{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Hvem får skylden? {{forumTopicSubject}}

Hej HG-ekspertpanel smiley

Vi har store problemer med en Dobermann, der bor længere nede
af vejen som lufter sig selv (stikker af) i alle de omkringliggende
haver incl. min. Forleden stod den pludselig på min terrasse.
Min have er naturligvis hegnet ind, og Batman stikker ikke af,
så den yderste låge har nok været åben.
Jeg havde til alt held LIGE lukket terrasse-døren, men hvad hvis
Batman og den var kommet op og toppes, og han havde gjort
skade på den, hvem havde så fået skylden (og regningen) ??
- Det havde jeg, ikk' ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem får skylden?
  • #3   24. sep 2014 Okay - Rart at vide.

    De glemmer at lukke bryggersdøren og har de sidste 2 år været i gang med at
    sætte hegn op smiley
    De har endda 2 af dem, som begge render løst.
    Fatter simpelthen ikk at deres naboer med små børn finder sig i dét.
    Den ene står og knurrer af ungerne.


  • #4   24. sep 2014 Ork, tro mig - Dialog virker ikke.
    Jeg har haft taget den i snor og fulgt den hjem,
    jeg ville allerhelst ha' lukket den ind i min garage og
    ringet efter politiet, men så fik jeg sgu ondt af hunden,
    den unge af dem er bare lalle-glad, og min man syns
    jeg pisker en stemning op og bare vil lave ballade ved
    at ringe til politiet smiley


  • #5   24. sep 2014 Jeg har prøvet lidt af det samme engang. Til sidst tog jeg hunden ind, pillede halsbåndet af, og ringede til Politiet og sagde jeg havde en fremmed hund uden hundetegn hjemme hos mig. Det tog laaaaang tid at få hr. betjent til at forstå de skulle hente den, men til sidst kom Falck og tog den med sig. Da den havde været forbi internatet og fået scannet sin chip kunne de kontakte ejeren og få ham til at hente sin hund. Det kostede ham en pæn bøde og siden har han passet på sin hund.

  • #7   24. sep 2014 Jeg havde ringet til politiet af sikkerhed overfor mig selv og andre, tænk hvis den der knurre bider en af dine venners børn fordi de kommer på besøg.

  • #8   24. sep 2014 Årrrh - Det er også dét, jeg allermest har lyst til.
    Og været ved det flere gange, men de er ved gud nogle spassere,
    Og jeg mener jo også. at det er den eneste måde, de lærer det på.
    Men for faen altså, de er begge omkring 50 år, har høje stillinger og
    burde være helt normalt tænkende.


  • #10   24. sep 2014 Optag hunden og aflever den til politiet, internat, falck, det koster at få den udleveret igen, 2000 - 2500 kr, det hjælper!

    I privatskovene her omkring har man haft mange problemer med løse hunde, de har brugt ovenstående metode, nu er problemet minimalt.


  • #11   24. sep 2014 Jeg vil følge jeres råd -
    Det er jo bare ikke hundens skyld, at ejerne er ligeglade.


  • #12   24. sep 2014 Men nu har jeg ikke små børn, så det er ikke mig,
    som burde være nervøs - Folk er bare alt for pæne,
    de vil hellere finde sig i det end at gøre oprør (incl. mig selv åbenbart)


  • #14   24. sep 2014 Isabelle, som jeg læser trådstarter, er ejerne udenfor "pædagogisk rækkevidde" da deres hunde ofte løber løse rundt i kvarteret.

    Formodentlig har de fået flere klager.

    Hvornår er nok nok?

    Personligt ville jeg optage hunden uden varsel til ejeren om at den vil blive afleveret.


