{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

SOS!!!! Har virkelig brug for hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Håber virkelig at i vil tage jer tid til at læse dette, og komme med jeres mening, da jeg virkelig har brug for hjælp!

Jeg står i en rigtig lortesituation! Jeg er en pige på 22, som er flyttet hjemmefra for at studere, ret langt væk (2 timer i bil). Jeg har en lille hund, Paco, på snart 3 år, som betyder alt for mig. Jeg købte ham da jeg boede sammen med min daværende kæreste, men vi gik så fra hinanden, og jeg var nødsaget til at flytte hjem - med Paco. Jeg nåede at bo hjemme i 2 år, inden jeg flyttede hertil, hvor jeg bor nu.

Jeg lod ham blive hjemme hos mine forældre til at starte med, da jeg vidste at jeg ville få meget travlt her den første stykke tid. Men nu da jeg er kommet godt på plads, og er godt i gang med studiet, så synes jeg at det er ved at være på tide at få ham herop, så jeg kan have ham selv. Jeg savner ham mere end ord kan beskrive, kan snart ikke holde det ud mere. Han er jo mit et og alt. Bare denne måned, siden jeg flyttede, har været så svær, vi har aldrig været adskilt så længe.

Problemet er så bare, at min mor er blevet lige så glad for Paco som jeg selv er næsten, og det vil gøre hende SÅ ked af det, hvis jeg henter ham hjem. For det første var det meget hårdt for hende at "sende mig væk", og det hjalp hende meget, at hun havde Paco at komme hjem til, og gå og snakke lidt med osv. Hun føler sig ikke alene når han er der. Min far arbejder rigtig meget, og er væk mange dage, så hun vil blive frygtelig ensom, og det kan jeg slet ikke bære. Han giver hende så meget glæde!

Vi har snakket om, om de ikke kunne få deres egen hund. Men når der siger min mor noget i stil med: Jamen det er ikke Paco, det er bare LIGE ham, og den måde han er på. Vi har lige vores daglige rytme osv osv. Noget i den stil. Hun er selvfølgelig godt klar over, at han ER min hund, og hun prøver på ingen måde at "stjæle" ham, eller benægter mig at hente ham, slet ikke! Men hun er bare ikke interesseret i en anden hund, fordi hun netop også har knyttet sig så meget til ham på de 2 år, hvilket selvfølgelig er klart!

Jeg er SÅÅ splittet! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Tænker så meget på at min mor vil komme til at føle sig så ensom i og med at min far arbejder så meget som han gør, men på den anden side tænker jeg selvfølgelig også på hvordan jeg selv har det. Uanset hvad jeg gør, er der en der kommer til at stå tilbage og blive ked af det, hvis i forstår.

Ved godt at i ikke kan tage en beslutning for mig, eller fortælle hvad der er rigtigt eller forkert, men ville sætte utrolig stor pris på, hvis i ville fortælle jeres mening om det, og evt. hvad i selv ville have gjort, hvis i stod i samme situation. Og til sidst, tusind tak fordi at i tog jer tid til at læse aaaaalt dette, i fortjener en medalje! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOS!!!! Har virkelig brug for hjælp
  • #1   24. sep 2014 Hmm ... går din mor hjemme eller har hun arbejde og er væk hver dag ?

• #2   24. sep 2014 Det bedste råd jeg kan give dig er at følge dit hjerte.. Tag en tur i skoven eller strand uden forstyrrende elementer og lyt til dig selv.

Hvad med paco? Hvor føler du han hører hjemme?

• #3   24. sep 2014 Den er svær.

Jeg ville aldrig i livet kunne undvære mine hunde, aldrig nogensinde, men hvis valget stod mellem at såre mig selv og at såre min mor, så havde jeg valgt at såre mig selv, sådan er jeg nemlig.

Hvor vil hunden have det bedste liv?

• #4   24. sep 2014 Min mor har arbejde.

Og føler helt klart at han hører hjemme hos mig.

• #7   24. sep 2014 Hvis du føler mest for at tage ham hjem, kunne du så ikke, mod at hunden er gearet til det, lave en aftale med din mor om at passe ham engang imellem? Eller også sige til hende at du hellere end gerne vil hjælpe hende med at finde en mindst lige så sød hund til hende?

• #10   24. sep 2014 #3, det er præcis det jeg tænker.
    Aldrig i mit liv, har jeg skulle tage en beslutning som denne... Han får det lige godt, hvor end han er. Har tænkt på hvad der ville være bedst for ham, og det er underordnet i denne situation. Han vil få det lige så godt her som derhjemme, og omvendt.

• #11   24. sep 2014 Der svarede du selv på dit spørgsmål Henriette smiley

• #12   24. sep 2014 Jeg har godt læst at din mor ikke ønsker en ny hund. MEN det er jo også klart, så længe hun har Paco. Måske det ville ændre sig hvis/når du tager Paco hjem.

