1.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Når vi har gæster... Når vi har gæster...

Jeg har tænkt mig at snakke med vores hundetræner om problemet, men vil gerne høre andre inputs.

Når vi får gæster, bliver vores 18 måneder gamle Bulldog simpelthen så irriterende.
Når gæsterne kommer ind, farer han rundt og skal ses og høres og hoppe op og ned af alle.
Når han så er færdig med det, ligger han sig i rummet og klynker og piber højlydt, og hvis man ignorerer ham så piber han højere og bjæffer endnu mere. Gø'er lidt, og vader rundt og stikker sit hoved ind i folks skød. Vi har ignoreret det så længe, men det bliver aldrig bedre, og jeg synes det er drønirriterende og pinligt, når der kommer gæster. Det er som om han er vildt urolig og måske stresset når vi har gæster.

Hvad skal vi prøve?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når vi har gæster...
  • #1   5. okt 2014 Lær hunden hvad NEJ betyder ..... og lær den at gå hen i sin kurv ...( og blive der ) ... når du beder den om det ... smiley .... og bed den om at tie stille ...

Det er mit bedste bud .... For det er det jeg selv gør .... smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#2   5. okt 2014 Jeg beder ham tit tie stille når man han piber og klynker er han fløjtende ligeglad! Hverken NEJ eller ignorer metoden virker. (Har trænet nej metoden meget med ham, og gør det stadig, så han er ikke længere i tvivl om hvad det betyder)
    Det der med at klynke efter opmærksomhed har han altid gjort og vi ignorere og ignorere men lige lidt hjælper det, han bliver bare mere irriterende. Nogle gange prøver jeg med NEJ! men jeg taler tydeligvis for døve ører!

Han gør det ikke kun når der er gæster, der bliver det bare ekstra slemt og det er nok noget af det mest irriterende at høre på.

• #3   5. okt 2014 Så sæt snor på ham , når der kommer gæster.... så kan du forhindre ham i at hoppe op... samtidig med du siger ...NEJ ....
    Og samtidig kan du forhindre , at han kommer helt ind i folks trusser.... også med et ...NEJ ... smiley

• #4   5. okt 2014 Selvom jeg egentligt i en del tilfælde godt kan være fan af "ignorer-metoden" så er det ikke alt der kan ignoreres væk.

Men tænker lidt -opgiver i efter nogen tid at ignorere og gør så noget andet (skælder ud eller på anden vis giver opmærksomhed)?
    For vælger man at ignorere, så er det afsindigt vigtigt at man holder ved -ellers forstærker man bare den uønskede adfærd, fordi hunden jo lærer at når det ikke hjælper at klynke lidt, så skal man bare gøre det højere og mere vedvarende SÅ kommer opmærksomheden...
    Og husker i at belønne den når den er stille ?

Umiddelbart tror jeg jeg ville lære hunden at gå i kurven e.l. når der kommer gæster, sådan at i slipper for den der vilde styrten rundt for at hilse på alle.
    Det skal self indlæres uden gæster først og så udvide lidt af gangen med en hjælper der ved hvad det er der trænes og ved at du har fokus på hunden og ikke gæsten.

Alternativt kan man jo forlade rummet (eller lukke hunden ud af rummet) KORT tid, hver gang den begynder sit klynkeri (nu skriver du jo at det osse er et problem når der ikke er gæster)

Jeg har pt mine forældres hanhund på besøg. Han er osse lidt en skrigehals når han vil noget -lige fra når man kommer hjem efter de har været alene, til når han bare gerne vil have opmærksomhed.
    Jeg gider det ikke, og han gør det faktisk ikke (længere) her hos mig. Jeg har ikke gjort ret meget andet end at sende ham væk når han begynder og så ignoreret. Når han så har tiet stille, er der blevet hilst/leget eller hvad han nu prøvede at opnå med sit klynkeri.
    Han har været her siden tirsdag, så det har altså ikke været et længerevarende projekt

Om det så holder ved når de får ham retur må tiden jo vise smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#5   5. okt 2014 Vil sige vi har været meget gode til at bare ignorere. Som sagt kommer der nogen gange et NEJ men ellers har vi holdt godt fast ved ignorer metoden i månedsvis.
    Jeg plejede at belønne ham når han er stille, og viser ham dog også ofte opmærksomhed når han ligger og ikke skaber sig. Men hvis det er på de tidspunkter han skaber sig så belønner jeg ham ikke når han så endelig klapper kaje for det er som om han ser opmærksomheden som en undskyldning for at starte på sit klynkeri igen. Hvis han endelig er falde til ro lader jeg ham helt helt være da han simpelthen kommer op og køre igen hver gang jeg så roser ham eller rører ved ham.