  • #16   24. sep 2014 Forsikringen på den hund der laver skader skal som udgangspunkt betale skaderne.
    I en aktuel sag kan selskaberne nægte at betale eller nedsætte beløbet, hvis den anden ejer har handlet groft uansvarligt.
    Men det skal afgøres i hvert enkelt tilfælde. Der er ikke en facitliste


  • #17   24. sep 2014 Øv - hvor er sådan noget trælst. Hvorfor er der nogen der har så svært ved at forstå at almindelig pli indebære at man sørger for at holde sine hunde hjemme ????
    Jeg tror egentlig også bare at jeg ville aflevere den til politiet når det nu er forsøgt at få ejer til at forstå at de skal holde deres hunde på egen matrikel på en pæn måde.
    Jeg har selv dobermann så jeg ved at mange opfatter dem som farlige selvom de oftest er ret lalleglade. Det er ikke just med til at give dem et bedre ry hvis den ene knurrer af kvarterets børn - øv øv øv de mennesker er tydeligvis ikke modne nok til at have den slags hund.


  • #18   24. sep 2014 Hvorfor vente til der sker noget....jeg synes at hvis du tør, så gør som beskrevet, fang hunden/ene tag halsbånd af og ring til politiet.

    Ellers siger jeg som de andre....laver den ballade når den er på tur, så er det dens ejere der står for regningen.


  • #20   24. sep 2014 En Staff

    Som skrevet - enten politiet eller aflevere den på internat.
    Det koster - og dit navn bliver ikke berørt.


  • #21   24. sep 2014 Hvis I vælger at overtræde straffeloven er det en rigtig dårlig ide at "prale" med det på er offentlig tilgængelig forum.
    At opfordre andre til overtrædelser burde ingen gøre


  • #22   24. sep 2014 Housebuster hvad mener du med at overtræde straffeloven?

  • #23   24. sep 2014 Læs #5 og andres opfordringer til at gøre det samme

  • #24   24. sep 2014 Når du henviser til straffeloven, bør du i det mindste skrive konkret hvad overtrædelsen er, og sidst men ikke mindst henvise til en paragraf og citere paragraffen, så alle vi uvidende har mulighed for at se hvad der overtrædes.

  • #26   24. sep 2014 Såfremt de er advaret meget bogstaveligt med "næste gang, så er det ikke mig, men politiet der har den", så ring til politiet så snart det sker igen. Er de ikke advaret, ville jeg personligt være helt sikker på, at de blev det før jeg ringede til politiet smiley

  • #28   24. sep 2014 Inger der kan komme mange §§ i spil alt efter de nærmere omstændigheder. Fra simpelt tyveri til mere alvorlige overtrædelser hvis politiet har fået en anmeldelse og udsteder bøder for det manglende hundetegn

  • #29   24. sep 2014 Mon ikke problemet rent straffelovsmæssigt kan opstå hvis man piller halsbånd og hundetegn af. Jeg har meget meget svært ved at se hvad de skulle kunne komme efter en med hvis man læsser en vovse man gentagne gange har fulgt hjem i bilen og aflevere den på politistationen eller ringer til politiet og beder dem sørge for at afhente den.

  • #30   24. sep 2014 Hej igen,
    tak for alle jeres indlæg.
    Jeg har på ingen måde i sinde at overtræde loven.
    Jeg var mere ude i en underskriftsindsamling.

    Det skal lige siges, at dén, der sidst var i min have IKKE
    er aggressiv, men jeg ved jo ikke hvordan Batman ville reagere


  • #31   24. sep 2014 Den har i øvrigt ikke halsbånd på, når den stikker af.

  • #32   24. sep 2014 Housebuster.

    Kom nu med paragrafferne i straffeloven, du mener der er i spil, så vi kan se hvad vi overtræder.

    Det er alt for nemt at henvise til en lov uden at begrundelse for, hvad du helt personligt mener, der overtrædes.


  • #33   24. sep 2014 Det var "desværre" min mand, der fulgte den hjem sidst,
    jeg stod med røg ud af ørerne og var temmelig gal, men
    han er ikke lige så primitiv som jeg kan være, så jeg kunne
    bare høre, at han sluttede af med at sige "hav en god søndag"
    GRRRRRRR - kom vist til at kalde ham for vag!


