776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Tea J
Tea J
Følger: 9 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 74

Efterlysning af Border collie Zika Efterlysning af Border collie Zika

Jeg efterlyser en sort/hvid border collie tæve, født d. 24/01/13 chip nr. 208213990173039 ved navn ZIKA (født Brunus) Min tæve, Bobby er mor til denne hund, og idag har jeg modtaget en registreringsattest for overnævnte hund, og kunne meget godt tænke mig at komme i kontakt med personerne der ejer ZIKA.
De boede dengang i Helsingør, men kan have solgt den videre, men jeg står stadig som ejer-

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterlysning af Border collie Zika
  • #1   3. okt 2014 Da det er din tæve, hvis jeg har forstået det rigtigt, som er mor til hunden, må det være dig der har solgt hvalpen.

Prøv at henvende dig til dem, der købte hvalpen.

• #2   3. okt 2014 Ja det ville jeg også gøre, hvis jeg kunne komme i kontakt med dem vha de oplysninger jeg har på dem. I teorien har jeg så pt 2 hunde, hvoraf den ene ikke er lovpligtigt forsikret. ikke rart.

• #3   3. okt 2014 OK, så håber jeg der er nogle her på HG som har nogle erfaringer og råd til dig.

• #4   3. okt 2014 Jeg forstår ikke helt...... Hvorfor sender de registreringsattesten til dig nu? Hvor længe siden er det du solgte den?

• #5   3. okt 2014 den er solgt 24/3-2013. og har intet hørt fra køberne siden da.
    Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ligepludselig får en reg. attest fra dansk hunderegister på hunden smiley den står nu i mit navn, og muligvis er den aldrig blevet omreg. -jeg ved ikke hvad der lige sker, og fik self. ringet 5 minutter for sent til dansk hunderegister. Så kan en weekend altså blive meget lang -.-

• #6   3. okt 2014 Uden at have yderligere kendskab til dit problem.

Kan jeg konkludere, du er registreret som ejer af den hvalp/hund du solgte, dermed har du også det juridiske ansvar for evt skade den kan forvolde.

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at tegne den lovpligtige ansvarsforsikring.

• #7   3. okt 2014 Hvis hun ikke ejer hunden skal hun da ved Gud ikke forsikre den.

Det er helt sikkert en fejl og det skal ts da ikke bøde for..

Ring derind når de har åbent og så må i finde ud af hvad i skal gøre derfra smiley

• #9   3. okt 2014 Lige en tilføjelse, forsikringer virker ikke med tilbagevirkende kraft, først fra den dag policen træder i kraft.

• #10   3. okt 2014 Jeg udfyldte bare omreg. attesten og gav dem med. tænkte faktiskt slet ikke over det kunne være et problem smiley Jeg tænker også lidt at de måske har smidt deres reg. attest vvæk, og er igang med at sælge hunden, og derfor har søgt om en ny, som så kommer til mig, pga jeg er ejer, JEg kan dog se på hunderegisterets hjemmeside at jeg heldigvis kun står som ejer af Bobby, og så denne Zika. smiley Det er selvfølgelig drøn ærgeligt når fejl som denne opstår, men håber på at dansk hunderegister har oplysninger på dem der har bedt om en ny reg. attest, så vi kan få det ordnet.

• #11   3. okt 2014 Min opdrætter sendte selv attesten afsted, sikkert for ikke at komme til at stå i sådan et problem?

Håber dog du finder en løsning....

• #12   3. okt 2014 Det gjorde jeg også iår med vores hvalpe, det var da i bagklogskabens lys, også temmelig retarderet af mig, at jeg lod dem om at sende anmeldelserne ind,Heldigvis er ingen skade sket endnu, og heldigvis for dem det har købt zika, så er jeg ikke en dum kælling, der kunne finde på at hente hunden, fordi det er min .. Gider hvertfald ikke hæfte for en hund jeg ikke kender. Men mon ikke det løser sig på mandag. indtil da, er jeg ejer af to smukke borders smiley Jesus mand! -livet er forunderligt.

• #13   8. okt 2014 En lille, men træls opdatering. Efter at have snakket med Dansk HundeRegister, blev vi enige om at lægge en notat ved hunden, således at hvis nogen henvender sig, eller ejerskifter den, så ringer de til mig først. Dejligt! Knap så dejligt, det er dog at jeg "hænger" på hunden, indtil de rigtige ejere har omreg. den. smiley -det må i den grad være ris til egen røv. øv! Jeg forsøgte så at ringe til de 9 dyrlæger der er i Helsingør og omegn, og kun 2 af disse gad slå hundens chip nr op. Resten ville ikke.
    absurd ånsvag sitiuation jeg her har fået mig rodet ud i ...

Kommentér på:
Efterlysning af Border collie Zika

Annonce