• #6   5. okt 2014 så er min tanke lidt, at i det sekund han begynder at klynke igen, jamen så ryger alt kontakten igen. Han burde vel ikke være så dum at han ikke ret hurtigt fanger sammenhængen mellem lyd = ingen kontakt, være stille = kontakten genoptages.

Hunden er jo nødt til at have det at vide når den gør det vi ønsker. Self skal man ikke rende og forstyrre den midt i en sød søvn, bare for lige at fortælle den at den er dygtig, men umiddelbart tror jeg at den ikke fanger at det er det at være stille du er ude efter, fordi de jo ignoreres når den er det.
    Ja, den begynder måske at klynke igen hvis du giver kontakt, men så fjernes kontakten jo igen med det samme. Jeg tror (og med forbehold for at jeg ikke kender hunden) at du vil få mere ud af at gøre det på den måde, end ved både at ignorere den når den klynker OG når den er stille -hvordan skal den vide at det er klynkeriet der er årsagen til den ignoreres på den måde?

• #7   5. okt 2014 Jeg ville bruge time-out som Michelle foreslår. Det virker her.

Vil Kia deltage i noget så er det på mine vilkår, indretter hun sig ikke må hun ud, indtil hun indretter sig.

• #8   5. okt 2014 Han skal jo lære at mennesker er ikke lig med klynke, pive og skabe sig = selvkontrol smiley Ta ham med ud hvor der er mennesker og sæt dig på en bænk ! Folk må må IKKE hilse på ham smiley først når han stopper med at ynke må du rose og give godbid smiley

• #9   5. okt 2014 Har han ikke en "plads"? Vi gør det når det ringer på og der kommer gæster får vi hunden hen i kurven/pladsen og får den til at blive indtil vi har hilst på gæsterne, på den måde kan han jo opsavere at der kommer gæster og så "køle lidt af" inden han får lov at hilse på så han vender sig til at tage det roligt når der kommer nogen og så sige til gæster de skal ignorere ham indtil du giver kommandoen "fri".....Det virker rigtig godt her, men ved self ikke om det duer til jer smiley Håber i får styr på problemet

• #10   5. okt 2014 Ups Michelle skrev det smiley

• #11   5. okt 2014 Jeg ville ikke belønne for at være stille.

Det er så svært at vide, hvad det er hunden føler sig belønnet for - og hvis den inde i sit hoved er det samme sted, som når den larmer, så får den jo præcis det, den ønsker sig - opmærksomhed og belønning når blot den er vedholdende nok.

Jeg ville ignorere og KUN ignorere. Ikke sige nej, ikke belønne, ikke kigge på hunden, bare lade den helt være.

• #12   5. okt 2014 Hvor meget ignorerer i? For den skal HELT ignoreres. INGEN gæster eller beboere skal kunne høre hunden, snakke til hunden, røre ved hunden, røre på sig når hunden rør og se hunden. Han vil jo givet vis prøve mere og mere, men på et tidspunkt stopper han (forhåbentlig). Dén metode fungerer her. Ingen hunde kan anerkendes for sådan en opførsel herhjemme. Den voksne har lært at vi ikke respektere det, og hilser altid glad men behersket når vi kommer hjem med alle 4 ben på jorden. Det er så noget andet når gæste kommer og anerkender hende for uønsket opførsel... (suk)
    Lillen er kun 10 uger og har ikke helt fanget den endnu, men det gør hun lynhurtigt smiley

Kommentér på:
Når vi har gæster...

Annonce