Gær når vi har gæster Gær når vi har gæster
Vores hund (yorkshire terrier) på snart 10 måneder gør sindsygt meget når vi får gæster. Det er ret forfærdeligt og en smule pinligt, men vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for at få ham til at holde op. Jeg har snakket med min træner om det og hun forslog at vi skulle aflede hans opmærksomhed med godbidder, men det virkede overhovedet ikke, og nu er træningen desværre stoppet og starter først op i slutningen af maj. Derfor spørger jeg her inde hvad jeg skal gøre, for det er simpelthen skrækkeligt? Min træner og jeg er ret sikker på at han gør grundet usikkerhed, da han er meget forsigtig og helst ikke vil snakke med gæsterne i starten, før han lige har set dem an.
Håber på gode ideer, de er meget tiltrængte!
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Fiser han rundt over det hele eller hvordan?
Gæsterne skal ignorere ham, indtil han selv ønsker kontakt. Så kan de evt. belønne ham med en godbid, når han selv kommer over.
Du skal stoppe ham i at gø uden at råbe, skælde ud eller gribe fat i ham. Prøv at fange hans opmærksomhed evt. med en godbid. Bloker ham evt. ved at træde ind foran ham imellem ham og gæsterne og bed ham sitte eller lignende og fokusere på dig i stedet og ikke gø.
Hvis han suser forvirret rundt, ville jeg starte med at sætte en snor på, når der kommer gæster og så træne derudfra.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Du hilser på gæsterne, hunden hilser ikke på nogen og de hilser ikke på hunden.
Efter 5 min gåtur går i ind og jeg vil tro du kan have dine gæster i fred =)
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Det virker her hver gang , at jeg skal have en fremmede hund ind i mit hjem , så mon ikke også det vil hjælpe med fremmede mennesker.
Gær når vi har gæster