Den er svær, virkelig.

• #13   24. sep 2014 #9 Altså, jo jeg flyttede hjem til min mor og far sammen med paco. Hvis det er det du mener. Han kommer jo op og bor sammen med mig, det er jo ikke fremmede mennesker, og nogle helt nye han skal til at omgås smiley

• #14   24. sep 2014 #11 Hvordan mener du, at jeg selv svarede på det? smiley

• #15   24. sep 2014 Tænker også lidt på hvad du studerer ... nogle studier er ret travle, har sene forelæsninger, og man skal måske mødes i læsegrupper og andet der tager lang tid, desuden er der det med at have tid til at pleje det sociale som er ret vigtigt.

Kan godt forstå du savner en hund, det gør min yngste også, og hun var lige ved at købe hund sidste år, men jeg talte hende fra det, og ja nu på 3. semester af sit studie har hun så travlt at hun indrømmer at det var godt hun ikke fik hund, for hun ville gå med evig dårlig samvittighed...

Og så kan jeg regne ud at hunden har været en stor del af sit liv i den hverdag der er i dine forældres hjem, den kan sikkert sagtens finde ud af at flytte, men ja jeg tror jeg ville lade den blive ..

• #16   24. sep 2014 Du er under uddannelse, håber du klarer dig godt smiley

Du ved pt. ikke hvor du ender og hvor du kommer til at bo i fremtiden, ud fra det vil jeg anbefale hunden bliver hos din mor, uanset hvor hårdt det er for dig.

Hunden har fået sin faste base hos din mor, og du kan jo besøge den smiley

• #18   24. sep 2014 Ok ja den er lidt svær Men min mening er, at hvis hunden har boet sammen med dig hjemme ved din mor Er det vel også synd at flytte ham Jeg tror hvis det var mig ,ville jeg lade ham blive hos din mor ,som du selvfølgelig besøger en gang imellem Og så ville jeg finde mig en ny hund Det er måske hårdt, at høre men for hunden og din mors skyld, ville jeg mene at det er det bedste smiley

• #19   24. sep 2014 Det er bare ikke nok for mig, kun at besøge ham. Jeg vil aldrig nogensinde kunne stå derhjemme og tage fra ham, velvidende om at der måske ville gå måneder inden jeg så ham igen. Bare tanken om det, er ved at slå mig helt ud...

• #21   24. sep 2014 Ja men så har du selv svaret på, hvad du vil smiley

• #22   24. sep 2014 Er stadig meget splittet. Er så forvirret, tænker meget på min mor også, men det er sådan jeg har det. Føler ikke at det er nok kun at besøge ham, men derfor kan man jo stadig godt være virkelig meget i tvivl.

• #23   24. sep 2014 Jeg havde hentet min hund ! .. Din mor kan få en anden hund , og hun kommer jo til at se ham engang i mellem .

• #24   24. sep 2014 Jamen du er jo i din fulde ret til at hente ham. Og jeg kan ikke sidde og spille smart og sige "Jeg havde med sikkerhed gjort det og det." For den ER svær.

• #25   24. sep 2014 Den er SÅ svær! Den sidste jeg har lyst til at gøre ked af det, er min mor! Men han betyder bare så meget for mig. Er så splittet, har lyst til at give mig til at tude!

• #26   24. sep 2014 Jeg forstår. Uanset hvordan du vender og drejer den, vil enten du eller din mor blive kede af det.

• #27   24. sep 2014 Du er ung og har en hund. som du ved trives hos din mor.

Hvad bringer fremtiden for dig, måske er du til fester og byture, jeg ved det ikke, måske en kæreste?

Lige pt.er du ikke afhængig af at have en hund, her tænker jeg daglige lufteture og stabilitet i hverdagen.

Du har din "frihed" uden forpligtigelser ved ikke at have en hund,

• #28   24. sep 2014 Forstår dig godt Men hvor tror du selv, smiley at hunden får det bedst (DEn er jo i sit hjem hvor den er nu )

• #29   24. sep 2014 Tænker, hvis du har så travlt at der kan gå måneder inden du tager hjem på besøg, har du så med hånden på hjertet tid til at have en hund i din hverdag ?

• #30   24. sep 2014 Jeg ville lade den blive hvor den var. Den er hjemme hvor den hører til.

Jeg har stået der, og jeg lod min hund blive der hvor den er vokset op.

Jeg var under uddannelse og vidste, at jeg jo netop ikke vidste, hvad min fremtid ville bringe. I mange erhverv, skal man efter endt uddannelse, arbejde sig op til en fast stilling.
    Det betyder man skal være fleksibel og i mit tilfælde arbejde rigtig meget i perioder.

