{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

En god gerning {{forumTopicSubject}}

synes jeg da selv.

Jeg har i dag givet et bidrag til anerkendte foreninger i Danmark der samler penge ind til at give børn, som ikke har en familie, en god jul.

Selvom mit beløb nok ikke er så stort, så håber jeg alligevel jeg er med til at gøre en forskel.

Er der andre der også har overskud til at tænke på andre.

Foruden det giver jeg et fast beløb hver måned til SOS-børnebyerne. Jeg synes vi er slemme til kun at tænke på materielle ting, som vi nok godt kan undvære. Jeg synes det giver værdi at give noget til nogen som virkelig har brug for det. Selvfølgelig skal man have råd til at kunne afse pengene i det daglige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god gerning
  • #1   12. dec 2008 Mine gode gerninger i år falder ud til fordel for hundene på et internat på den græske ø Thassos. Det er der min søde plejehund er fra og jeg ved hvor hårdt Susannah, der driver internatet, knokler for at sørge for de mange hunde. Så jeg håber det kan hjælpe lidt i juletiden:)

  • #2   12. dec 2008 Gitte, du skal give dig selv et skulderklap, det fortjener du..

    Økonomisk har jeg ikke lige pt mulighed for at støtte nogen, men giver tit tøj og møbler og diverse andre ting til genbrugsbutikker. Ellers støtter jeg kun når de kommer rundt og samler ind, har også selv været ude at samle ind et par gage.


  • #3   12. dec 2008 Ej det skal også lige siges at det er ikke de vilde beløb jeg støtter med. Jeg er på SU - så det er ikke så meget der er til overs.

    I dagligdagen går der 50 kr. om måneden til WSPA - det er det der kan blive til. Når jeg får job en dag håber jeg på at kunne hjælpe lidt mere..


  • #4   12. dec 2008 Jeg har et fadderbarn i Nepal som jeg betaler til hver måned - og har gjort siden .... hmmm... tror det var 97

  • #5   12. dec 2008 Har en veninde der vitterligt ikke har til hverken dagen og vejen, og er alene med tre børn ( to teenager ). Da jeg var på besøg hos hende idag, lagde jeg 300 kr ( og en Lottokupon ) under hendes kagetallerken mens hun var ude fra stuen. Da jeg vil være helt sikker på at hun og ungerne har noget til juledagene, har jeg tænkt mig at købe stort ind til hende og selvfølgelig skal hun have noget ekstra lækkert til sig selv i julegave. Flere gange om året, sender jeg hende en lottokupon eller nogle skrapelod og håber hver gang så meget på at hun får den helt store gevinst.

  • #6   12. dec 2008 Lea, du er rigtig sødt af dig at du gør det for din veninde!!

  • #7   12. dec 2008 Ville ønske at jeg ku gøre mere. Hun står for at skulle sættes ud af sin lejlighed, da hun ikke har råd til huslejen. Jeg kan desværre ikke tilbyde husly, da vi bor i et lillebitte hus, hvor min mand og jeg i forvejen sover i stuen. Da jeg boede i lejlighed på Østerbro, boede hun og hendes tre børn hos mig i tre- fire mdr. da de intet sted havde at bo. Hun er et utroligt sødt og kærligt menneske, og jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe hende ud af den dårlig økonomiske situation, hun står i. Hun er på kontanthjælp og kan ikke få job, da hele hendes krop gør ondt. Ingen i kommunen vil lytte til hende og hendes læge er ikke meget bedre.
    Så jo, jeg hjælper hende, hvor jeg kan men det får mig nu ikke til at føle mig som et bedre menneske.


  • #8   12. dec 2008 ,,,,så smukt Lea,, der skulle være flere som dig i denne verden. Din Veninde er heldig at ha dig :o)

  • #9   13. dec 2008 Lea, du er en af hverdagens helte. Jeg bliver helt rørt over det du gør for din veninde.

    Jeg inviterede min veninde med på udstilling i Herning, og hun er pt. i lære, så der er ikke meget at gøre med. Så jeg betalte for vores overnatning, og vi havde en herrefed tur, og det var det hele værd.


  • #10   13. dec 2008 Jeg betaler også et fast beløb , hver måned, via betalings service til foreningen red barnet , og har gjort det i 7-8 år. synes det er fint at hjælpe, hvis man kan se meningen med det , der er da foreninger jeg ikke ønsker at støtte :o)

Kommentér på:
En god gerning

Annonce