{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Spist kastanje {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Min hund har spist en enkelt kastanje her til aften - for 3 kvarter siden, på starten af vores gåtur.

Bør jeg søge dyrlæge? Kastanjer er jo giftige, men det jeg er mest nervøs for med kun en enkelt kastanje spist er hvis den skulle kile sig fast i tarmsystemet. Hvad tænker i?

I nogle tilfælde er det fint at se tiden an, men er det ok her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spist kastanje
  • #1   25. sep 2014 Det skal lige siges at det er en stor hund på små 40kg smiley

• #2   25. sep 2014 Det ville jeg nu nok tage stille og roligt, men hold øje med hunden og viser den tegn på at noget sidder fast eller tegn på forgiftning så er det dyrlæge med det samme.

• #3   25. sep 2014 Jeg vil mene at sådan en kastanje er blød nok til at hundens mave sagtens kan omsætte den så jeg tror ikke den sætter sig fast. Mht giftigheden så ved jeg ikke om det er noget der sker noget ved. Jeg personligt ville ikke være nervøs.

• #4   25. sep 2014 Måske du bliver klogere af dette link, umiddelbart har selve frugten ikke det meste giftstof, og der står noget om at en hund på 10 kg skal op på 8-10 kastanjer for at det er farligt ....
    Men til gengæld kan det med størrelsen på kastanjen måske være mere problematisk ??

http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/kastanje.aspx

• #6   25. sep 2014 Jeg var egentlig helt rolig til at starte med. Så gik jeg ind og læste om det og så var det, at jeg blev i tvivl om jeg burde gøre noget. Mest fordi der står at de kan kile sig fast. Nok en fordel at det er en stor hund.

Hun fik nok tygget en eller to gange fordi jeg så ville være den fra hende, skyndte hun sig at sluge den. Umiddelbart er jeg ikke så bekymret for forgiftning, når det kun var en enkelt kastanje. Jeg holder self skarpt øje med hende og tjekker om den kommer med ud smiley

Tak for jeg kommentarer smiley

Kommentér på:
Spist kastanje

Annonce