  • #34   24. sep 2014 Kender i ikk dét: Jeg har jo en muskelhund, og jeg gør virkelig meget
    for at jeg ikke skal genere andre med den, har sikret min have og
    lufter ham altid i Hedeland, hvor jeg ikke støder ind i andre (han kan ikke
    med små hunde) - Så det ville ærge min røv i laser, hvis der skete noget
    hvor han var indblandet, egen skyld eller ej, så det pisser mig bare af,
    når andre ikke har styr på deres hunde.


  • #35   24. sep 2014 Inger der er flere paragraffer.
    Du kan selv finde straffeloven på retsinformation.dk, hvis du vil læse de enkelte §§. Jeg mener det er kapitel 17 der drejer sig om falske anmeldelser og det der er værre


  • #36   24. sep 2014 Var jeg i Staff's situation, havde jeg ikke været så tålmodig som hun og hendes mand er.

    Jeg ville optage hunden og bringe den til politiet eller anden instans der modtager "bortløbne" hunde.

    Et hjertesuk, at ringe til politiet efter hjælp kan være en langsommelig affære selv om man bruger 112, for nogle år siden var en mand ved at kravle ind af vor soveværelsesvindue, heldigvis fik vi det lukket, men han turede rundt om huset og slog på alt, det varede 1½ time inden de kom!

    Housebuster!

    Det er dig der er startet som "bedrevidende" og henviser til overtrædelse af straffeloven. Jeg gider ikke læse straffelovens kapitel 17! Du må konkretisere hvad du mener der overtrædes og vedhæfte paragraffer, som du så citerer. Der kunne være andre end mig, som kunne ønske sig at vide, hvad der overtrædes efter din mening.


  • #38   24. sep 2014 Jeg var lidt i samme situation, men ikke en agrassiv hund, men en mand!

  • #39   24. sep 2014 Hvordan kan det være en falsk anmeldelse, hvis TS siger at hun har fundet en løs hund i sin have? Det er jo korrekt at hunden er løs og i hendes have. Hun kan jo sagtens holde den inde i sin have eller et andet sted politiet henter den.
    Det kan vel ikke være ulovligt.

    For så ville det jo også være ulovligt hvis du fandt en hund som er blevet væk og vandre rundt og du tager den ind for at ringe til politiet for at fortælle at du har fundet en hund, der er rendt væk?


  • #40   24. sep 2014 Falske anmeldelser eller ej, det vil alligevel aldrig blive en politisag.
    Her i Midtjylland er det ihvertfald umuligt at få politiet til at tage sig af den slags.
    De kan allerhøjest presses til at rekvirere Falck til at komme og hente hunden.
    Jeg har engang samlet en lille hund op der løb rundt på landevejen mellem Galten og Låsby, og der var politiets løsning at jeg bare kørte tilbage og satte den ud på landevejen igen.


  • #41   24. sep 2014 @Trolden's far. Det kommer da an på om ejeren af den hund hvis halsbånd du stjal evt. ser denne tråd og anmelder dig.
    Er sagen ikke forældet og hvis h*n fik en bøde for manglende hundetegn, er der en god chance for at der vil kunne blive en sag.
    Selvom straffen nok vil være minimal, er strafferammerne ret brede, da det så ikke kun er simpelt tyveri du har begået.


  • #42   25. sep 2014 Tjah, hvis politi og domstole havde tid til at tage sig af den slags bagateller, så havde vi da godt nok ingen problemer her i lille DK smiley

  • #43   26. sep 2014 Det er faktisk ikke en bagatel.
    Hvis du taler sandt og har fjernet et halsbånd med det formål at ejeren af hunden skal have en bøde for ikke at have det på, og DU har anmeldt det til politiet. Så er du ude i den slags rod der får anklagemyndigheden tll at være meget kreative, for den adfærd er underminerende for vores retssikkerhed.


  • #44   26. sep 2014 Nu skriver hun jo at den ikke har halsbånd på når den stikker af, så er det jo ikke et problem.

Kommentér på:
Hvem får skylden?

Annonce