ellers har min søster og min bedsteveninde passet ham nogle timer. Min søster får info om gåture, mad osv. Men min veninde kender rutinen
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
1000 tak for dit indlæg, jeg har efter tråden blev oprettet spekuleret på hvad man som hundepasser skal have af aftaler, det burde jeg nok have haft med i mit oplæg.
Det du skriver synes jeg man skal have helt klar aftale om inden man passer en hund uanset hvor godt man kender hundens ejer, så man ikke pludselig står med et kæmpe problem.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Så det plejer at gå gnidningsløst
Han får ikke forsikringsoplysninger mm. fordi begge dyrlæger allerede har Saphira registeret hos dem, så han skal jo bare give dem mit nr. så kører det hele.
Pasning af hund - aftaler.