745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Gær når vi har gæster Gær når vi har gæster

Vores hund (yorkshire terrier) på snart 10 måneder gør sindsygt meget når vi får gæster. Det er ret forfærdeligt og en smule pinligt, men vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for at få ham til at holde op. Jeg har snakket med min træner om det og hun forslog at vi skulle aflede hans opmærksomhed med godbidder, men det virkede overhovedet ikke, og nu er træningen desværre stoppet og starter først op i slutningen af maj. Derfor spørger jeg her inde hvad jeg skal gøre, for det er simpelthen skrækkeligt? Min træner og jeg er ret sikker på at han gør grundet usikkerhed, da han er meget forsigtig og helst ikke vil snakke med gæsterne i starten, før han lige har set dem an.
Håber på gode ideer, de er meget tiltrængte!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gær når vi har gæster
  • #1   18. apr 2011 Holder han op, når gæsterne sætter ned og der er ro på?

Fiser han rundt over det hele eller hvordan?

Gæsterne skal ignorere ham, indtil han selv ønsker kontakt. Så kan de evt. belønne ham med en godbid, når han selv kommer over.

Du skal stoppe ham i at gø uden at råbe, skælde ud eller gribe fat i ham. Prøv at fange hans opmærksomhed evt. med en godbid. Bloker ham evt. ved at træde ind foran ham imellem ham og gæsterne og bed ham sitte eller lignende og fokusere på dig i stedet og ikke gø.

Hvis han suser forvirret rundt, ville jeg starte med at sætte en snor på, når der kommer gæster og så træne derudfra.

• #2   18. apr 2011 Han holder op når der er gået et kvarters tid og gæsterne har sat sig ved bordet. Ellers er han meget interesseret i dem, men ligeså snart de bare kigger på ham gør han. Det med snoren tror jeg jeg vil prøve, for jeg kan godt få kontakt med ham med godbidder, men ligeså snart det bliver lidt uinteressant løber han hen til gæsterne og gør igen.

• #3   18. apr 2011 Hunden i line, mød gæsterne udenfor og gå en lille tur sammen med dem.

Du hilser på gæsterne, hunden hilser ikke på nogen og de hilser ikke på hunden.

Efter 5 min gåtur går i ind og jeg vil tro du kan have dine gæster i fred =)

• #4   18. apr 2011 Min første tanke er fuldstændig som Nina foreslår

Det virker her hver gang , at jeg skal have en fremmede hund ind i mit hjem , så mon ikke også det vil hjælpe med fremmede mennesker.

Kommentér på:
Gær når vi har gæster

Annonce