Hos mine forældre var de 2 til at forkæle min hund. Der var forudsigelighed og struktur og konsekvens.

Så i de år hun levede hos dem, efter jeg flyttede hjemmefra, tog jeg forbi flere gange i ugen for at nusse og lege med hende.

Hun blev 16 år. Jeg ville ikke som ung, have kunnet give hende et nær så stabilt et liv, som mine forældre.

Jeg måtte sætte HENDES behov over mine følelser.

• #32   24. sep 2014 hos hvem af jer skal han være længst tid alene hjemme, om dagen? og hvem af jer kan tilbyde ham social omgang med andre hunde?

• #35   24. sep 2014 Hvis jeg havde en hund, der betød så meget for min mor, og hun oven i købet havde passet den i en længere periode, så havde jeg ladet den blive der.. Jeg vil aldrig kunne få mig selv til, at tage en så stor glæde fra min mor, selvom det ville gøre ondt på mig selv. Fremtiden vil derudover også være langt mere sikker ved mutti, end ved mig.

• #36   24. sep 2014 Jeg ville tage den hjem til mig selv.

Jeg ved, den er rigtig svær, men det ville jeg realistisk nok have gjort.

• #37   24. sep 2014 Jeg havde en cavalier som jeg havde da jeg boede hjemme, da jeg så var nødt til at starte med at bo et sted uden hund, valgte jeg at lade hende blive der, hvor den trods alt havde boet i 4år, med de andre hunde, (fik hende da hun var 2,5 år), så havde jeg hende i ferier osv, men da jeg så endelig fik et sted Hun måtte være, var hun så gammel (9år) at hun var blevet dement, hun kunne fint huske mig når jeg var hjemme ved mine forældre, men så snart vi var i det nye sted, så gik der 1-2 dage, så lå den ved døren og peb fordi hun ville hjem hvor vi hørte til. Årha det knuste mit hjerte hver gang jeg fik af vide at mine forældre havde fundet hende siddene og vente uden for døren til mit gamle værelse (stadig 2 år efter jeg flyttede).
    Men jeg ved jeg gjorde det rigtige ved at lade hende blive, hun har alle dage været tryg der, det ville simpelthen være synd hvis jeg havde hevet hende med, og vendt op og ned på hendes verden.

Men din er jo yngre, men husk og tænk på ham,og følg dit hjerte smiley

• #38   24. sep 2014 Jeg kan godt se den er meget svær!
    Jeg tænker at hvis du henter hunden, mon ikke din mor så efter noget tid alligevel gerne vil have sin egen hund? Når hun finder ud af hvor tomt der bliver uden. Det er selvfølgelig ikke til at vide, men jeg har mødt flere der har mistet deres hund og er sikre på at de ikke skal have nogen anden. Men efter nogle måneder finder de sig alligevel en ny lille hvalp smiley

Hvis du vælger at lade ham blive, kan du jo evt. købe dig en anden hund.
    Jeg bor hjemme nu hvor vi har tre hunde, den ene er virkelig min baby, jeg elsker ham så højt og ved slet ikke hvordan jeg skal kunne undvære ham når jeg flytter. Men ham kan jeg ikke tage med (ikke for min mors skyld, men for hans), så når jeg flytter køber jeg en hvalp. Så kan jeg besøge Pablo så ofte som muligt og lave legeaftaler smiley selvom jeg selvfølgelig helst ville have ham med, men jeg ville simpelthen ikke kunne leve uden en hund, og når først man får en ny hjem kan man ikke andet end også at elske den smiley

Hvis jeg sådan lige nu skulle svare på hvad jeg ville gøre, så havde jeg nok ladet ham blive, men det er jo ikke til at sige når man ikke står i situationen.
    Held og lykke med det, jeg er sikker på alting nok skal gå uanset hvad du vælger smiley

• #39   24. sep 2014 Tusind tak for alle jeres svar! Sætter stor pris på, at i gider bruge tid på at komme med gode råd til mig. Er stadig meget i tvivl smiley

• #40   24. sep 2014 Henriette hvem er hunden mest knyttet til?

Jeg boede ved min mor fra dec-sep altså næsten 1 år, sammen med Lucky. Og selvom de to selvfølgelig har et rigtig godt forhold nu, og min mor blev ked af at han (og jeg) skulle flytte, så er der ingen tvivl om at Lucky er MIN hund, for det er mig han har knyttet sig mest til.

Nu ville min mor så heller ikke have Lucky uanset, for hun føler ikke hun har tiden til en hund, så der var ikke noget problem hos os.. Men jeg forstår godt dit dilemma, jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre hvis min mor havde knyttet sig så meget til Lucky.

• #42   25. sep 2014 Var det mig så ville jeg elske mor og hund så højt at de fik hinanden.

Kommentér på:
SOS!!!! Har virkelig brug for hjælp

Annonce